Σε μια προσπάθεια μείωσης του λειτουργικού της κόστους, η Stellantis, μεταξύ άλλων δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, στρέφεται προς εναλλακτικές οδούς για την εξεύρεση ταλαντούχων μηχανικών.
Του Γιάννη Σκουφή
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η Stellantis έχει προχωρήσει σε μια σημαντική αλλαγή στη στρατηγική προσλήψεών της, με την εταιρεία να αναζητά και να προσλαμβάνει μηχανικούς κυρίως από περιοχές όπως η Βραζιλία, η Ινδία και το Μαρόκο, όπου τα κόστος εργασίας είναι σημαντικά πιο χαμηλό σε σύγκριση με τα αντίστοιχο αμερικανικό και ευρωπαϊκό.
Για παράδειγμα, ένας επιτελικός μηχανικός που προσλαμβάνεται από τη Βραζιλία ή την Ινδία μπορεί να είναι ικανοποιημένος με ετήσιες απολαβές περίπου 53.000 δολαρίων, ποσό σημαντικά πιο μικρό σε σχέση με τις 150.000 με 200.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των παροχών, που απαιτούνται για μια παρόμοια θέση στις ΗΠΑ ή την Ευρώπη.
Αυτή η στρατηγική κίνηση της Stellantis αλλά και άλλων εταιριών είναι ενδεικτική του σκληρού ανταγωνισμού εντός της αυτοκινητοβιομηχανίας, ιδιαίτερα απέναντι στην αυξανόμενη επιρροή των κινεζικών εμπορικών σημάτων.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές κερδίζουν γρήγορα έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο, αποτελώντας μια τρομερή πρόκληση για τους δυτικούς και ιδιαίτερα για τους Ευρωπαίους.
Ειδικότερα, οι Κινέζοι έχουν αποδείξει την ικανότητά τους να παράγουν ηλεκτρικά οχήματα (EVs) με κόστος συγκρίσιμο με αυτό των παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ωθώντας τις δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναθεωρήσουν τις στρατηγικές τους.
Ωστόσο, εν μέσω αυτής της προσπάθειας για μείωση του κόστους, υπάρχει μια αξιοσημείωτη αντίθεση στις αμοιβές των στελεχών. Ενώ η Stellantis ελέγχει τα έξοδα σε όλους τους τομείς, το πακέτο αμοιβών του CEO Carlos Tavares για το 2023 εκτινάχθηκε στο εντυπωσιακό ποσό των 40 εκατομμυρίων δολαρίων, σηματοδοτώντας σημαντική αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος.