Τράπεζες: Ανακατεύεται η «τράπουλα» και εντείνεται ο ανταγωνισμός


Τράπεζες: Η πρόσφατη συμφωνία που ολοκληρώθηκε μεταξύ της Attica Bank και της Παγκρήτιας Τράπεζας αποτελεί σημαντικό βήμα για την αναμόρφωση του τραπεζικού τοπίου στην Ελλάδα.

Της: Έπης Τρίμη

Με τη δημιουργία ενός νέου τραπεζικού σχήματος, ο ανταγωνισμός στον τραπεζικό τομέα αναμένεται να ενταθεί, ιδιαίτερα καθώς οι νέοι παίκτες θα επιχειρήσουν να διεκδικήσουν μερίδια αγοράς από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες.

Στοιχεία της συμφωνίας

Οι βασικοί όροι της συμφωνίας περιλαμβάνουν:

  1. Κάλυψη κεφαλαιακών αναγκών: Οι νέοι μέτοχοι θα καλύψουν τις κεφαλαιακές ανάγκες της Attica Bank που θα προκύψουν μετά τη συγχώνευση και την υπαγωγή στο πρόγραμμα «Ηρακλής ΙΙΙ».
  2. Επένδυση: Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 675,10 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το ΤΧΣ θα καταβάλει 475,10 εκατ. ευρώ και η Thrivest Holding 200 εκατ. ευρώ.
  3. Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου: Η επένδυση θα πραγματοποιηθεί μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου με δικαίωμα προτίμησης υπέρ παλαιών μετόχων, και θα εκδοθούν τίτλοι κτήσης μετοχών (warrants).

Οικονομικά στοιχεία των τραπεζών (2023)

  • Attica Bank:
    • Ενεργητικό: 3,77 δισ. ευρώ
    • Χορηγήσεις: 2,68 δισ. ευρώ
    • Καταθέσεις: 3,15 δισ. ευρώ
    • Ίδια Κεφάλαια: 446 εκατ. ευρώ
  • Παγκρήτια Τράπεζα:
    • Ενεργητικό: 3,45 δισ. ευρώ
    • Χορηγήσεις: 2,04 δισ. ευρώ
    • Καταθέσεις: 2,6 δισ. ευρώ
    • Ίδια Κεφάλαια: 251 εκατ. ευρώ

Μέτοχοι

  • Attica Bank:
    • ΤΧΣ: 72,5%
    • e-ΕΦΚΑ: 7,6%
    • Παγκρήτια Τράπεζα: 5%
    • Thrivest Holding: 4,4%
    • ΤΜΕΔΕ: 4%
    • Λοιποί μέτοχοι και συστημικές τράπεζες: 6,5%
  • Παγκρήτια Τράπεζα:
    • Thrivest Holding: 43,8%
    • Alfa Ocean Developments: 4%
    • Εθνική Τράπεζα: 3,6%

Νέες τράπεζες και ανταγωνισμός

Η Optima Bank, που ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, και η νέα ψηφιακή τράπεζα snappi, που δημιουργείται από την Τράπεζα Πειραιώς και την Natech, αναμένεται να ενισχύσουν τον ανταγωνισμό. Η snappi, που έχει εξασφαλίσει τραπεζική άδεια από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, θα προσφέρει μια πλήρη γκάμα τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών, εστιάζοντας στην προσέλκυση 1 εκατομμυρίου πελατών έως το 2026.

Η νέα αυτή φάση αναμένεται να δημιουργήσει συνθήκες ανταγωνισμού παρόμοιες με εκείνες της δεκαετίας του 2000, όταν δεκάδες τράπεζες διεκδικούσαν μερίδια από την αγορά. Η επιτυχία της νέας τραπεζικής προσπάθειας θα εξαρτηθεί από την πιστωτική επέκταση και την ικανότητα να προσελκύσουν επενδύσεις και πελάτες, αξιοποιώντας τα υψηλά επιτοκιακά περιθώρια και τις αναπτυξιακές προοπτικές της Ελλάδας.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ