Φωτιά στο βυτιοφόρο: Μια «Οδύσσεια» έζησαν όσοι οδηγοί κινούνταν χθες στην Εθνική Οδό Αθηνών – Κορίνθου λόγω της φωτιάς που εκδηλώθηκε σε βυτιοφόρο που μετέφερε υγραέριο
Ο αυτοκινητόδρομος έκλεισε για πολλές ώρες -περισσότερες από 7- με τους οδηγούς να παραμένουν εγκλωβισμένοι και αγανακτισμένοι. Κλειστή παρέμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα και η Παλαιά Εθνική Οδός.
Οδηγός που εγκλωβίστηκε στην Εθνική Οδό περιέγραψε την κατάσταση που δημιουργήθηκε στο σημείο όση ώρα ήταν εκεί, μιλώντας στην εκπομπή «Καλοκαίρι Μαζί» του ΑΝΤ1.
Ο γιατρός Μάνος Δημονίτσας ήταν στο δεύτερο αυτοκίνητο πίσω από το φλεγόμενο βυτιοφόρο.
Όπως είπε, είδε το βυτιοφόρο να καίγεται, χωρίς όμως να ξέρει ακριβώς τι γίνεται, ενώ το μπροστινό του αυτοκίνητο είχε ήδη σταματήσει σε απόσταση από το φλεγόμενο όχημα.
Ο ίδιος, όπως και ο μπροστινός του οδηγός έφυγαν άμεσα από το σημείο, όμως όπως είπε, δεν έγινε το ίδιο και με την τεράστια ουρά που σχηματίστηκε πίσω τους.
«Δεν υπήρξε ενημέρωση ότι καίγεται βυτιοφόρο», είπε, περιγράφοντας πως κόσμος αντί να φεύγει από το βυτιοφόρο, πήγαινε προς αυτό, ενώ σημείωσε πως δεν μοιράστηκαν νερά στους εγκλωβισμένους οδηγούς.
Ερωτηθείς για την εκκένωση από το σημείο, απάντησε πως, «η εκκένωση ήταν αυτοσχέδια».
«Επέστρεψα μετά από μία ώρα για να πάρω το αυτοκίνητό μου, όμως τα πρώτα έφυγαν τελευταία αφού είχε ανοίξει η ΛΕΑ κι έκαναν αναστροφή όλοι».
«Η Τροχαία ήταν εκεί και προσπαθούσε να απομακρύνει τον κόσμο από την Παλαιά Εθνική Οδό, όμως κάποια στιγμή γέμισε και η παλιά Εθνική Οδό», είπε, περιγράφοντας πως τηρήθηκε το πρωτόκολλο για την απομάκρυνση των πολιτών και την παροχή βοήθειας προς τους εγκλωβισμένους.
Βαρθακογιάννης: Όλα έγιναν χωρίς να παρουσιαστεί η παραμικρή δυσκολία
«Όλα έγιναν χωρίς να παρουσιαστεί η παραμικρή δυσκολία», είπε ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, Βασίλης Βαρθακογιάννης, κάνοντας λόγο για άμεση επέμβαση της Πυροσβεστικής.
Σύμφωνα με τον ίδιο, «είναι αυτονόητο ότι υπήρξε πολύ μεγάλη ταλαιπωρία των οδηγών» και πρόσθεσε ότι «η κινητοποίηση της Πυροσβεστικής ήταν άμεση και η κατάσβεση της φωτιάς γρήγορη».
Βάσει του πρωτοκόλλου πρέπει να τηρηθούν αποστάσεις όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Η απόσταση εξαρτάται από την ποσότητα του εύφλεκτου υλικού, από το σημείο όπου σταματά το φορτηγό κλπ».
«Η επέμβαση στην όλη διαδικασία έπρεπε να είναι χειρουργική και κάθε λεπτό να ελέγχονται τα πάντα, δεν έπρεπε να γίνει έκπτωση σε θέμα ασφάλειας» επέμεινε ο εκπρόσωπος της πυροσβεστικής.
Τι αναφέρουν στο κοινό δελτίο τύπου Πυροσβεστική και ΕΛ.ΑΣ.
Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος ενημερώθηκε στις 12:20, εχθές Πέμπτη 17 Αυγούστου, για πυρκαγιά σε βυτιοφόρο όχημα στο 46 χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου, στο ρεύμα κυκλοφορίας προς Κόρινθο και στο ύψος της Κακιάς Σκάλας, στην περιοχή των Μεγάρων.
Άμεσα μετέβησαν στο σημείο της πυρκαγιάς 33 πυροσβέστες με 11 οχήματα και πραγματοποίησαν την κατάσβεσή της. Ταυτόχρονα, διαπιστώθηκε διαρροή του φορτίου, το οποίο αποτελούνταν από 7,2 τόνους υγραερίου, μείγματος κίνησης για οχήματα. Εξαιτίας της επικινδυνότητας της κατάστασης, εφαρμόστηκε το Πρωτόκολλο Ενεργειών, με την παρουσία τεχνικού ασφαλείας για την απομάκρυνση του επικίνδυνου φορτίου, ενώ με τη χρήση θερμικής κάμερας πραγματοποιούνταν διαρκώς έλεγχος της θερμοκρασίας.
Καθόλη τη διαδικασία της επιχείρησης απομάκρυνσης του επικίνδυνου φορτίου, το Πυροσβεστικό Σώμα διέθεσε εναέρια επιτήρηση με ελικόπτερο του Πυροσβεστικού Σώματος και συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).
Η ΕΛ.ΑΣ. ενήργησε με μοναδικό και αδιαπραγμάτευτο γνώμονα την ασφάλεια οδηγών και επιβαινόντων σε οχήματα μετά την πυρκαγιά στο βυτιοφόρο.
Με δεδομένη τη τραγική εμπειρία σε παρόμοια περιστατικά του παρελθόντος, κρίθηκε επιβεβλημένη, ως μοναδικός οδοδείκτης, η απαρέγκλιτη τήρηση των πρωτοκόλλων για τις ενέργειες απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού (υγροποιημένο αέριο), μιας διαδικασίας χρονοβόρας αλλά κυρίως εξαιρετικά απαιτητικής, όσον αφορά στην ευαισθησία και την επικινδυνότητά της.
Ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες ενέργειες εύρεσης εναλλακτικών οδών (Λουτράκι-Περαχώρα-Πίσια-Σχίνο -Αλεποχώρι-Μέγαρα-Αθήνα και αντίστροφο δρομολόγιο για οσους κινούνταν από Αθήνα προς Κόρινθο) για την διευκόλυνση της κυκλοφορίας και την επίτευξη της αποφόρτισης.
Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι οι ενέργειες και οι παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. ήταν ευθέως συνδεδεμένες με την εξέλιξη της διαδικασίας απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού, μιας δυναμικής διαδικασίας εξαιτίας της πολυπλοκότητας και της επικινδυνότητάς της.
Όσο διαδοχικά προέκυπτε ότι θα καθυστερούσε η επιχείρηση -παρά τις κατά περιόδους εκτιμήσεις των ειδικών- η ΕΛ.ΑΣ. προχωρούσε και σε επιπλέον μέτρα, προκειμένου να υπάρχει ο ασφαλέστερος και καλύτερος δυνατός απεγκλωβισμός.
Ταυτόχρονα, το προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος και της ΕΛ.ΑΣ., καθόλη τη διάρκεια εφαρμογής των εκτάκτων μέτρων κυκλοφορίας, μερίμνησε ώστε να τροφοδοτούνται με νερό οι οδηγοί και οι επιβαίνοντες σε σημαντικό κομμάτι των εγκλωβισμένων αυτοκινήτων, τα οποία είχαν ακινητοποιηθεί για λόγους ασφαλείας.
Από την πρώτη στιγμή για τις παρεμβάσεις της ΕΛ.ΑΣ. υπήρχε ενημέρωση των οδηγών που κινούνταν κατά μήκος της Ολυμπίας Οδού, της Αττικής Οδού, του Μoρέα, και της Γέφυρα, μέσω μηνυμάτων που προβλήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες, ώστε να ενημερώνονται συνεχώς. Επιπλέον, οι οδηγοί ενημερώνονταν προσωπικά από τους υπαλλήλους των σταθμών διοδίων, από τα οποία διήλθαν.
Καθόλη τη διάρκεια της ακινητοποίησης των οχημάτων το ΕΚΑΒ διέθεσε τέσσερις (4) μηχανές που κινούνταν διαρκώς, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας καθώς και τέσσερα (4) ασθενοφόρα, από δύο (2) σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας, σε σταθερά σημεία.
Σημειώνεται επίσης ότι ανακριτικοί υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος συνέλαβαν τον οδηγό του βυτιοφόρου οχήματος.
«Σεβαστός ο εκνευρισμός των οδηγών – Μοναδικός μας γνώμονας η ασφάλεια τους»
Η ταλαιπωρία, ο εκνευρισμός και η αγανάκτηση των εγκλωβισμένων οδηγών είναι απολύτως κατανοητή και σεβαστή. Θα πρέπει όμως να γίνει αντιληπτό ότι οι αρμόδιες Αρχές κλήθηκαν να διαχειριστούν ένα περίπλοκο και επικίνδυνο περιστατικό σε συνθήκες πολύ αυξημένης κυκλοφορίας από την πρώτη στιγμή, με την κρίσιμη διαδικασία απομάκρυνσης του εύφλεκτου υλικού να έχει δυναμικό χαρακτήρα και με την πραγματοποίησή της να μετατοπίζεται χρονικά αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της μέρας από τη στιγμή που συνέβη το ατύχημα και μετά.
Το βυτιοφόρο όχημα έχει μεταφερθεί συνοδεία του Πυροσβεστικού Σώματος στα Ίσθμια Κορίνθου, σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης ιδιοκτησίας της εταιρείας του βυτιοφόρου οχήματος.