Ο Αρκάς μας καλωσορίζει και σήμερα που ο τόπος βράζει λόγω του καύσωνα. Η καλημέρα του με πρωταγωνιστή τον Θανασάκη είναι όντως επίκαιρη και ίσως διασκεδαστική, αν και ειρωνική κατά την ταπεινή μας άποψη, καθώς η χώρα βρίσκεται στη δίνη του καύσωνα. Το σκίτσο απεικονίζει τον μικρό και αγαπημένο Θανασάκη να επιστρέφει στο σπίτι καταϊδρωμένος και καταπονημένος από τη ζέστη. Η παρουσία της ερήμου και των καμήλων στο σκίτσο υπογραμμίζει την δραματικότητα της κατάστασης και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.
Η συζήτηση με τη μητέρα του είναι χαρακτηριστική του στιλ του Αρκά, που χρησιμοποιεί το χιούμορ και την ειρωνεία για να σχολιάσει την πραγματικότητα. Η απάντηση του Θανασάκη, “Ναι, ήρθα να πάρω πουλόβερ!”, τονίζει την υπερβολή και την αίσθηση ότι η κατάσταση είναι τόσο ακραία που ακόμα και μια δήλωση που φαίνεται παράλογη, όπως το να πάρει πουλόβερ σε καύσωνα, γίνεται μέσο έκφρασης της δυσφορίας.
Το εν λόγω σκίτσο του Αρκά όχι μόνο προσφέρει μια δόση χιούμορ και ανακούφιση εν μέσω των δύσκολων καιρικών συνθηκών, αλλά και επισημαίνει την ανάγκη για περισσότερη προσοχή και δράση απέναντι στην κλιματική αλλαγή και τις συνέπειες στον πλανήτη.
Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς
Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.
Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).
Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.
Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις
Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.
Λόγω της αλλαγής του περιεχομένου και των πολιτικών μηνυμάτων των έργων του ανά τα χρόνια καθώς και της ανωνυμίας του ορισμένοι εικάζουν πως ο αυθεντικός Αρκάς έχει πεθάνει και πλέον τα υποτιθέμενα έργα του δημιουργούνται από τρίτους.