Ταινίες πρώτης προβολής: Ανάμεσα στις πρεμιέρες της εβδομάδας ξεχωρίζει το μπλοκμπάστερ της Marvel, «Deadpool & Wolverine».
Το μπλοκμπάστερ της Marvel, «Deadpool & Wolverine» έκανε πρεμιέρα χθες Τετάρτη στους κινηματογράφους και υπόσχεται πολλά στους φίλους του είδους έχοντας ήδη αποσπάσει αρκετά καλές κριτικές από τον ξένο Τύπο. Ο «Τίγρης» από την άλλη πλευρά είναι ένα σχετικά χαμηλότονο φιλμ από τη Ρουμανία και αξίζει της προσοχής σας για τη διακριτική δουλειά που έχει γίνει στη σκηνοθεσία και τις ερμηνείες. Αντιθέτως, το «Μητρικό ένστικτο» δεν σώζεται ούτε από τις δύο σταρ συμπρωταγωνίστριές του, Τζέσικα Τσαστέιν και Αν Χάθαγουεϊ.
Οι επανεκδόσεις, τέλος, προέρχονται, για ακόμη μια εβδομάδα, από τα πάνω ράφια.
DEADPOOL & WOLVERINE **1/2
(ΗΠΑ, 2024)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΣΟΝ ΛΕΒΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΡΑΪΑΝ ΡΕΪΝΟΛΝΤΣ, ΧΙΟΥ ΤΖΑΚΜΑΝ
Ο Ντέντπουλ είναι αποτραβηγμένος από τη δράση και είναι πλέον ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας αλλά όταν απειλείται το σύμπαν του φοράει εκ νέου τη στολή και τον εξοπλισμό του. Όμως αυτή τη φορά χρειάζεται ενισχύσεις και αυτές θα τις βρει στο πρόσωπο του Γούλβεριν που κι αυτός έχει παραδοθεί στο αλκοόλ και δεν έχει καμία διάθεση να επανέλθει.
Καλά τα αστειάκια του Ντέντπουλ που μερικές φορές βρίσκουν το στόχο τους. Άψογες φυσικά και οι χορογραφίες των σκηνών μάχης. Αλλά όσον αφορά στην ιστορία που βλέπουμε να ξετυλίγεται στην οθόνη δεν υπάρχουν και πολλά να πει κανείς. Ήδη από το πρώτο μέρος είναι εμφανής η απουσία καλών και συνεκτικών ιδεών που θα μας έκαναν να δούμε με ενδιαφέρον τη νέα ταινία της Marvel που βλέπει το γόητρό της πλέον να έχει τσαλακωθεί σημαντικά, αν όχι οριστικά.
ΤΙΓΡΗΣ **1/2
(TIGRU)
ΡΟΥΜΑΝΙΑ, 2023
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΑΝΤΡΕΪ ΤΑΝΑΣΕ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΚΑΤΑΛΙΝΑ ΜΟΓΚΑ, ΠΟΛ ΙΠΑΤΙ
Απογοητευμένη από τον σύντροφό της που τον πιάνει ένα βράδυ να την απατά, η κτηνίατρος Βέρα κοιμάται στο ζωολογικό κήπο όπου εργάζεται και κάνει το λάθος να μην κλειδώσει καλά το κλουβί της τίγρης. Το επόμενο πρωΐ διαπιστώνεται ότι το ζώο έχει δραπετεύσει και όλη η πόλη το αναζητά.
Πρόκειται για συμπαραγωγή Ελλάδας, Ρουμανίας και Γαλλίας που βασίζεται σε πραγματικό γεγονός και αναμφισβήτητα αποτελεί μια καλή προσπάθεια από σκηνοθετική και ερμηνευτική πλευρά. Εκεί που χωλαίνει το εγχείρημα είναι ασφαλώς το σενάριο το οποίο μοιάζει να έχει γραφτεί χωρίς ιδιαίτερη φροντίδα να αποτελέσει όλο αυτό μια ολοκληρωμένη ταινία που όχι μόνο θα αφορά τους θεατές της αλλά επιπλέον θα τους παρασύρει στον κόσμο της. Είναι «λίγη» η προσπάθεια και αυτό δεν οφείλεται στην όντως μικρή διάρκεια της ταινίας που δεν ξεπερνά τα 80 λεπτά.
ΜΗΤΡΙΚΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟ **
(MOTHERS’ INSTICT)
ΗΠΑ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΜΠΕΝΟΥΑ ΝΤΕΛΟΜ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΤΖΕΣΙΚΑ ΤΣΑΣΤΕΪΝ, ΑΝ ΧΑΘΑΓΟΥΕΪ
Στις ΗΠΑ στη δεκαετία του ’60 δυο φίλες ζουν αγαπημένες σε διπλανά σπίτια με τις οικογένειές τους. Όμως η μία από αυτές χάνει το μικρό γιο της σε ατύχημα. Το τραγικό γεγονός θα διαταράξει τη σχέση τους η οποία θα πάρει μια πιο σκοτεινή τροπή με υπαιτιότητα της μητέρας που θρηνεί.
Το ανέμπνευστο σενάριο που δεν θέλει να εισχωρήσει στην ουσία της ψυχολογίας και της προσωπικότητας των δύο γυναικών, είναι η πηγή του κακού σε αυτή την ταινία που όσο κι αν προσπάθησαν οι δύο πρωταγωνίστριες, δεν κατάφεραν να περισώσουν.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Όλα για τη μητέρα μου (1999) ****. Του Πέδρο Αλμοδόβαρ με τους Σεσίλια Ροθ, Μαρίζα Παρέδες, Πενέλοπε Κρουζ
Οταν χάνει τον 17χρονο γιο της σε αυτοκινητιστικό ατύχημα, η Μανουέλα φεύγει για τη Βαρκελώνη για να βρει τον πατέρα του καθώς χώρισαν πριν γεννηθεί το παιδί, γιατί εκείνος ήταν διεμφυλική γυναίκα. Κατά τη διάρκεια της αναζήτησης συναντά μια νεαρή καλόγρια με HIV/AIDS και μια σταρ του θεάτρου. Ζει μια μικρή περιπέτεια στον κόσμο των διεμφυλικών με δραματικό τέλος.
Η ταινία του Ισπανού δημιουργού που σάρωσε με βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών, Χρυσή Σφαίρα και Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας. Σε ψηφιακά αποκατεστημένη κόπια για την επέτειο των 25 χρόνων.
Ο κανόνας του παιχνιδιού (1939) *****. Του Ζαν Ρενουάρ με τους Μαρσέλ Νταλιό, Νόρα Γκρέγκορ
Μια παρέα μεγαλοαστών προσκαλείται στον πύργο ενός αριστοκράτη. Οι ίντριγκες, ο αμοραλισμός, η υποκρισία και η εξαπάτηση καθορίζουν τις σχέσεις και τις συμπεριφορές των πάντων. Η άρνηση ενός καλεσμένου να ακολουθήσει τους κανόνες του παιχνιδιού των υπολοίπων, θα πυροδοτήσει αλυσιδωτά περιστατικά με τραγική κατάληξη.
Κορυφαία γλυκόπικρη σάτιρα της μεγαλοαστικής τάξης που δεν έχει χάσει ούτε γραμμάριο από την φρεσκάδα και την επικαιρότητά της.
Ουγκέτσου Μονογκατάρι (1953). Του Κένζι Μιζογκούτσι με τους Μασαγιούκι Μόρι, Ματσίκο Κίο
Σε ένα χωριό της μεσαιωνικής Ιαπωνίας, η οποία συγκλονίζεται από εμφύλιους πολέμους, δύο αδέρφια διακινδυνεύουν τις οικογένειες και τις ζωές τους, για να ακολουθήσουν τις εμμονές τους. Ο Γκεντζούρο, ένας φτωχός αγγειοπλάστης, ονειρεύεται καλλιτεχνική δόξα και πλούτη, ενώ ο αδερφός του, Τομπέι, θέλει να γίνει ένδοξος σαμουράι. Αποφασίζουν να κατευθυνθούν προς την πόλη, χωρίς τις οικογένειές τους, για να πουλήσουν την πραμάτεια τους.
Η κορυφαία στιγμή του Ιάπωνα δημιουργού εμπνευσμένη και από την Οδύσσεια.