Με στόχο να επαναπροσδιορίσει την οδηγική εμπειρία, η γαλλική εταιρία ετοιμάζεται να εισαγάγει μέχρι το 2026 την πρωτοποριακή τεχνολογία Hypersquare.
Του Γιάννη Σκουφή
Η Peugeot είναι γνωστή για διάφορες τεχνολογικές καινοτομίες. Ανάμεσα σε αυτές περιλαμβάνεται και το γνωστό i-cockpit που έχει ως βασικό χαρακτηριστικό το μικρό τιμόνι ώστε το βλέμμα του οδηγού προς το πίνακα οργάνων να βρίσκεται πάνω -και όχι μέσα- από τη στεφάνη.
Έχοντας ως στόχο να καινοτομήσει και πάλι η Peugeot παρουσίασε πέρυσι στο πρωτότυπο Inception την μεταξέλιξη του i-Cockpit με την προσοχή να πέφτει πάνω στο ορθογώνιο τιμόνι με την ονομασία Hypersquare.
Η διευθύνουσα σύμβουλος Linda Jackson επιβεβαίωσε στο βρετανικό Autocar ότι αυτός ο σχεδιασμός θα περάσει στην παραγωγή μέσα από δύο νέα μοντέλα της μικρής κατηγορίας, προφανώς «φωτογραφίζοντας» τους διαδόχους των 208 και 2008. Αυτή η καινοτόμος προσέγγιση του τιμονιού θα συνδυάζεται με την τεχνολογία steer-by-wire καταργώντας την παραδοσιακή κρεμαγέρα των συστημάτων διεύθυνσης.
Σύμφωνα με την Jackson, η μετάβαση από το παραδοσιακό τιμόνι στο Hypersquare δεν είναι απλώς μια στυλιστική αλλαγή, αλλά ένα τεχνολογικό άλμα που έχει τις ρίζες του σε μια σχεδιαστική φιλοσοφία εμπνευσμένη από το gaming.
Ήδη το Hypersquare δοκιμάζεται σε πραγματικές συνθήκες με την τεχνολογία να έχει τεσταριστεί σε πιλοτικά αυτοκίνητα από πελάτες από διάφορες ευρωπαϊκές περιοχές. Η Jackson υπογράμμισε τη θετική ανταπόκριση από τους πελάτες, τονίζοντας την εντυπωσιακή απελευθέρωση του χώρου χάρη στη καινοτόμο διάταξη του τιμονιού.
Σε συνδυασμό με το Hypersquare, η Peugeot θα ενσωματώσει την κυρτή οθόνη του infotainment, μια οθόνη αφής 21 ιντσών τοποθετημένη στο πάνω τμήμα του ταμπλό. Τα παραμετροποιήσιμα μπουτόν i-Toggle, σήμα κατατεθέν του εσωτερικού της Peugeot, θα συνεχίσουν να αποτελούν ένα ακόμα ξεχωριστό χαρακτηριστικό.