«Ξινή» βγήκε σε ομάδα τουριστών η επίσκεψη στο Κάστρο της Λάρνακας, αφού οι φύλακες τους ξέχασαν μέσα στο μουσείο όταν κλείδωσαν την πύλη!
Κάποιοι πολίτες που βρίσκονταν στην περιοχή, άκουσαν τους τουρίστες να καλούν σε βοήθεια, και ειδοποίησαν την αστυνομία, η οποία με την σειρά της κάλεσε τους φύλακες για να ανοίξουν την πύλη.
Σημειώνεται ότι αυτή είναι η δεύτερη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, καθώς, τον περασμένο Μάιο, “ξέχασαν” Ρώσο τουρίστα και πάλι μέσα στο κάστρο της Λάρνακας.
Πριν από λίγη ώρα ο OGAE Australia έδωσε στη δημοσιότητα μέσω YouTube τα αναλυτικά αποτελέσματα του OGAE Song Contest 2018
Το Αυστραλιανό σωματείο ήταν υπεύθυνο για την διοργάνωση και την διεξαγωγή του 33ου κατά σειρά διαγωνισμού τραγουδιού του δικτύου OGAE International, μετά από την νίκη του στον αντίστοιχο διαγωνισμό της περσινής χρονιάς χάρη στη Dami Im και το δυναμικό «Fighting for love».
29 σωματεία/χώρες έλαβαν μέρος στον OGAE Song Contest 2018, διεκδικώντας το πρώτο βραβείο. Ανάμεσά τους και η Ελλάδα – η οποία εκπροσωπήθηκε από την Ελένη Φουρέιρα – αλλά και η Κύπρος – η οποία εκπροσωπήθηκε από τον Μιχάλη Χατζηγιάννη.
Μεγάλα φαβορί του διαγωνισμού ήταν οι συμμετοχές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ελλάδας και της Ισπανίας. Οι δύο πρώτες «τίμησαν» τον τίτλο τους και πάλεψαν στήθος με στήθος για τη πρωτιά ενώ η τρίτη δυστυχώς (ή ευτυχώς!) δεν τα πήγε και τόσο καλά τελικά, στο βαθμολογικό κομμάτι. Το τελικό βραβείο, με 230 βαθμούς στο σύνολο, κέρδισε η Βρετανική συμμετοχή «Scared of the dark» με ερμηνευτές τα μέλη του δημοφιλούς συγκροτήματος Steps! Η χώρα μας, σημείωσε ακόμη μία μεγάλη επιτυχία στον εν λόγω διαγωνισμό τερματίζοντας με 171 βαθμούς στην τιμητική 2η θέση. Για την ιστορία, την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν οι συμμετοχές της Ιρλανδίας (154 βαθμοί), της Ιταλίας (131 βαθμοί) και του Βελγίου (110 βαθμοί).
Η Κυπριακή συμμετοχή «Έρωτας Αγκάθι» με ερμηνευτή τον Μιχάλη Χατζηγιάννη, κατάφερε να συγκεντρώσει συνολικά 74 βαθμούς τερματίζοντας στην αρκετά υψηλή 9η θέση ανάμεσα στις 29 συμμετοχές! Όσο για το μεγάλο φαβορί, την Ισπανία, με το ιδιαίτερο “Ya no quiero ná” της Lola Indigo τερμάτισε μόλις στην 15η θέση με 35 βαθμούς συνολικά!
Η Ελληνική συμμετοχή ψηφίστηκε από 23 από τις 28 χώρες που θα μπορούσαν να ψηφίσουν λαμβάνοντας μάλιστα το άριστα «12» από τρεις χώρες! Αναλυτικά, η «Βασίλισσα» της Ελένης Φουρέιρα έλαβε: 1 βαθμό από την Ιταλία, από 4 βαθμούς από την Δανία και τη Γαλλία, από 5 βαθμούς από τις Πορτογαλία, Γερμανία, Ιρλανδία, από 6 βαθμούς από Φινλανδία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστραλία, από 7 βαθμούς από Σερβία, Κροατία, Σουηδία, από 8 βαθμούς από τη Πολωνία και την Ανδόρα, πέντε δεκάρια (Σλοβενία, Λευκορωσία, Βουλγαρία, Ισπανία, Μάλτα) και τρία «12άρια» (Νορβηγία, Ουκρανία, Κύπρος). Τα σωματεία που αγνόησαν εντελώς την Ελληνική συμμετοχή ήταν ο OGAE Hungary, o OGAE Russia, o OGAE Turkey, o OGAE Czech Republic και ο OGAE F.Y.R.O.M.
Τη τελική δεκάδα που διαμορφώθηκε από την ψηφοφορία των μελών του OGAE Greece ανακοίνωσε ο Υπεύθυνος Φεστιβάλ και Εκδηλώσεων του ελληνικού σωματείου Βαγγέλης Ρήγας.
Αξίζει να αναφερθεί πως αυτή είναι η 5η κατά σειρά νίκη του OGAE United Kingdom στον συγκεκριμένο διαγωνισμό αφού το Βρετανικό σωματείο έχει ήδη κερδίσει τον διαγωνισμό τραγουδιού τις χρονιές 2002, 2009, 2010 και 2011. Αντίστοιχα για τη χώρα μας, που παραμένει στην λίστα των νικητών με δύο πρωτιές (1994, 2006) αυτή είναι η 6η φορά που τερματίζει στην 2η θέση μετά τις χρονιές 1988, 1991, 1998, 2005 και 2009!
Δείτε την τελική κατάταξη όλων των συμμετοχών στον πίνακα που ακολουθεί:
Υπενθυμίζουμε ότι οι 29 συμμετοχές του OGAE SONG CONTEST 2018 ήταν:
Norway: Kati Bremnes – “Det e min sønn”
Spain: Lola Indigo – “Ya no quiero ná”
Serbia: Lena Kovačević – “Cafe”
Belgium: Charoltte – “Ta peau”
Czech Republic: Mirai – “Chci tančit”
Denmark: Rasmus Seebach – “2017”
Russia: Lolita – “Ranevskaya”
Andorra: Buhos – “Volcans”
Belarus: Skynet – “Kakhanaya”
Portugal: Salvador Sobral – “Mano a Mano”
Australia: Troye Sivan – “My My My!”
United Kingdom: Steps – “Scared of the Dark”
Bulgaria: Dara – “Vse Na Men”
Germany: Alina – “Nie vergessen”
FYR Macedonia: Antonia Gigovska – “Svetlina vo mrak”
Poland: Cleo – “Łowcy gwiazd”
Croatia: Franka Batelić – “S tobom”
Malta: Emma Muscat – “I Need Somebody”
France: Christophe Willem – “Rio”
Hungary: Joci Pápai – “Özönvíz”
Greece: Eleni Foureira – “Vasilissa”
Finland: Evelina – “Tornado”
Sweden: Samir & Viktor – “Put your hands up för Sverige”
Turkey: Aynur Aydın feat. Turaç Berkay – “Bana Aşk Ver”
Slovenia: Lea Sirk – “Moj profil”
Ireland: Kodaline – “Follow Your Fire”
Ukraine: Kazka – “Svyata”
Italy: Giorgia & Marco Mengoni – “Come neve”
Cyprus: Michalis Hatzigiannis – «Erotas Agkathi»
Το σωματείο μας, θέλει να δώσει τα συγχαρητήριά του στον OGAE United Kingdom για την νίκη του στον διαγωνισμό και να ευχαριστήσει όλα τα μέλη τα οποία ψήφισαν την Ελληνική συμμετοχή. Η δεύτερη θέση είναι ακόμη μία σημαντική διάκριση στην ιστορία των διαγωνισμών του δικτύου του OGAE. Ως Έλληνες fans, θέλουμε να ευχαριστήσουμε την Ελένη Φουρέιρα η οποία για ακόμη μία φορά μας έβγαλε ασπροπρόσωπους και μετά από τις θέσεις 5 και 3 που έχει λάβει στον OGAE Video Contest τις χρονιές 2013 και 2014 αντίστοιχα, μπορεί ευτυχισμένη και υπερήφανη να βάλει και μία «2η θέση» στον OGAE Song Contest το 2018 στη λίστα των επιτυχιών της!
Τέλος, ευχαριστούμε τον OGAE Australia για την όμορφη διοργάνωση και ευχόμαστε καλή επιτυχία στο Βρετανικό σωματείο για το έργο που έχει να κάνει τέτοια εποχή, του χρόνου!
Και πάλι τα δόντια των καρχαριών της μιντιακής ολιγαρχίας αποτυπώθηκαν στο μαύρο, που αυτή τη φορά θα πέσει «νομοτύπως» στο MEGA.
Η διαφορά με το μαύρο στην ΕΡΤ το 2013, είναι ότι τότε έπεσε με πραξικοπηματικό τρόπο και με εκτελεστές τους φαύλους πολιτικούς εντολοδόχους της ίδιας όμως μιντιακής μαφίας, που σήμερα για «στρατηγικούς λόγους» αποφάσισε να σπρώξει στον γκρεμό το MEGA και τους εργαζόμενους σε αυτό.
Μια διαφορά όμως που δεν επηρέασε ούτε στιγμή την απόφασή μας να σταθούμε εξαρχής στο πλάι των συναδέλφων του MEGA και που φυσικά δεν πρόκειται να μας εμποδίσει να στηρίξουμε με κάθε τρόπο τον δίκαιο αγώνα τους εναντίον του μαύρου που επέβαλλαν τα «συμφέροντα» των μεγαλομετόχων.
Αυτών δηλαδή που τσιγκουνεύτηκαν να δώσουν ελάχιστα από τα τεράστια κέρδη τα οποία συσσώρευσαν από την πολυχρονη λειτουργία του MEGA για την σωτηρία του, έχουν κατά νου μόνο το πως θα μοιραστούν την τηλεθέαση του αυγατίζοντας έτσι τα κέρδη τους στα άλλα κανάλια που μετέχουν.
Τα ερωτήματα που προκύπτουν από αυτήν την επιφανειακά «ανεξήγητη» στάση τους είναι πολλά, όπως επίσης είναι πολλά αυτά που χρωστούν στους εργαζόμενους που μόχθησαν δουλεύοντας σε αυτό το κανάλι και που σήμερα τους πετούν χωρίς ντροπή στον Καιάδα της ανεργίας.
Η ΠΟΣΠΕΡΤ που πρωτοστάτησε στον αγώνα εναντίον του μαύρου στην ΕΡΤ, στέκεται και τώρα μπροστά μαζί με όλους τους συναδέλφους του MEGA εναντίον του σημερινού μαύρου, στηρίζοντας έμπρακτα με κάθε τρόπο και μέσο τον δίκαιο αγώνα τους που είναι αγώνας όλων των εργαζομένων στα ΜΜΕ, καλώντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση να παρέμβει για να σταματήσει αυτή την ασύδοτη τακτική του καρτέλ των μεγαλομετόχων – καναλαρχών, την ΕΕΤΤ και το ΕΣΡ να μεσολαβήσουν και να αποτρέψουν την DIGEA να ρίξει μαύρο τα ξημερώματα της Κυριακής, όπως διακαώς επιθυμεί εκτελώντας τις εντολές των μετόχων της, ώστε να δοθεί η ευκαιρία να προκύψει λύση έστω και την τελευταία στιγμή. Η συνάντηση που ζήτησαν οι μεγαλομέτοχοι με το ΕΣΡ ελπίζουμε να μην χρησιμοποιηθεί ως ένα ακόμα άλλοθι εκ μέρους τους για αυτό το προσχεδιασμένο έγκλημα.
Τεράστια αναστάτωση επικρατεί στις υπηρεσίες του Δήμου Χαλκιδέων μετά την αποκάλυψη ότι το 2014 πραγματοποιήθηκε ψεύτικος γάμος , μέσα στο Δημαρχείο της Χαλκίδας. Η υπόθεση έχει πάρει διαστάσεις, διεξάγεται Ένορκη Διοικητική Εξέταση στο Δήμο, ενώ αναμένεται, ο φάκελος, να σταλεί σύντομα στον Εισαγγελέα, καθώς προκύπτουν πολύ σοβαρά αδικήματα.
Το χρονικό της υπόθεσης
Το 2014, επί δημαρχίας Θανάση Ζεμπίλη, πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της Χαλκίδας, ο γάμος μεταξύ ενός γιατρού και της …εκλεκτής της καρδιάς του. Το ζευγάρι είναι από την Αθήνα και εκεί κατοικεί μόνιμα, ωστόσο επέλεξαν τη Χαλκίδα για να κάνουν το γάμο τους.
Ο “γάμος” πραγματοποιήθηκε σε αίθουσα του Δημαρχείου (υπάρχουν μάλιστα και φωτογραφίες), στις οποίες απεικονίζεται το ζευγάρι και οι κουμπάροι τους, που είναι γνωστοί κάτοικοι της Χαλκίδας. Πουθενά όμως δεν φαίνεται κάποιος άνθρωπος του Δήμου, ούτε φυσικά εκείνος που τέλεσε το γάμο.
Πριν λίγους μήνες, το ζευγάρι αποφάσισε να χωρίσει και η γυναίκα ήρθε στη Χαλκίδα, προκειμένου να ζητήσει και να πάρει το διαζευκτήριο από το Δήμο Χαλκιδέων.
Δεν παντρεύτηκε ποτέ, όλα ήταν μία… παράσταση
Βλέποντας οι υπάλληλοι το έγγραφο του γάμου, τους μπήκαν ψύλλοι στ’ αυτιά, καθώς φαινόταν πλαστογραφημένο. Μάλιστα, κάνοντας έρευνα στα αρχεία για τους πολιτικούς γάμους που τελέστηκαν εκείνη την περίοδο, διαπίστωσαν ότι ο γάμος αυτός δεν τελέστηκε ποτέ.
Η γυναίκα “έπεσε από τα σύννεφα” με αυτά που αντίκρισε και άρχισε να εξηγεί στους υπαλλήλους τι είχε συμβεί. Τους είπε για το γάμο, τους είπε ακόμη ότι ο “σύζυγός” της έφευγε κάθε Σαββατοκύριακο για την Κρήτη, λέγοντάς της πως είναι μέλος των …μυστικών υπηρεσιών και πρέπει οπωσδήποτε να βρίσκεται για ένα διήμερο κάθε εβδομάδα και επέστρεφε τη Δευτέρα.
Παντρεμένος με δύο παιδιά
Από την έρευνα που ακολούθησε διαπιστώθηκε ότι ο “σύζυγος” ήταν παντρεμένος στην Κρήτη με δύο παιδιά, προφανώς δεν μπορούσε να κάνει δεύτερο γάμο στην Αθήνα και επέλεξε τον …γάμο μαϊμού, προκειμένου να ρίξει στάχτη στα μάτια της φίλης του. Στη συνέχεια, έζησε με την “σύζυγο” στην Αθήνα, ενώ τα Σαββατοκύριακα πήγαινε στην σύζυγο και τα παιδιά του, στην Κρήτη.
Ένορκη Διοικητική Εξέταση
Ο Δήμος Χαλκιδέων έχει διατάξει ένορκη διοικητική εξέταση, προκειμένου να διαπιστωθεί, ποιος άνοιξε το Δημαρχείο της Χαλκίδας, πως στήθηκε ότι αυτή η παράσταση προκειμένου να ξεγελαστεί η γυναίκα και να νομίζει ότι είναι παντρεμένη, ποιος πλαστογράφησε τα απαιτούμενα έγγραφα και ποιοι ήταν εκείνοι που έστησαν όλη αυτή την πλάνη, που έκανε μια γυναίκα να πιστέψει ότι είναι παντρεμένη, ενώ στην ουσία δεν ήταν. Μετά την ολοκλήρωση της Ε.Δ.Ε. που είναι κατεπείγουσα, η υπόθεση θα σταλεί στον αρμόδιο Εισαγγελέα.
Το πρώτο, μήκους 6 χιλιομέτρων, εντοπίζεται κατά μήκος της δυτικής ακτής της Λευκάδας, το δεύτερο, μήκους 14 χιλιομέτρων, βρίσκεται βορειοδυτικά της Κεφαλονιάςκαι το τρίτο με μήκος 30 χιλιόμετρα κατεγράφη στις δυτικές ακτές του νησιού.
Αξιοποιώντας δεδομένα από δορυφορικά ραντάρ, οι επιστήμονες εξέτασαν την παραμόρφωση που προκάλεσαν τέσσερις παλαιότεροι ισχυροί σεισμοί στα νησιά του κεντρικού Ιονίου, χαρτογράφησαν με ακρίβεια τα ρήγματά τους και ανακάλυψαν τα κομμάτια τους που δεν έχουν «σπάσει», αποκαλύπτοντας έτσι τις περιοχές που είναι πιθανό να παραγάγουν σεισμούς στο μέλλον.
Σύμφωνα με τους ίδιους, τα σεισμικά κενά που χαρτογραφήθηκαν μπορούν να δώσουν σεισμικές δονήσεις μεγέθους από 5,5 έως 6,5 Ρίχτερ. Οι σεισμολόγοι επισημαίνουν ότι με τη συγκεκριμένη μέθοδο δεν είναι δυνατό να προβλεφθεί η χρονική εκδήλωση σεισμών, δίνουν, όμως, έναν ορίζοντα 20ετίας για τη διάρρηξη των ρηγμάτων στα συγκεκριμένα σημεία.
Η χαρτογράφηση των σεισμών
Τη διαδικασία που ακολούθησαν οι επιστήμονες και τα ευρήματα της μελέτης εξήγησε στα «Νέα» ο γεωλόγος και διευθυντής ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, δρ Αθανάσιος Γκανάς. «Τα τελευταία 15 χρόνια τέσσερις σεισμοί μεγέθους μεγαλύτερου των 6 Ρίχτερ εκδηλώθηκαν στο Κεντρικό Ιόνιο Πέλαγος, μία από τις πιο ενεργές σεισμικά περιοχές της Ευρώπης», λέει.
Πρόκειται για την δόνηση της 14ης Αυγούστου 2003 που έπληξε τη Λευκάδα με μέγεθος 6,2 Ρίχτερ, τους σεισμούς των 6,1 και 6 Ρίχτερ που χτύπησαν την Κεφαλονιά τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2014 και τον σεισμό των 6,5 Ρίχτερ που εκδηλώθηκε στη Λευκάδα το Νοέμβριο του 2015.
Πριν από αυτούς, το 1983 στην θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Κεφαλονιάς είχε σημειωθεί σεισμός 6,8 Ρίχτερ. Ήταν φαινόμενα που προκάλεσαν ανθρώπινες απώλειες, εκτεταμένες υλικές καταστροφές και κατολισθήσεις. Είναι ενδεικτικό ότι το 2015 μετά τον σεισμό το νησί της Λευκάδας είχε μετατοπιστεί κατά 36 εκατοστά σύμφωνα με τις μετρήσεις. Παρόλα αυτά, δεν υπήρχαν επιφανειακές εκδηλώσεις του ρήγματος.
«Τα δεδομένα της διαστημικής γεωδαισίας μάς έδωσαν μια άνευ προηγουμένου λεπτομερή χαρτογράφηση της εδαφικής παραμόρφωσης που προέκυψε από την συγκεκριμένη σεισμική δραστηριότητα», συνεχίζει ο δρ Γκανάς.
«Με δορυφορικές εικόνες εκείνης της περιόδου αναλύσαμε σε πρώτη φάση τον σεισμό του 2003. Αυτός ο σεισμός οριοθετήθηκε, δηλαδή η παραμόρφωση που προέκυψε από αυτόν μας έδωσε τις ακριβείς συντεταγμένες του ρήγματος. Το ρήγμα βρέθηκε με γεωδαιτικά δεδομένα πολύ πιο ακριβή από ό,τι με τα σεισμολογικά δεδομένα που είχαμε τότε και διαπιστώσαμε ότι εντοπίζεται παράλληλα με τις δυτικές ακτές της Λευκάδας. Στη συνέχεια προχωρήσαμε με την ίδια τεχνική και εντοπίσαμε τα ρήγματα που προκάλεσαν τους σεισμούς στις 26 Ιανουαρίου και στις 3 Φεβρουαρίου του 2014 στην Κεφαλληνία και έπειτα το ρήγμα που διερράγη το 2015 στην Λευκάδα. Από την μεθοδολογία αυτή προέκυψαν κάποια κενά μεταξύ των διαδοχικών διαρρήξεων, τα οποία εκτιμάται ότι θα γεμίσουν με τις σεισμικές διαρρήξεις που λείπουν δίνοντας δονήσεις. Εφόσον συμβεί αυτό, το μέγεθος των αναμενόμενων σεισμών κυμαίνεται σε 5,5 Ρίχτερ για το πρώτο σεισμικό κενό, σε 6 Ρίχτερ για το δεύτερο και σε 6,5 Ρίχτερ για το τρίτο. Το πότε θα συμβεί δεν το γνωρίζουμε γιατί βραχυπρόθεσμη πρόγνωση των σεισμών είναι αδύνατη. Βάσει του ρυθμού ολίσθησης του ρήγματος μετασχηματισμού της Κεφαλληνίας (CTF), όμως, ένας πιθανός ορίζοντας κλεισίματος αυτών των κενών είναι η επόμενη 20ετία», προσθέτει ο γεωλόγος.
«Η “Δεξιά Τσέπη του Ράσου” είναι η περιπέτεια ενός συναισθήματος που γιγαντώνεται και ξεχειλίζει. Είναι το ταξίδι της στεγνωμένης και μοναξιασμένης ψυχής ενός καλόγερου, που όταν με μια “ταπεινή” για τους πολλούς αφορμή καταρρέει και διαλύεται, ακούει τη δική του φωνή. Είναι η απλή ιστορία ενός απλού ανθρώπου. Μια απλή ιστορία που μέσα από τα “μικρά”, μιλά για τα “μεγάλα”.»
Εχοντας δουλέψει για χρόνια ως σκηνοθέτης στην τηλεόραση, ο Γιάννης Λαπατάς, μετά το ντοκιμαντέρ «Passage Into History» που προβλήθηκε στο LAGFF, έρχεται στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με την πρώτη του ταινία μυθοπλασίας, «Η Δεξιά Τσέπη του Ράσου».
«Ενα συμπέρασμα στο οποίο έχω καταλήξει μετά από 30 χρόνια που είμαι στο χώρο, είναι πως στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να γίνει μια ταινία που δεν εντάσσεται σε αναγνωρισμένες και “θεσμοθετημένες” κατηγορίες,» λέει ο Λαπατάς. «Θεωρώ πως ταινίες αυτόνομης λογικής γίνονται πιο δύσκολα και αν και εφόσον ο συνδυασμός συγκυριών, συμπτώσεων, τύχης και άλλων αστάθμητων παραγόντων το επιτρέψει. Η “Δεξιά Τσέπη του Ράσου” είναι μια μικρή απόδειξη αυτής της άποψης, αφού ξεκίνησε το ταξίδι της στις αρχές του 2009 και κατάφερε να συνδυάσει τα δεδομένα για την υλοποίησή της εννιά χρόνια μετά. Από την στιγμή που το όλο πράγμα πήρε μπρος, θέλω να τονίσω και να υπογραμμίσω πως η υλοποίησή της σε όλα τα στάδια ήταν μια υπέροχη έκπληξη και μια διαδικασία που πέτυχε απολύτως. Φίλοι, γνωστοί και άγνωστοι γίναμε αμέσως ομάδα και με κάποιο παράξενο τρόπο είχαμε όλοι την ίδια διάθεση και τον ίδιο προσανατολισμό. Ο καθένας από τη θέση του έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε και θέλω να τους ευχαριστήσω όλους μαζί και έναν – έναν ξεχωριστά. Η “Δεξιά Τσέπη του Ράσου” για μένα, ως ταινία, είναι μια μεγάλη πρόκληση, ένας δύσκολος στόχος, ένα όνειρο, γιατί όσο πιο απλό είναι κάτι, τόσο πιο δύσκολα κερδίζεις την αλήθεια του.»
Στη «Δεξιά Τσέπη του Ράσου», ένας μοναχικός καλόγερος προσπαθεί να διαχειριστεί την αβάσταχτη λύπη και μοναξιά, που ξαφνικά και αναπάντεχα επιστρέφουν, όταν χάνει τη μοναδική συντροφιά του: τη σκυλίτσα του. Εντονότατα συναισθήματα θα τον κάνουν να συνομιλήσει με το παρελθόν του και με αυτή την – ταπεινή, για πολλούς – αφορμή, θα επανατοποθετήσει την πορεία και τη ζωή του.
Εξηγώντας την πηγή της έμπνευσής του, ο Γιάννης Λαπατάς σημειώνει, «Το ταξίδι αυτό ξεκίνησε πριν 9 χρόνια, αλλά και τότε και τώρα ένιωσα αυτή την ιστορία εντελώς δική μου. Η απλότητα, η αλήθεια και η ουσία της ιστορίας του Μακριδάκη που με χτύπησε τότε κατάκαρδα, με συγκίνησε τότε, με συγκινεί και τώρα και νομίζω θα με συγκινεί πάντα, γιατί μου θυμίζει αυτά που αξίζουν. Σήμερα δε ίσως ακόμα περισσότερο, γιατί τώρα, λίγο πριν, ως άνθρωποι, τινάξουμε τον πλανήτη “μας” στον αέρα, τώρα που ως είδος οι ομορφιές μας είναι πολύ λιγότερες από τις ασχήμιες μας, ναι ένα σκυλάκι μπορεί να μας θυμίσει την ανθρώπινή μας διάσταση πολύ καλύτερα από μια εκπομπή στην τηλεόραση. Ενα πλάσμα που δεν έχει δεύτερες σκέψεις, μπορεί να μας δείξει το μέγεθος της αναπηρίας μας πολύ πιο ανάγλυφα από ένα τάμπλετ. Μια τέτοια σχέση μπορεί να μας φέρει στο μυαλό ξεχασμένες λέξεις όπως ανιδιοτέλεια, φιλότιμο, νοιάξιμο, αλήθεια και να μας θυμίσει κάτι από την “ανθρωπιά” μας.»
Οσο για τη νέα παραγωγή ελληνικών ταινιών, της οποίας είναι πια μέρος, ο Γιάννης Λαπατάς εξηγεί: «Το ελληνικό σινεμά σήμερα νομίζω πως ψάχνεται. Βεβαίως υπάρχουν προτάσεις, αλλά έχω την αίσθηση πως τα πράγματα είναι σε κάποια εξέλιξη. Δεν είμαι σίγουρος πως υπάρχει αποκρυσταλλωμένη άποψη. Νομίζω πως ψάχνει ακόμα την επόμενη πρόταση του.»
Κοντά στο Φαράγγι του Φάγγου, στα ανατολικά του Νομού Άρτας, σε μια τοποθεσία γεμάτη έλατα και καστανιές, βρίσκεται η περιοχή της Μεσούντας.
Χωριό του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων, η Μεσούντα βρίσκεται στα Αθαμανικά Όρη και σε υψόμετρο 723 μέτρων, δίπλα στον ποταμό Αχελώο, ο οποίος χωρίζει τον νομό Άρτας από τον νομό Τρικάλων.
Ο οικισμός, ο οποίος βάσει της απογραφής του 2011 μετρά 134 κατοίκους, απέχει από την πόλη της Άρτας περίπου 57 χιλιόμετρα.
Οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν την ομορφιά της φύσης και τα νόστιμα ψητά στην ταβέρνα της περιοχής, καθώς και κάστανα που ευδοκιμούν λόγω των κατάλληλων συνθηκών.
Πραγματοποιώντας κατάβαση περίπου 20 λεπτών στο μονοπάτι το οποίο συναντά κανείς στο τέλος της ασφαλτοστρωμένης διαδρομής που συνδέει το χωριό με τον Αχελώο ποταμό, αποκαλύπτεται μπροστά του το φαράγγι του Φάγγου.
Η απότομη πλαγιά σμίγει με τα νερά του Αχελώου, ο ήχος των οποίων κυριαρχεί, μέσα σε ένα όμορφο τοπίο.
Η περιοχή της Μεσούντας έχει ταυτιστεί ιστορικά με τον τόπο θανάτου του αρχηγού του ΕΛΑΣ Άρη Βελουχιώτη, τον Ιούνιο του 1945.
Είστε και εσείς από αυτούς που κάθε χρόνο εύχεστε να αλλάξει κάτι στη ζωή σας αλλά παραμένετε στάσιμοι; Για να πραγματοποιηθεί η ευχή σας πρέπει σίγουρα να αλλάξετε κάτι και εσείς! Κάντε μια σωστή αρχή από την επόμενη χρονιά σβήνοντας…ντόνατ!
Ένα πορτρέτο που δημιουργήθηκε όχι από άνθρωπο ζωγράφο αλλά από πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης έγραψε ιστορία- είναι το πρώτο το οποίο πουλήθηκε σε δημοπρασία έργων τέχνης και μάλιστα έπιασε πολύ καλή τιμή, καθώς το αγόρασε κάποιος αντί 432.500 δολαρίων.
Η τιμή αυτή είναι περίπου 45 φορές υψηλότερη από τα 7.000 έως 10.000 δολάρια, που είχε θέσει ως αρχική εκτίμηση ο οίκος δημοπρασιών Christie΄s στη Νέα Υόρκη, σύμφωνα με το BBC.
Ο πίνακας με τίτλο «Πορτρέτο του Έντμοντ Μπέλαμι» (πρόκειται για φανταστικό πρόσωπο) έχει δημιουργηθεί από την καλλιτεχνική κολεκτίβα Obvious με έδρα το Παρίσι, με τη χρήση ενός αλγόριθμου GAN (Generative Adversarial Network), ο οποίος είχε τροφοδοτηθεί προηγουμένως με 15.000 πορτρέτα ζωγραφισμένα μεταξύ του 14ου και του 20ού αιώνα. Ο ίδιος αλγόριθμος έχει δημιουργήσει και άλλα έργα τέχνης, όπως γυμνά και τοπία.
«Η τεχνητή νοημοσύνη είναι μία από τις πολλές τεχνολογίες που θα έχουν επίπτωση στην αγορά τέχνης του μέλλοντος, μολονότι είναι ακόμη πολύ νωρίς για να προβλέψουμε ποιες μπορεί να είναι αυτές οι αλλαγές», δήλωσε ο ειδικός του Christie΄s, Ρίτσαρντ Λόιντ.
Φυσικά, όπως παραδέχθηκαν και τα μέλη της γαλλικής κολεκτίβας, αιωρείται το ερώτημα ποιος τελικά είναι ο καλλιτέχνης πίσω από τον πίνακα και δικαιούται να «υπογράψει» το έργο τέχνης; Ο αλγόριθμος που δημιούργησε την εικόνα ή οι δημιουργοί του αλγόριθμου;
Το 48% των υγροτόπων στη λεκάνη της Μεσογείου έχουν εξαφανιστεί, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη που έδωσε στη δημοσιότητα το Μεσογειακό Παρατηρητήριο Υγροτόπων (Mediterranean Wetlands Observatory). Μάλιστα, όπως έγινε γνωστό, η μέση παγκόσμια απώλεια από το έτος 1970 μέχρι και σήμερα είναι περίπου 35%. Όπως επισημαίνει χαρακτηριστικά το Παρατηρητήριο: «Το πλέον παραγωγικό οικοσύστημα στον πλανήτη είναι και το πλέον απειλούμενο», ενώ τονίζει η επείγουσα ανάγκη για δράση και λύσεις.
Ζωτικοί για την επιβίωση της ανθρωπότητας, οι υγρότοποι είναι από τα πιο παραγωγικά οικοσυστήματα του πλανήτη. Παρέχουν σχεδόν το σύνολο του γλυκού νερού που καταναλώνεται στον κόσμο, ενώ περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι εξαρτώνται από τους υγροβιότοπους για την επιβίωσή τους, καθώς επίσης και αμέτρητα φυτικά και ζωικά είδη. Οι υγρότοποι εξακολουθούν να καταστρέφονται με γοργούς ρυθμούς ή να υποβαθμίζονται, εξαιτίας της βιομηχανίας, του τουρισμού, της αστικοποίησης και της γεωργία.
Βασική αιτία για την υποβάθμισή τους είναι ο υπερπληθυσμός στην περιοχή της λεκάνης της Μεσογείου, καθώς οι κάτοικοι και οι επισκέπτες αυξήθηκαν συνολικά κατά ένα τρίτο από το 1990 και κατά 42% στις παράκτιες περιοχές.
Το 1/3 των Μεσογειακών χωρών υφίσταται πολύ έντονες πιέσεις, ενώ ιδιαίτερα σοβαρή χαρακτηρίζεται η κατάσταση στις χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά σε αυτές της Βορειοανατολικής Αφρικής.
Το 36% των υγροτόπων της Μεσογείου απειλούνται άμεσα με εξαφάνιση.
Το 95% των υγροτόπων που φιλοξενούν περισσότερα από 50.000 υδρόβια πτηνά είναι παράκτιοι και απειλούνται με βύθιση εξαιτίας της ανόδου της στάθμης της θάλασσας
Ο πληθυσμός των θηλαστικών, των αμφιβίων, των ερπετών και των ψαριών έχει μειωθεί περίπου κατά 35% από το 1990.
Εκτιμάται ότι η Ιβηρική Χερσόνησος, το Μαγκρέμπ, τα Βαλκάνια και η Εγγύς Ανατολή είναι οι περιοχές που πιθανόν να χάσουν τον μεγαλύτερο αριθμό υγροτόπων, ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής
Σύμφωνα πάντα με την μελέτη, οι περισσότεροι ποταμοί παρουσίασαν πολύ σημαντική μείωση της ροής (-25 έως -75%), ενώ η γεωργία αποτελεί τον κύριο παράγοντα αύξησης της μείωσης του νερού στη λεκάνη της Μεσογείου με 2/3 του συνόλου.
Επιπλέον, κατά τόπους η ικανότητα ελέγχου των πλημμυρών των υγροτόπων μειώθηκε σε ποσοστό της τάξης του 20%.
Σημειώνεται, ότι το ανθρώπινο οικολογικό αποτύπωμα στη λεκάνη της Μεσογείου είναι σήμερα σχεδόν διπλάσιο από τον παγκόσμιο μέσο όρο, ενώ το 23% των υπόλοιπων υγροτόπων είναι τεχνητοί (π.χ. λιμνοδεξαμενές, αλμυρά εδάφη, ορυζώνες), σε σύγκριση με 12% παγκοσμίως.
Σύμφωνα πάντα με το Παρατηρητήριο, οι καλά οργανωμένοι ή αποκατασταθέντες παράκτιοι υγρότοποι λειτουργούν ως “ρυθμιστές του κλίματος”, παρέχοντας προστασία για τους ανθρώπους και τα αγαθά με πολύ χαμηλό οικονομικό κόστος, ενώ παρέχουν καταφύγιο για απειλούμενα είδη.
Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι η βιώσιμη γεωργία μπορεί και πρέπει να συμβιβάσει την επισιτιστική ασφάλεια με τη συντήρηση υγροτόπων.
Όπως έγινε γνωστό, όλο και περισσότεροι άνθρωποι επισκέπτονται και απολαμβάνουν τους Μεσογειακούς υγρότοπους για εκπαιδευτικούς σκοπούς, τουρισμό και αναψυχή ή απλώς για ευεξία.
Σημειώνεται τέλος, ότι περίπου 1.000 εκπρόσωποι από 170 χώρες συγκεντρώνονται στο Ντουμπάι από τις 21 έως τις 29 Οκτωβρίου για να παρακολουθήσουν το 13ο συνέδριο των συμβαλλομένων μερών της σύμβασης Ramsar για τους υγρότοπους και να αποφασίσουν τους καλύτερους τρόπους προστασίας τους.
Το λευκό αρκουδάκι γεννήθηκε στο Columbus Zoo and Aquarium στο Οχάιο των Ηνωμένων Πολιτειών.
Σε ηλικία 8 ημερών ήταν τυφλό και όχι μεγαλύτερο από μια παλάμη. Μετά από την εντατική φροντίδα των ανθρώπων του ζωολογικού κήπου διάρκειας τριών μηνών, το αρκουδάκι μεγάλωσε και έγινε…άτακτο.
Προθέρμανε τον φούρνο στους 200 βαθμούς και τοποθέτησε την σχάρα στην μεσαία θέση.
Βάλε το μπρόκολο σε ένα ταψί, ράντισε με το λάδι και αλατοπιπέρωσέ το, ανακάτεψέ το και ψήσε για περίπου 20 λεπτά.
Σε μια κατσαρόλα με άφθονο αλατισμένο νερό βράσε τα ζυμαρικά σύμφωνα με τις οδηγίες της συσκευασίας, σούρωσέ τα και μετάφερέ τα σε ένα πυρίμαχο σκεύος.
Σε ένα κατσαρολάκι λιώσε το βούτυρο σε μέτρια φωτιά και σοτάρισε το σκόρδο για ένα λεπτό.
Ρίξε το αλεύρι και καβούρδισέ το για ένα λεπτό ανακατεύοντας συνεχόμενα.
Σιγά-σιγά πρόσθεσε το γάλα, ανακατεύοντας έντονα, μέχρι να πάρει βράση.
Πρόσθεσε και το κατσικίσιο τυρί με τον ξερό βασιλικό και ανακάτεψε μέχρι να γίνει η κρέμα λεία.
Αφαίρεσε το κατσαρολάκι από την φωτιά και ανακάτεψε το γιαούρτι μέχρι να ενσωματωθεί πλήρως.
Ρίξε στην κρέμα και τις ψιλοκομμένες ψητές πιπεριές Φλωρίνης και ανακάτεψέ τες.
Στο πυρίμαχο σκεύος με τα ζυμαρικά άπλωσε από πάνω το ψημένο μπρόκολο.
Περίχυσε τα υλικά με την κρέμα και έπειτα πασπάλισε με το τρίμμα ψωμιού.
Ψήσε στο γκριλ για περίπου πέντε λεπτά, μέχρι να πάρει χρώμα το φαγητό.
Σέρβιρε πασπαλίζοντας με τον ψιλοκομμένο φρέσκο βασιλικό.
Ο Αγ. Αχίλλειος, απέxει 60 χλμ. από τη Φλώρινα, 65 χλμ. από την Καστοριά και ο ομώνυμος οικισμός είναι χτισμένος σε υψ. 853 μ. μέσα στη Μικρή Πρέσπα.
Στο Τοπικό Διαμέρισμα Αγίου Αχιλλείου υπάγεται και ο οικισμός Πύλη, που κατά τα χρόνια της Τουρκοκρατίας ήταν τούρκικο χωριό. Στο νησί υπήρχε ρωμαϊκός και βυζαντινός οικισμός, ο οποίος σύμφωνα με επιγραφές που ανακαλύφθηκαν ταυτίζεται με την αρχαία πόλη Λύκη.
Στο νησάκι υπάρχουν αρκετές βυζαντινές εκκλησίες, από τις οποίες σημαντικότερη είναι η τρίκλιτη Βασιλική του Αγίου Αχιλλείου, η οποία χρονολογείται από τα τέλη 10ου αιώνα μ.Χ. Άλλες εκκλησίες στο νησί είναι η βασιλική των Δώδεκα Αποστόλων (11ος αιώνας), ο ναός του Αγίου Δημητρίου (14ος αιώνας), η βασιλική του Αγίου Γεωργίου (15ος αιώνας) και η εκκλησία της Παναγίας Πορφύρας.
Στο νησάκι του Αγ. Αχίλλειου που προσεγγίζεται πλέον από πλωτή ξύλινη γέφυρα 800μ., υπάρχει ο ομώνυμος οικισμός με τα 11 σπίτια που η παράδοση θέλει να είναι πάντα τόσα, αφού θρυλείται ότι αν γίνουν περισσότερα, κάποιο θα γκρεμιστεί.
Οι κάτοικοι ασχολούνται με την αλιεία, την κτηνοτροφία, τη γεωργία και τον τουρισμό.
Είναι το δεύτερο κατοικημένο νησί σε λίμνη της Ελλάδος, μετά το νησί των Ιωαννίνων.
Κάθε καλοκαίρι, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ των Πρεσπών, πραγματοποιούνται συναυλίες και οι θεατές φτάνουν στο νησί περπατώντας τη γέφυρα (τα τελευταία χρόνια) ή με καραβάκια. Μεταξύ των καλλιτεχνών που έχουν εμφανιστεί στον Άγιο Αχίλλειο τις τελευταίες δεκαετίες είναι οι Μίκης Θεοδωράκης, Γκόραν Μπρέγκοβιτς, Ελένη Καραϊνδρου, Διονύσης Σαββόπουλος, Άλκηστη Πρωτοψάλτη, Γιώργος Νταλάρας κ.α.
Δεν πάνε πολλές μέρες από τότε που η Ελένη Μενεγάκη εξέφρασε μέσα από τον τηλεοπτικό αέρα της εκπομπής της το παράπονό της για τους συνεργάτες της που αφού λήξει η συνεργασία τους νιώθουν μία πικρία.
Πολλοί λοιπόν αναρωτήθηκαν τι είδους συνεργάτης είναι η παρουσιάστρια και δεν υπήρχε καταλληλότερο άτομα να απαντήσει για την Ελένη, από την Ελιάνα Χρυσικοπούλου που βρίσκεται χρόνια στο πλευρό της.
Μίλησε λοιπόν στην εκπομπή «Στη φωλιά των Κου Κου» στο Star και δήλωσε: «Δεν είναι δύσκολη, είναι απαιτητική. Η Ελένη βλέπει το λάθος πριν το κάνεις και ο άλλος νομίζει ότι είναι παραξενιά της… γιατί το θέλει έτσι και το θέλει αλλιώς, έχει λόγο η Ελένη για να το λέει. Όσο για το γεγονός ότι εξέφρασε μία πικρία για πρώην συνεργάτες της, δεν γνωρίζω σε ποιον αναφερόταν…»!
Ενώ τόνισε και πως: «Αν κοπεί η συνεργασία σου με την Ελένη και δεν είναι δική σου απόφαση, νιώθεις ότι έχεις πέσει από την κορυφή του Έβερεστ».
Μια φανταστική μορφή τέχνης μόνο με χρώματα, χωρίς πινέλο. Οι καλλιτέχνες που απεικονίζονται στα βίντεο ακολουθούν μια πολύ απλή διαδικασία. Απλά χύνουν τα χρώματα της επιλογής τους σε μια επιφάνεια και αφήνουν τη φυσική ροή να αναλάβει τα υπόλοιπα.
Είναι απίστευτο το πόσο εντυπωσιακά σχέδια δημιουργούνται χωρίς καμία παρέμβαση.
Τον κατέσφαξαν, εν ώρα καθήκοντος, όταν πήγε να διευθετήσει ένα επεισόδιο σε χωριό της Λοκρίδας
Πέρασαν 32 χρόνια από τη μέρα (27-10-1986), που δολοφονήθηκε άγρια ο Αρχιφύλακας Βασίλειος Λελετζής στο χωριό Ζέλι στη Λοκρίδα. Διαβάστε όλο το χρονικό της άγριας δολοφονίας του αστυνομικού ΕΔΩ…
Παλιοί γνώριμοι και νέοι χαρακτήρες καταστρώνουν τα σχέδιά τους στο νέο teaser του τρίτου κύκλου της ισπανόφωνης σειράς
.
Η παραγωγή του τρίτου κύκλου της ισπανικής σειράς «La Casa De Papel» (ή «Η Τέλεια Ληστεία», όπως είναι επίσημα ο ελληνικός τίτλος της) έχει ήδη ξεκινήσει και το Netflix έδωσε στη δημοσιότητα μια πρώτη ματιά με ένα teaser τρέιλερ. Η πρεμιέρα της τρίτης σεζόν θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2019.
Σύμφωνα με το βίντεο της παραγωγής, αρκετοί αγαπητοί χαρακτήρες από τους πρώτους δύο κύκλους θα επιστρέψουν, όπως οι Denver (Jaime Lorente), Río (Miguel Herrán), Helsinki (Darko Peric), Nairobi (Alba Flores), Stockholm (Esther Acebo), Raquel Murillo (Itziar Ituño), Arturo (Enrique Arce), Mariví (Kiti Mánver), Colonel Prieto (Juan Fernández) και Suarez (Mario de la Rosa).
Παράλληλα, ο Berlin (Pedro Alonso) θα κάνει την επανεμφάνισή του παρά το γεγονός ότι πεθαίνει στο φινάλε του δεύτερου κύκλου, οπότε ο τρίτος κύκλος λογικα θα περιέχει flashbacks. Τέλοςμ το τρέιλερ παρουσιάζει και τους νέους χαρακτήρες που θα πλαισιώσουν την γνώριμη παρέα, τους Bogota (Hovik Keuchkerian), Alicia (Najwa Nimri), Tamayo (Fernando Cayo) και The Engineer (Rodrigo de la Serna).
Το Netflix είχε ανακοινώσει τα σχέδιά του για έναν τρίτο κύκλο του «La Casa De Papel» τον περασμένο Απρίλιο, αλλά ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει γνωστά για την πλοκή των νέων επεισοδίων, πέραν του ότι «ο Professor σχεδιάζει νέες ληστείες, που θα αποκαλυφθούν το 2019». Η πλατφόρμα streaming δήλωσε στη συνέχεια πως «η παρέα επιστρέφει. Αυτή τη φορά θα είναι παραπάνω από μια ληστεία και με νέα μέλη το διακύβευμα είναι ακόμα πιο ψηλό».
Η μεγαλύτερη καταστροφή του ελληνισμού –χωρίς αμφιβολία– έγινε κατά τη διάρκεια του 4ου μ.Χ. αιώνα. Από τότε και για τα επόμενα 1500 χρόνια ακόμη και το όνομα Έλληνας απαγορεύτηκε τελείως να χρησιμοποιείται. Στη διάρκεια αυτών των 1500 ετών ψάξτε να βρείτε το όνομα Έλληνας σε ότι έμεινε γραπτό στην Ελληνική γλώσσα. Δεν υπάρχει. Έγινε καταπιεστικά Ρωμαίος ή Ρωμιός και η Ελλάδα και οι Έλληνες ξεχάστηκαν για πάντα.
Το όνομα Έλληνας ήταν απαγορευμένο επί ποινή ΘΑΝΑΤΟΥ.
Συκοφαντήθηκε ανελέητα και κακόβουλα και έγινε συνώνυμο του ειδωλολάτρη, μία λέξη ειδικά κατασκευασμένη για τους Έλληνες μόνο με «πνευματική» μανία.
Κατά το υπόλοιπο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, τα χρόνια του Βυζαντίου και κατά την τουρκοκρατία, ο ραγιάς Ρωμιός είχε ξεχάσει τελείως την Ελλάδα, την ελληνικότητά του και το ίδιο το όνομά του. Τον έκαναν να απεχθάνεται τον Έλληνα και για αυτό έγινε Ρωμιός και μάλιστα να είναι υπερήφανος για αυτό.
Κανένας άλλος λαός στον κόσμο δεν πέταξε το όνομά του για να πάρει το όνομα του κατακτητή. Θλιβερό κατάντημά μας. Έμεινε, όμως, η ελληνική γλώσσα η οποία εξυπηρέτησε το εκάστοτε κατεστημένο, αλλά και αυτή αλλοιώθηκε βάναυσα να το υπηρετεί. Χιλιάδες λέξεις της πήραν άλλη σημασία που ήθελαν οι κατακτητές οι οποίοι ήξεραν ότι ένα λαό τον κατακτάς όταν όντως του αλλάζεις τη γλώσσα του.
Η 25η Μαρτίου 1821 έφτασε σαν ένας εφιάλτης και τον ξύπνησε, γιατί στο βαθύ υποσυνείδητο όλοι οι σκλάβοι Ρωμιοί ήξεραν ότι ήταν «Έλληνες». Ευτυχώς τους είχε μείνει και αυτό μέσα στη ρωμαίικη παράδοση. Τα δημοτικά μας τραγούδια και πάλι ευτυχώς κράτησαν κάτι από αυτή την καταστροφική ισοπέδωση. Αυτή ήταν η ζοφερή κατάσταση των Ελλήνων όταν ανέτειλε το 1821.
Κατά την Αναγέννηση οι Ευρωπαίοι μας «άνοιξαν» λίγο τα μάτια, αλλά η λάμψη της, δυστυχώς, δεν μπορούσε να φτάσει σε κάθε ελληνική γωνιά της Μεσογείου. Εξάλλου ακολούθησαν και τα 400 χρόνια της μαύρης Τουρκοκρατίας. Μέχρι και το 1821 –και πολύ μετά από αυτό– η πραγματικότητα ήταν ότι όλος ο Ελληνισμός έμεινε πρώτα από όλα ανιστόρητος και συνεπώς ανελλήνιστος.
Η ρωμιοσύνη τον κρατούσε απολίτιστο και κάτω από την εξουσία των δογμάτων και τον τυραννούσε πολιτικά, αλλά περισσότερο πνευματικά. Ακόμη και μετά το 1821 η Ευρώπη φιλελληνικά προσπάθησε να μας βοηθήσει, αλλά το ρωμαίικο έμεινε πάντοτε εναντίον της Ελλάδας και κάθε τι ελληνικό. Ακόμη και σήμερα ονομάζουμε τους προγόνους μας, τους φωτοδότες της ανθρωπότητας φευ, τους ιδεολάτρες που έσπειραν το σημερινό μας πολιτισμό, χλευαστικά τους υποβιβάζουμε και τους αποκαλούμε αηδιαστικά ειδωλολάτρες!
Η ελληνικότητά μας ακόμη και σήμερα διαστρεβλώνεται, τις περισσότερες φορές αποκρύπτεται και αλλοιώνεται τόσο άδικα ώστε να την απωθούμε. Ο σημερινός Έλληνας αγνοεί τελείως το παρελθόν του και τον εαυτό του. Με τη ρωμιοσύνη γίναμε ένας λαός σχιζοφρενής. Τι μέλλον μπορεί να έχει ένας λαός ο οποίος δεν γνωρίζει την ένδοξη ιστορία και το λαμπρό παρελθόν του το οποίο θα πρέπει να τον οδηγεί στο μέλλον για σημαντικότερα κατορθώματα;
Οι Ευρωπαίοι ακόμη και σήμερα περιμένουν σπίθες αναλαμπής από τον ελληνισμό που δεν έρχονται. Ως Ρωμιοί τι έχουμε δώσει στον κόσμο; Η Ευρώπη κατά την Αναγέννηση αναγεννήθηκε μέσα στο αρχαίο Ελληνικό πνεύμα. Εμείς είμαστε αιώνες πίσω και ζούμε μέσα σε ένα δογματισμό και κρατικισμό που δεν είναι ελληνικά και αυτό ακριβώς μας απομονώνει από την Ευρώπη, αλλά περισσότερο εκμηδενίζει τις δημιουργικές δυνάμεις του Ελληνισμού.
Με μία τόσο μακραίωνη ταπείνωση, ο σημερινός Έλληνας δεν γνωρίζει το χθες και είναι ανίκανος να προβλέψει και να βαδίσει στο ελληνικό του μέλλον. Αυτό μας έχει φέρει σε μία κατάσταση βαρβαρότητας που τη ζει σήμερα ο Έλληνας μέσα στη χρεοκοπία του.
Το πιο σημαντικό πράγμα που μας έφερε τα ο 1821 –εκτός από την ελευθερία από τον τουρκικό ζυγό– είναι που ξαναέφερε στην επιφάνεια και ζωντάνεψε τα ονόματα Ελλάς και Έλληνες. Να, λοιπόν γιατί η γενναία Ελληνική Επανάσταση αφορίστηκε τόσο πανηγυρικά! Η ρωμιοσύνη μας ήθελε ανιστόρητους, βάρβαρους και σκλάβους. Ποιος το αμφιβάλει αυτό;
Εάν έχετε διαβάσει δύο-τρία βιβλία Ιστορίας, βάλτε το χέρι στην καρδιά σας και πέστε ότι όλα τα ανωτέρω είναι ψέματα. Η καρδιά που χτυπάει ελληνικά και βλέπει ελεύθερα και με πόνο την κατάντιά μας, θα ομολογήσει την αλήθεια που φαίνεται με γυμνό μάτι. Ας κοιτάξουμε λίγο γύρω μας.
Είχε απόλυτο δίκιο ο ποιητής μας Κωστής Παλαμάς που διακήρυξε:
Αυτό το λόγο θα σας πω
δεν έχω άλλο κανένα,
Μεθύστε με το αθάνατο
κρασί του Εικοσιένα.
Μόνο τότε θα ψάλλουμε με πολλή υπερηφάνεια τα αθάνατα λόγια του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού.
Απ’ τα κόκκαλα βγαλμένη
Των Ελλήνων τα ιερά
Και σαν πρώτα ανδρειωμένη
Χαίρε, ω χαίρε Ελευθεριά!
Ας σκεφτούμε όμως τι μας λένε και τι μας συμβουλεύουν τα λόγια αυτά!
*Ο ΘΩΜΑΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ είναι εκπαιδευτικός στη Μελβούρνη
και αρθρογράφος σε ομογενειακά και Ελληνικά έντυπα.
Είναι όμορφη, ταλαντούχα και σούπερ fit!
Ο λόγος για την Ζέτα Δούκα η οποία ανέβασε αυτή την φωτογραφία στον λογαριασμό της στο instagram και μας άφησε άφωνους με την απίστευτη ευλυγισία της!
Στην απομακρυσμένη έρημο της Νότιας Αυστραλίας
εκεί που οι θερμοκρασίες φτάνουν ακόμα και τους 50 βαθμούς Κελσίου, 846 χιλιόμετρα από την Αδελάιδα της Αυστραλίας βρίσκεται η Coober Pedy, η μοναδική υπόγεια πόλη του κόσμου…
Με πληθυσμό που δεν ξεπερνά τους 2.000 κατοίκους η πόλη που το όνομά της στην γλώσσα των ιθαγενών σημαίνει «λευκός άνθρωπος μέσα στην τρύπα» είναι γνωστή ως η πρωτεύουσα του Οπαλίου, ενός πολύτιμου λίθου που αποτελεί πόλο έλξης για χιλιάδες τουρίστες.
Εκτός από το οπάλιο η Coober Pedy είναι μοναδική υπόγεια πόλη στον κόσμο. Μέσα στις στοές υπάρχουν σπίτια, εκκλησία, εστιατόριο ακόμα και ξενοδοχείο.
Γνωστά ως «πιρόγες», τα σπίτια εκτός από φυσικό κλιματισμό δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από τις κανονικές κατοικίες που βρίσκονται στην επιφάνεια της γης.
Χαρακτηριστικά του Coober Pedy:
Μια μεγάλη μερίδα των μόνιμων κατοίκων είναι.. Έλληνες!
Κινηματογραφικές ταινίες όπως το Pitch Black, Queen of the Desert, Κόκκινος Πλανήτης και Opal Dream έχουν γυριστεί εκεί.. (idiva)
Την «πόρτα» των φορολογουμένων χτυπάει ξανά η εφορία καθώς ο εφιάλτης των πλειστηριασμών επιστρέφει. Τον Νοέμβριο θα αρχίσουν πάλι να εκποιούνται κατοικίες, γραφεία, καταστήματα, οικόπεδα και αγροτεμάχια.
Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παράλληλα με το μπαράζ κατασχέσεων που έχει εξαπολύσει, βάζοντας στο χέρι τραπεζικές καταθέσεις όσων έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη, πατάει το γκάζι και των πλειστηριασμών ακινήτων.
Τον επόμενο μήνα εκποιούνται 29 ακίνητα φορολογουμένων με οφειλές στην Εφορία. Μεταξύ αυτών και το τριώροφο νεοκλασικό κτίριο στη Βουκουρεστίου, στο Κολωνάκι, που στέγαζε την επιχείρηση του Λάκη Γαβαλά, ο οποίος χρωστά περισσότερα από 18 εκατ. ευρώ μόνο στην Εφορία.
Το ακίνητο του Λάκη Γαβαλά βγαίνει στο σφυρί στις 21 Νοεμβρίου με τιμή εκκίνησης 1.800.000 ευρώ, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι για το συγκεκριμένο νεοκλασικό ακίνητο υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον.
Τα υπόλοιπα ακίνητα που θα βγουν στο ηλεκτρονικό σφυρί είναι κατοικίες, γραφεία, αγροτεμάχια και βιομηχανικά κτίρια, τα οποία βρίσκονται σε διάφορες περιοχές της χώρας και ανήκουν κυρίως σε μεγαλοοφειλέτες. Ο κατάλογος συνεχώς μεγαλώνει.
Όμως, οι φορολογούμενοι που χρωστούν στην εφορία και δεν μπορούν να πληρώσουν έχουν στη διάθεσή τους δυο επιλογές προκειμένου να προστατεύσουν το σπίτι τους από τον πλειστηριασμό.
Η πρώτη επιλογή είναι το πάγωμα, υπό προϋποθέσεις, της διαδικασίας έκδοσης προγράμματος πλειστηριασμού για την κύρια και μοναδική κατοικία του οφειλέτη και η δεύτερη είναι η επιλογή της προσφυγής στη δικαιοσύνη με βάση όσα προβλέπει ο νόμος Κατσέλη. Και στις παραπάνω επιλογές, βέβαια, δεν περιλαμβάνεται αυτή της ρύθμισης τμηματικής εξόφλησης με την πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων ή της ρύθμισης με βάση τον εξωδικαστικό συμβιβασμό αλλά μόνο για τους επιτηδευματίες.
Η δεύτερη επιλογή που έχουν οι οφειλέτες στη διάθεσή τους προκειμένου να γλιτώσουν την κατοικία στην οποία διαμένουν, είναι να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη με επίκληση του νόμου Κατσέλη που προστατεύει την κύρια κατοικία των υπερχρεωμένων. Τυπικά, η εφορία μπορεί να κατασχέσει ένα ακίνητο όταν ο ιδιοκτήτης της έχει οφειλή προς την εφορία άνω των 500 ευρώ.
To ταξίδι της Meghan Markle και του πρίγκιπα Harry, συνεχίζεται στην Τόγκα για να ολοκληρωθεί την επόμενη εβδομάδα στη Νέα Ζηλανδία και αφού το ζευγάρι έχει περάσει από τα νησιά Fiji και την Αυστραλία.
Κι ενώ η ανακοίνωση της πρώτης εγκυμοσύνης της 37χρονης δούκισσας του Sussex έγινε την πρώτη μέρα του ταξιδιού στην Αυστραλία, η κοιλιά της Meghan μεγαλώνει μέρα με τη μέρα.
Αυτό που μάλιστα παρατήρησαν οι fans του ζευγαριού είναι πως οι απογευματινές και βραδινές εμφανίσεις της Markle έχουν ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: η κοιλιά της δούκισσας είναι πολύ μεγαλύτερη.
Και αν φαντάζεσαι πως είναι θέμα επιλογής ρούχου, κάνεις λάθος. Οι ειδικοί τονίζουν πως μιλάμε για κάτι φυσιολογικό μιας και το απόγευμα οι μυς που στηρίζουν την κοιλιά κατά τη διάρκεια της μέρας έχουν πια κουραστεί κι έτσι τείνουν να χαλαρώνουν.
Οι περισσότερες εγκυμονούσες νιώθουν περισσότερο πρησμένες τα απογεύματα και υπάρχει αιτία και για αυτό. Η προγεστερόνη, η ορμόνη που εκκρίνεται από τον πλακούντα έχει την τάση να επιβραδύνει την λειτουργία του εντέρου οπότε οι τροφές που καταναλώνεις δεν χωνεύονται και αποδεσμεύονται όσο εύκολα γινόταν πριν την εγκυμοσύνη.
Η ταινία του Τζέιμς Κάμερον κέρδισε 11 βραβεία Όσκαρ και κέρδισε τη δική της μοναδική θέση. Από τότε μέχρι σήμερα όλοι μεγάλωσαν. Κάποιοι κατάφεραν να κάνουν καριέρα, κάποιοι άλλοι δεν πήγαν και τόσο καλά.
Υπήρχαν όμως και τα παιδιά της ταινίας, οι μικροί ηθοποιοί με τους δικούς τους ξεχωριστούς ρόλους. Σήμερα είναι αγνώριστα. Ανάμεσά τους η Άλεξ Όουενς-Σάρνο, το μικρό φτωχό κορίτσι της Τρίτης θέσης, η Κόρα, που ταξίδευε για την Αμερική με τον πατέρα της.
Στην ταινία φαίνεται ότι ήταν ερωτευμένη με τον Τζακ, που την αποκαλούσε «το αγαπημένο του κορίτσι».
Τότε η Άλεξ ήταν 8 χρονών και σήμερα είναι 29. Η ίδια είπε στο Buzzfeed: «Η μαμά μου έχει μια φανταστική φωτογραφία. Είναι μια από τις αγαπημένες μου και μου θυμίζει πόσο τυχερή είμαι που έχω δουλέψει με δύο από τους καλύτερους ηθοποιούς. Ο Λεονάρντο ήταν κούκλος. Αστείος και γοητευτικός. Έκανε τους πάντες να χαμογελούν».
Μάλιστα την ανάρτησε στον λογαριασμό της:
Η Άλεξ ασχολήθηκε με την υποκριτκή, σπουδάζοντας μάλιστα στην Καλιφόρνια. Σήμερα, έχει κρατήσει τη γλυκύτητά της, αλλά δεν θυμίζει κι εκείνο το μικρό κοριτσάκι του “Τιτανικού”.
Η Google επιταχύνει ακόμη περισσότερο τη διαδικασία δημιουργίας νέου αρχείου στις online υπηρεσίες Docs, Sheets και Slides, καθώς μπορείτε στο εξής απλά να γράψετε στην μπάρα διευθύνσεων τις εντολές “doc.new”, “sheet.new” και “slide.new” (χωρίς www) και αυτόματα θα σας ανοίξει ένα καθαρό αρχείο για να κάνετε τη δουλειά σας.
Η εταιρεία τονίζει ότι λειτουργούν και άλλες εντολές (π.χ. docs.new ή spreadsheets.new), τις οποίες μπορείτε να δείτε στο video που θα βρείτε στη συνέχεια. Αν χρησιμοποιείτε τα online εργαλεία της Google, τότε αντιλαμβάνεστε ότι γλιτώνετε αρκετά clicks και χρόνο για να ξεκινήσετε κάτι καινούργιο. Εξίσου βολικό θα είναι να προσθέσετε τις εντολές αυτές σαν bookmarks στον web browser, έτσι ώστε να μη χρειάζεται καν να τις γράψετε.
Ένας αριθμός επιθετικών Z-10 της αεροπορίας στρατού της Κίνας έχει αναβαθμιστεί με νέα θωράκιση που αποτελείται από ένα λεπτό στρώμα γραφένιο, αυξάνοντας έτσι την αντοχή του στα πλήγματα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εφημερίδα Asia Times, το γραφένιο είναι ένα «απίστευτο υλικό» με νέες ιδιότητες σε σύγκριση με τα υλικά που χρησιμοποιούνται συνήθως για την κατασκευή στρατιωτικού εξοπλισμού.
Το υλικό αυτό υποτίθεται (σύμφωνα με το άρθρο) ότι έχει 200 φορές μεγαλύτερη αντοχή από το ατσάλι, αλλά είναι πανάλαφρο, ζυγίζοντας μόλις ένα γραμμάριο ανά κυβικό μέτρο. Πρόκειται προφανώς για υπερβολή, γιατί τότε ένα κυβικό μέτρο ατσάλι θα έπρεπε να ζυγίζει 4000 κιλά.
Σύμφωνα με μελέτη, το γραφένιο που είναι σχεδόν 1 εκατομμύριο φορές πιο λεπτό από ένα φύλλο χαρτιού μπορεί προσωρινά να γίνει τόσο σκληρό όσο το διαμάντι και εξίσου αδιαπέραστο από σφαίρες. Κι αυτό κατά πάσα πιθανότητα είναι υπερβολή και στην πραγματικότητα, ενώ οι αναφερόμενες ιδιότητες είναι πραγματικές, για ήταν αποτελεσματικό αντιβαλλιστικά θα χρειάζονταν πολλαπλά στρώματα από αυτό το υλικό, όχι μόνο ένα.
Φυσικά η αποτελεσματικότητά του σε πραγματικές συνθήκες δεν έχει διαπιστωθεί μέχρι στιγμής. Πάντως σίγουρα πρόκειται για μία καινοτόμα κίνηση από την Κίνα, που εκτός των άλλων δείχνει ότι έχει αποκτήσει την ικανότητα μαζικής παραγωγής του συγκεκριμένου υλικού.
Όπως φαίνεται πάντως σε ορισμένα πλάνα του ελικοπτέρου όπως εμφανίστηκε σε εκπομπή της China Central Television (CCTV), προς το παρόν μέρος της θωράκισης αυτής καλύπτει το πάτωμα του ελικοπτέρου προστατεύοντας το πιλοτήριο και την κεντρική δεξαμενή καυσίμων, καθώς και τους κινητήρες.
Περνάμε τον καλύτερο μήνα, τον μήνα του μουσακά. Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας της μελιτζάνας, τώρα είναι στα καλύτερά της.
Οι μελιτζάνες; Τώρα; Και η ταύτισή τους με το βαρύ καλοκαίρι τι είναι; Παρεξήγηση; Κατεβαίνω στους μανάβηδες για επιτόπια διαπίστωση. Άλλες σαν τέλειες παρενθέσεις, άλλες κυματιστές σαν περισπωμένες, άλλες αχαλίνωτα καμπυλωτές, άλλες πιο ευθύγραμμες και σοβαρές, άλλες τροφαντές και πληθωρικές –η Τζίνα Λολομπριτζίτα του φυτικού βασιλείου–, άλλες συγκρατημένες σε εκτόπισμα, απλώς τσουπωτές, σαν τρυφερά οπίσθια φρεσκομπανιαρισμένου βρέφους. Καμία ρυτίδα, κανένα βαθούλωμα, σφριγηλό σώμα, τεντωμένο δέρμα. Λεωνίδιο, Λαγκαδάς, Σαντορίνη. Με ρίγες ή χωρίς.
Κι από χρώματα, αν δεν υπήρχε το μοβ της μελιτζάνας, ο Ιβ Σεν Λοράν ή ο Κριστιάν Λακρουά θα έπρεπε εκ του μηδενός να το είχαν εφεύρει. Σκούρο και βαθύ, συχνά πλησιάζοντας το μαύρο ή λιγότερο, σαν να στάζει μελάνι από πένα, με μεγάλη δόση του ρόδινου και τη συνακόλουθη αυθάδεια, χρώμα τελετουργίας. Βαρύς ταφτάς, ιερατικός σχεδόν, ή φίνο σατέν περιπαθούς γυναίκας. Κι αυτή η σάρκα από μέσα, και σφριγηλή και σπογγώδης, υπόλευκη με τόσο δα πράσινο φευγαλέο, τόσο που να μην το πιάνει καν το μάτι. Σάρκα απολύτως ευαίσθητη, που θολώνει και μαυρίζει στο άγαρμπο πιάσιμο. Οι άλλες οι σαντορινιές, πιο σεμνότυφες, με το κρεμώδες λευκό καλύπτρας για καθολική μοναχή. Ένα είναι βέβαιο: οι μελιτζάνες μπορούν να σε κάνουν να χάσεις το μυαλό σου. Είναι αυτόνομες, αλλά και συνεργάζονται τέλεια – σκέψου την απλή τηγανητή μόνη της στην καυτή πιατέλα ή τη σύμπραξη του μουσακά και πώς το μοβ της άκρης τους λάμπει ανάμεσα στα υποκίτρινα της κρέμας και στα κόκκινα του κιμά.
Λιώνουν σαν λουκουμαδάκι στο στόμα, κομμένες και μελωμένες δίπλα στο κρέας, γίνονται τραγανά από τη μία και από την άλλη μαλακά κυβάκια για να ομορφύνουν μια απλή μακαρονάδα (μην τσιγκουνευτείς το σκόρδο, μην ξεχάσεις τα ψιλοκομμένα φουντούκια).
Και ανεξάρτητες, και αυτόνομες, και ευεπίφορες σε ωραίες συνεργασίες; Η τέλεια σύντροφος.
Το μοβ τους το βρίσκω σαν αδιόρατο υπαινιγμό στο χρώμα της σουπιάς και ως εκ τούτου στέκομαι στον ισπανικής καταγωγής συνδυασμό: μελιτζάνα με μεθυσμένες σουπιές. Ψήνω τις μελιτζάνες σε φλόγα, βγάζω τη σάρκα τους και την ανακατεύω (με ξύλινο κουτάλι) μαζί με λίγο αλάτι και λίγο καλό ελαιόλαδο. Σοτάρω μπόλικα ψιλοκομμένα κρεμμύδια μέχρι να ξανθύνουν. Προσθέτω τις σουπιές κομμένες, ανακατεύω καλά και, μόλις αρχίσουν να τρυπιούνται, τις καλύπτω με λευκό κρασί (Manzanilla από τις όχθες του Γουαδαλκιβίρ προτιμούν οι Ισπανοί). Μαγειρεύω μέχρι να πιουν τα ζουμιά τους. Στο πιάτο: μια ωραία φοκάτσια για να απορροφήσει τις υγρές νοστιμιές, από πάνω η κρέμα της μελιτζάνας και οι κρεμμυδούχες σουπιές. Για λίγη παραπάνω σπιρτάδα, ψιλοκόψτε στην κορυφή άγρια ρόκα.