Οι περισσότερες εταιρείες ετοιμάζονται να αναθεωρήσουν τους αισιόδοξους στόχους τους λόγω της συγκρατημένης ζήτησης του κοινού για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Του Γιάννη Σκουφή
Σε αυτές τις εταιρείες ανήκει και η Renault η οποία παρουσίασε μια στρατηγική κίνηση για να καλύψει την ζήτηση για τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παράλληλα με τα ηλεκτρικά νέας γενιάς που ξεκινούν με το νέο Renault 5 E-Tech Electric.
Αυτή η στρατηγική δύο ταχυτήτων αποκαλύφθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο Fabrice Cambolive και έχει ως στόχο να τοποθετήσει τη Renault σε θέση που να μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα στις τάσεις της αγοράς και στις διακυμάνσεις της ζήτησης για τα BEV που επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις επιδοτήσεις.
Επίσης ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Luca de Meo, που είχε προηγουμένως οραματιστεί μια πλήρως ηλεκτρική γκάμα μέχρι το τέλος της δεκαετίας, υπογράμμισε την προειδοποίηση ότι μια τέτοια μετάβαση θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες της αγοράς.
Τώρα, η εταιρεία προβλέπει ότι τα μοντέλα με θερμικούς κινητήρες και τα υβριδικά θα συνεχίσουν να έχουν μερίδιο αγοράς που θα είναι τουλάχιστον στο 40% έως το 2040.
Η αναπροσαρμογή των προοπτικών της Renault για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ευθυγραμμίζεται με την ευρύτερη τάση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πρόσφατα, η Mercedes-Benz αναθεώρησε επίσης την προηγούμενη πρόβλεψή της σχετικά με την πώληση μόνο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά το 2030, αναγνωρίζοντας την ισχυρή ζήτηση των θερμικών και υβριδικών τεχνολογιών και την επόμενη δεκαετία.
Αξιοσημείωτο είναι ότι η Renault προχωρά σε μια κοινοπραξία 50:50 με την κινεζική Geely. Η συνεργασία αυτή αποσκοπεί στην εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης και υβριδικών συνόλων, προμηθεύοντας τις μάρκες και των δύο ομίλων, συμπεριλαμβανομένων των Volvo, Proton, Nissan, Mitsubishi κ.α.