Η κορεατική εταιρία μπορεί να ανακοίνωσε το τέλος των μοντέλων N με κινητήρες βενζίνης για την Ευρώπη, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως εγκαταλείπει τα σπορ μοντέλα.
Του Γιάννη Σκουφή
Κατά το λανσάρισμα του νέου Ioniq 5 N στην Αυστραλία, ο Albert Biermann, ο άνθρωπος που ενορχήστρωσε το τμήμα N της Hyundai, επιβεβαίωσε ότι η πρώτη προτεραιότητα είναι η εξέλιξη ενός προσιτού ηλεκτρικού μοντέλου με σπορ χαρακτήρα.
Που θα προορίζεται κατά κύριο λόγο για την Ευρώπη, ενώ ο Biermann εξήγησε ότι η Hyundai βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης για να καθορίσει πώς θα επιτευχθεί η παραγωγή του με τις υφιστάμενες πλατφόρμες.
Ο Biermann υπογράμμισε τη σημασία της ύπαρξης ενός πραγματικά σπορ ηλεκτρικού μοντέλου Ν που θα εξασφαλίζει επίπεδα οδηγικής ικανοποίησης που θα είναι παραπλήσια με εκείνα ενός συμβατικού με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Υπενθυμίζεται ότι το Ioniq 5 N, που βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, χρησιμοποιεί κινητήρες που είναι περίπου 95% πανομοιότυποι με εκείνους άλλων ηλεκτρικών του ομίλου Hyundai.
Η επόμενη γενιά των ηλεκτρικών μοντέλων της μάρκας θα βασίζεται στη νέα μεταβλητή πλατφόρμα IMA, που θα αποτελεί μία εξέλιξη της E-GMP. Η IMA έχει σχεδιαστεί για να είναι ιδιαίτερα ευέλικτη, να συνδυάζεται με μοντέλα από διάφορες κατηγορίες και να ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες μπαταριών.
Αν και η Hyundai N στοχεύει σε ένα πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων, δεν έχει δοθεί κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ωστόσο ένα ΕV στο μέγεθος του i30, με πίσω κίνηση, ελαφριές μπαταρίες και ηλεκτρικές επιδόσεις θα μπορούσε να παρουσιαστεί σε περίπου 2 χρόνια από τώρα.