Στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, αυτή των μικρών αυτοκινήτων, οι προτάσεις που υπάρχουν είναι πάρα πολλές τόσο σε μάρκες, όσο σε κινητήρες και εκδόσεις. Ο αγοραστής πλέον έχει να επιλέξει μεταξύ και αρκετών μοντέλων με κινητήρες βενζίνης, οι οποίοι είτε είναι ατμοσφαιρικοί ή turbo. Οι υπετροφοδοτούμενοι, εκτός από το ότι έχουν περισσότερα άλογα, διαθέτουν και σημαντικά περισσότερη ροπή σε χαμηλότερες στροφές. Παράλληλα, τα μικρά turbo αυτοκίνητα πωλούνται σε προσιτές τιμές, ενώ από τις αρχικές εκδόσεις περιλαμβάνουν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Σε αυτό το αφιέρωμα επικεντρωθήκαμε στα πιο οικονομικά σε τιμή μικρά μοντέλα με δυνατούς κινητήρες 1.0 λτ. turbo, τα οποία σας παρουσιάζουμε αναλυτικά παρακάτω.
Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS
Μία από τις πιο οικονομικές σε τιμή προτάσεις της κατηγορίας με 1.000άρη turbo κινητήρα, είναι το Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 PS, το οποίο πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 13.690 ευρώ (με την έκπτωση των 1.100 ευρώ) και με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας.
Ο 3κύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης των 998 κ.εκ. αποδίδει 100 ίππους και 172 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας γρήγορες επιδόσεις στο μικρό Hyundai από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ.) και εν κινήσει. Στο δρόμο, το i20 εμφανίζει ισορροπημένα χαρακτηριστικά, με την ανάρτηση να εξασφαλίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση, αλλά και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Βελτιωμένη είναι στο ανανεωμένο i20 η αίσθηση του τιμονιού, όμως όσο αυξάνεται η ταχύτητα βαραίνει σχετικά απότομα και με τεχνητό τρόπο. Θετικά κρίνονται τέλος τα φρένα του με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του Hyundai i20 είναι ακόμη οι πολύ καλοί χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές (326 λίτρα). Επίσης, στο εσωτερικό του η εικόνα είναι σύγχρονη και η ποιότητα είναι αρκετά καλή, όπως και η εργονομία.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS
Τιμή: 13.690 ευρώ (με την έκπτωση των 1.100 ευρώ, έκδοση Exclusive), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 106,82 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, αυτόματη λειτουργία φώτων, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 100/4.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 172/1.500 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,8 δλ., Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 95 PS
Το νέο SEAT Ibiza με τον 1.0 TSI κινητήρα των 95 ίππων και τιμή που ξεκινά από 13.600 ευρώ διαθέτει πολύ καλή σχέση τιμής – αξίας, καθώς είναι πολύ καλό σε όλους τους τομείς και δεν του λείπει τίποτα σε εξοπλισμό από την αρχική έκδοση.
Στο εσωτερικό του με τις «καθαρές» σχεδιαστικές γραμμές, ευνοείται η εργονομία, ενώ τα σκληρά πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί διακρίνονται για την προσεγμένη τους συναρμογή. Σημαντικό πλεονέκτημα του Ibiza αποτελούν οι άνετοι χώροι για τη μεταφορά τεσσάρων ενηλίκων επιβατών, όπως και το πορτ μπαγκάζ, το οποίο με 355 λίτρα χωρητικότητας είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.
Ο 1.000άρης turbo κινητήρας με τα 95 άλογα και τα 175 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. ταιριάζει ιδανικά στο νέο Ibiza. Παρουσιάζει ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία, κινεί με άνεση το αμάξωμα των 1.122 κιλών και είναι ολιγαρκής σε καύσιμο. Επιπλέον, το νέο μικρό SEAT το οποίο βασίζεται στη νεότερη MQB A0 πλατφόρμα κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την σταθερότητα που επιδεικνύει σε κάθε διαδρομή, την στιβαρή αίσθηση και την άνεση που παρέχει η πολύ καλά ρυθμισμένη ανάρτησή του.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή SEAT Ibiza 1.0 ECO TSI 115 PS DSG
Τιμή: 13.600 ευρώ (έκδοση Style), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 102,9 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα αυτόνομης πέδησης και ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 95/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 175/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 182 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,6 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 105 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PS
Το πιο φθηνό σε τιμή 1.000άρι turbo μικρό αυτοκίνητο είναι η Skoda Fabia, η οποία πωλείται από 12.980 ευρώ με τον κινητήρα 1.0 TSI 95 PS. Το γνώριμο και από άλλα μοντέλα του ομίλου VW μηχανικό αυτό σύνολο με τους τρεις κυλίνδρους εμφανίζει πολιτισμένη λειτουργία με λιγοστούς κραδασμούς, θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και κινεί άνετα το μικρό Skoda. Στην οδήγηση η Fabia αποδεικνύεται φιλική, ενώ η ανάρτηση του αυτοκινήτου απορροφά σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. {loadposition skoda}
Πατήστε εδώ για να πάρετε προσφορά για την Skoda Fabia
Στο θάλαμο των επιβατών της Fabia με τις απαλές καμπύλες επιφάνειες και τις ίσιες γραμμές έχει γίνει ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία πείθουν με την συναρμογή και το φινίρισμά τους. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, η εργονομία των διαφόρων χειριστηρίων και η πρακτικότητα, χάρη στις πολλές θήκες. Στα «συν» του μικρού Skoda ανήκουν ακόμα οι άνετοι χώροι για τέσσερις ενήλικους επιβάτες και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 330 λίτρων.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Skoda Fabia 1.0 λτ. MPI 75 hp
Τιμή: 12.980 ευρώ (έκδοση Ambition), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 106,82 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition και ηχοσύστημα με οθόνη αφής.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 95/5.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 160/1.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ., Τελική ταχύτητα: 184 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 109 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις
Suzuki Swift 1.0 λτ. Boosterjet 112 PS
Το δημοφιλές Suzuki Swift με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 112 ίππων, αποτελεί μια από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία του, συνδυάζοντας το δυνατό μοτέρ και πλήρη στάνταρ εξοπλισμό σε ανταγωνιστική τιμή αγοράς (από 13.880 ευρώ). Όπως το αμάξωμα, έτσι και το εσωτερικό του έχει νεανικό στιλ, όμως η ποιότητα των υλικών δεν εντυπωσιάζει, όπως και οι διαθέσιμοι χώροι.
Ο 3κύλινδρος turbo, άμεσου ψεκασμού κινητήρας 1.0 λτ. Boosterjet των 112 ίππων παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία με λιγοστούς κραδασμούς και δονήσεις. Η ελαστικότητα και το τράβηγμα είναι πολύ καλά από χαμηλά, χάρη στη διαθέσιμη ροπή των 170 Nm που αποδίδεται από τις 2.000 σ.α.λ. Παράλληλα, ο 1.0 λτ. Boosterjet είναι πρόθυμος στις εντολές του οδηγού και ανεβάζει εύκολα στροφές μέχρι τον κόφτη (στις 6.000 σ.α.λ.). Στα θετικά του κινητήρα ανήκει και η κατανάλωση, η οποία σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 6,2 λτ./100 χλμ.
Στα θετικά στοιχεία του Swift ανήκουν ακόμα ο ευχάριστος οδηγικός χαρακτήρας και η ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις. Η σφιχτή ανάρτησή του μετριάζει εν μέρει την άνεση, ωστόσο στις στροφές παρουσιάζεται σταθερό.
Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 λτ. Hybrid 90 hp
Τιμή: 13.880 ευρώ (έκδοση GL+), Τεκμήριο: 4.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 107,8 ευρώ
Εξοπλισμός: ESP, 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, αυτόματα φώτα και σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 112/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 170/2.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ., Τελική ταχύτητα: 195 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 110 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις