Η Volvo πρόκειται να φέρει επανάσταση στη διαδικασία παραγωγής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της επόμενης γενιάς της με την εισαγωγή της τεχνολογίας mega-casting.
Του Γιάννη Σκουφή
Πρόκειται για μια νέα τεχνολογία μέγα-χύτευσης (mega-casting) που έχει ως στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της μεγαλύτερης ευελιξίας στο σχεδιασμό και την παραγωγή των νέας γενιάς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Τα οποία έχουν προγραμματιστεί να κυκλοφορήσουν το 2026 -συμπεριλαμβανομένου του EX60 που θα τοποθετείται πάνω από το EX30- και θα κατασκευάζονται μέσω της μεθόδου mega-casting στο κεντρικό εργοστάσιο της Volvo στην Torslanda της Σουηδίας.
Το mega-casting περιλαμβάνει τη δημιουργία μεγάλων μεμονωμένων εξαρτημάτων αυτοκινήτων με τη χύτευση λιωμένου μετάλλου σε ειδικο καλούπι. Έτσι εξαλείφεται η ανάγκη για πολυάριθμα ξεχωριστά εξαρτήματα και διαδικασίες συγκόλλησης, αντικαθιστώντας στην πράξη περίπου 100 εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται έως τώρα.
Πιο συγκεκριμένα αυτή η νέα διαδικασία παραγωγής θα έχει ως αποτέλεσμα 84% λιγότερες συγκολλήσεις και μείωση του βάρους κατά περίπου 50% για το πίσω μέρος του δαπέδου.
Εκτός από τη βελτίωση του σχεδιασμού και της κατασκευής των αυτοκινήτων, η μέγα-χύτευση μειώνει σημαντικά τις εκπομπές CO2 ελαχιστοποιώντας τον αριθμό των εξαρτημάτων που αποστέλλονται από προμηθευτές ή άλλα εργοστάσια της Volvo και επιτρέπει την υψηλότερη αξιοποίηση των υλικών μέσω της ανακύκλωσης του πλενάζοντος αλουμινίου.
Η νέα μονάδα mega-casting στην Torsland, που αποτελεί μέρος μιας επένδυσης ύψους 930 εκατομμυρίων ευρώ για τη μελλοντική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, διαθέτει μια τεράστια μηχανή χύτευσης που μπορεί να παράγει ένα πίσω μέρος σε περίπου 120 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας τις απαιτήσεις για την παραγωγή περίπου 60 αυτοκινήτων την ώρα.