Ο μεγαλύτερος, ίσως, οικογενειακός μύθος θέλει τις μητέρες να τα πηγαίνουν καλά με τους γιους και τους πατεράδες καλύτερα με τις κόρες. Μύθος ή όχι, μια νέα έρευνα έρχεται να φωτίσει λιγάκι παραπάνω την πατρότητα και το πόσο επηρεάζεται απ’ το φύλο του παιδιού.
Σύμφωνα με μια κοινή έρευνα του πανεπιστημίου Emory και του πανεπιστημίου της Αριζόνα, η φράση «το κοριτσάκι του μπαμπά» δεν έχει επικρατήσει έτσι τυχαία. Έχει βαθύτερες ρίζες. Κοινωνιολογικές αιτίες ή θέμα χημείας, η ουσία είναι ότι τα κορίτσια διαχρονικά φαίνεται να απολαμβάνουν περισσότερη προσοχή από τους πατεράδες τους, σε σχέση με τα αγόρια.
Για να καταλήξουν σε αυτό το συμπέρασμα οι ερευνητές επιστράτευσαν συνολικά 52 πατεράδες, 30 κοριτσιών και 22 αγοριών, για να συμμετάσχουν σε ένα κοινωνικό πείραμα. Τους φόρεσαν λοιπόν ένα βραχιόλι στο χέρι και κατέγραψαν τις αντιδράσεις τους στο κάλεσμα ή τους ήχους των παιδιών τους. Ειδικότερα για 50 δευτερόλεπτα κάθε 9 λεπτά, ώστε να δουν αν οι πατεράδες αντιδρούν διαφορετικά.
Σε πρώτη φάση αυτό που παρατήρησαν ήταν ότι φέρονταν εντελώς φυσιολογικά όταν φορούσαν το βραχιολάκι. Σαν να το είχαν ξεχάσει, όπως σχολιάζει η επικεφαλής της μελέτης δρ. Jennifer Mascaro.
Στη συνέχεια αναλύθηκαν οι αντιδράσεις τους καθώς τους έδειχναν εικόνες κάποιου παιδιού ή ενήλικα που δεν γνώριζαν και του δικού τους παιδιού, χαρούμενου ή λυπημένου κτλ. Αυτό που είδαν ακόμη ήταν ότι οι πατεράδες των κοριτσιών ανταποκρίνονταν πολύ περισσότερο στις ανάγκες τους, τους μιλούσαν για τα συναισθήματά τους, ενώ τους τραγουδούσαν κιόλας σε κάποιες περιπτώσεις. Διαφορετικός ήταν επίσης ο τρόπος που χρησιμοποιούσαν τη γλώσσα, υπό την έννοια ότι ήταν πολύ πιο αναλυτικοί συγκριτικά με την πιο λαϊκή γλώσσα προς τα αγόρια.
Άδικο; Σαφώς. «Πρέπει να γνωρίζουμε πως τέτοιες υποσυνείδητες κινήσεις με βάση το φύλο επηρεάζουν τον τρόπο που συμπεριφερόμαστε σε πολύ μικρά παιδιά. Το γεγονός ότι οι πατεράδες ίσως προσέχουν λιγότερο τις συναισθηματικές ανάγκες των αγοριών, παρά τις καλές τους προθέσεις, είναι σημαντικό να αναγνωρίζεται», επισημαίνει η δρ. Mascaro.