Η σχολική περίοδος όχι μόνο έχει ξεκινήσει, αλλά πλέον βρισκόμαστε στα μισά του πρώτου τετραμήνου, δηλαδή πολύ κοντά στην διανομή του πρώτου ελέγχου προόδου του μικρού σου! Η αλήθεια είναι πως πολλές φορές η εικόνα που έχουν οι γονείς για το παιδί μπορεί να είναι αρκετά διαφορετική από εκείνη που σχηματίζει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο. Για αυτό και οι συναντήσεις γονέων και δασκάλων είναι πολύ εποικοδομητικές για την πρόοδο του παιδιού! Ίσως, λοιπόν, να έχει έρθει η στιγμή (αν δεν έχεις ήδη κάνει μία κουβέντα με το δάσκαλο ή τη δασκάλα του μικρού σου), είτε να προγραμματίσεις μία συνάντηση στο άμεσο μέλλον ή να δρομολογήσεις από τώρα το πώς θα κινηθεί η συζήτησή σας στην παράδοση των “βαθμών” του σχολείου.
Η συζήτηση με τον εκπαιδευτικό είναι μια διαδικασία που όχι μόνο προτείνεται, αλλά “επιβάλλεται” για κάθε γονέα, διότι μέσα από αυτή μπορεί να αποκτήσει καλύτερη επικοινωνία με το παιδί του, αλλά και να μάθει τις τυχόν αδυναμίες του, τις επιτυχίες και τις ατομικές ανάγκες του. Με λίγα λόγια, συνομιλώντας με τον εκπαιδευτικό θα μπορέσεις να σχηματίσεις καλύτερη εικόνα για την προσωπικότητα του μπόμπιρα που μεγαλώνεις, αλλά και να ανακαλύψεις τις δυνάμεις του. Επιπλέον, μέσα από την ενημέρωση που θα λάβεις από τους δασκάλους του, θα βοηθηθείς σε πρακτικό επίπεδο και εντός σπιτιού, έχοντας την δυνατότητα να δώσεις μεγαλύτερη έμφαση σε σημεία που ίσως να μην είχες αντιληφθεί ότι χρειάζονται προσοχή ή υποστηρίζοντας το μικρό σου για να αναπτύξει ακόμη πιο ολοκληρωμένα τομείς στους οποίους έχει κλίση!
Παρακάτω, λοιπόν, μπορείς να δεις τις πέντε βασικές ερωτήσεις στις οποίες πρέπει να “σταθείς” στην επόμενη συνάντηση γονέων και εκπαιδευτικών!
“Ποια είναι τα ‘δυνατά σημεία’ του παιδιού;”
Με αυτή την ερώτηση καταφέρνεις να εστιάσεις το ενδιαφέρον του δασκάλου στο παιδί σου, αποφεύγοντας απαντήσεις-κονσέρβα από τις οποίες δεν μαθαίνεις τίποτα. Επιπλέον, μιας και η συμπεριφορά του μικρού στο σχολείο μπορεί να απέχει από εκείνη που έχει στο σπίτι, με αυτό τον τρόπο θα μάθεις ποιες είναι οι κλίσεις του, ώστε να τους δώσεις έμφαση και εκτός σχολείου!
“Πείτε μου ένα πεδίο στο οποίο το παιδί μου χρειάζεται βελτίωση”
Είναι πολύ πιθανό αρκετοί τομείς να χρειάζονται μια μικρή υποβοήθηση, αλλά καλό είναι να πάρετε τα πράγματα με την σειρά και να εστιάζετε σε ένα πεδίο κάθε φορά. Ζήτησε, λοιπόν, κάτι συγκεκριμένο στο οποίο “χωρούν” διορθώσεις, ώστε να καταφέρεις να του δώσεις σημασία και εκτός σχολείου. Αυτή η ερώτηση μπορεί να ανανεώνεται αρκετές φορές μέσα στο χρόνο, ώστε το παιδί να αναπτύσσει τις δεξιότητές του με την σειρά και εστιασμένα.
“Με ποιο τρόπο συνεισφέρει το παιδί μου στην τάξη;”
Να μια ερώτηση που θα σου δείξει την διαφορετική συμπεριφορά που μπορεί να έχει το μικρό σου στο σχολείο. Επιπλέον, μέσα από αυτή την οπτική θα αντιληφθείς τόσο την εικόνα που έχει ο δάσκαλος για το παιδί, όσο και εκείνη που έχουν οι συμμαθητές του. Κάπως έτσι, θα ανακαλύψεις τις αρετές ή και τις αδυναμίες του, βοηθώντας το να ξεπεράσει εμπόδια ή να αναπτύξει συμπεριφορές που αργότερα θα το βοηθήσουν, καθώς μεγαλώνει, στον τομέα της κοινωνικοποίησής του!
“Με ποιο συμμαθητή του ‘δουλεύει’ καλύτερα το παιδί μου;”
Αυτή η ερώτηση συνδυάζει το ακαδημαϊκό πεδίο με την κοινωνικότητα του παιδιού και είναι ιδιαιτέρως βοηθητική, αφού θα έχεις μια συνολική εικόνα για τις σχολικές επιδόσεις σε συνδυασμό με άλλους, αλλά και για τις ικανότητες συνεργασίας που επιδεικνύει. Έτσι θα επιτύχεις και ένα καλύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον, αφού θα δώσεις έμφαση σε ό,τι χρειάζεται.
“Έχετε κάποια ανησυχία για το παιδί μου;”
Με αυτή την ερώτηση θα ανακαλύψεις αν υπάρχει κάποιο στοιχείο της προσωπικότητάς του που μπορεί να μην είχες αντιληφθεί, τόσο σε μαθησιακό, όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Είναι μια αρκετά κοινή, αλλά αναγκαίο να γίνεται συχνά, ερώτηση που πάντα θα σε βοηθά να διαχειριστείς το μικρό σου.