Στη λαϊκή κουλτούρα, το σχέδιο «Houndstooth» αποπνέει εικόνες του εμβληματικού καπέλου του Sherlock Holmes και αργότερα του πασίγνωστου, κλασικού μοτίφ «pied-de-poule» του Christian Dior ή της Coco Chanel -αν και πιστεύεται ότι είναι μοτίβο προερχόμενο από τα σκοτσέζικα Lowlands και το 19ο αιώνα. Αλλά όταν απευθύνεσαι σε ένα λάτρη των αυτοκινήτων, το μοτίβο αυτό δεν φέρνει στο νου ούτε εξιχνίαση εγκλημάτων ούτε haute couture. Η ταπετσαρία σε σχέδιο «Houndstooth» συνδέεται άμεσα με τις Porsche της δεκαετίας του ’60. Και αν σκαμπάζετε από αμερικανικά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, και με τις Chevrolet Camaro.
Το πρόβλημα είναι ότι το σχέδιο της Porsche που όλοι λέμε «Houndstooth» δεν είναι στην πραγματικότητα houndstooth. Ώπα! Γιατί; Μην ντρέπεστε, είναι εύκολο να ξεγελαστείτε. Για παράδειγμα, ο Sherlock Holmes φορούσε καπέλο με μοτίβο Houndstooth, αλλά και η Coco σχεδίασε κάτι που απλώς του έμοιαζε. Οπότε, τι είδους σχέδιο ταπετσαρίας φορούν οι ιδιοκτήτες Porsche των ’60s στα καθίσματά τους;
Σύμφωνα με τη Recaro Automotive Seating, τη γερμανική φίρμα που είναι premium brand της αμερικανικής εταιρείας Adient, το μοτίβο αυτό που δεν είναι «Houndstooth» ονομάζεται στην πραγματικότητα «Pepita» ή «Shepherd’s Check» -η εμπλοκή του τσοπάνη στο σχεδιασμό μας είναι άγνωστη.
Ένα άλλο μοτίβο που συχνά αναφέρεται λανθασμένα ως «Houndstooth» είναι το Vichy (Vichy Check), το οποίο μοιάζει με δόντια σκύλου ή, ίσως, στόλο διαστημοπλοίων σε βιντεοπαιχνίδι.
Κι ενώ το μοτίβο Houndstooth μοιάζει με δέσμη μικρών ανεμόμυλων, το σχέδιο Pepita αποτελείται από διασυνδεδεμένα τετράγωνα. Αν και πολλοί υποθέτουν ότι η Porsche χρησιμοποίησε για πρώτη φορά το Houndstooth στα καθίσματα της Porsche 356 του 1949-50, το μοτίβο της ταπετσαρίας ήταν στην πραγματικότητα ένα ολοκληρωτικά διαφορετικό σχέδιο.
«Στην καθομιλουμένη, συνήθως χρησιμοποιείται η λέξη “Houndstooth”, αλλά το “Pepita” είναι η σωστή περιγραφή του σχεδίου», λέει ο Ulrich Andree, διευθυντής παγκόσμιας επικοινωνίας στην Adient Communications, η οποία περιλαμβάνει τη Recaro. «Το πραγματικό μοτίβο Houndstooth δεν χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε ένα επίσημο κάθισμα της Porsche ή σε ένα κάθισμα της Recaro που κατασκευάστηκε για την Porsche».
Σύμφωνα με τη Recaro, όταν η Reutter (Stuttgarter Karosseriewerk Reutter) ξεκίνησε την παραγωγή των καθισμάτων της Porsche 356, προσέφερε μια σειρά από προαιρετικά καλύμματα καθισμάτων, περιλαμβανομένου ενός που είχε ασπρόμαυρο μοτίβο. Ο σχεδιασμός δεν ήταν ούτε Houndstooth ούτε Pepita, αλλά ένα μοναδικό σχέδιο πάνω σε μια ταπετσαρία, κατασκευασμένη από νάιλον.
Η Recaro που ιδρύθηκε το 1963 από την οικογένεια Reutter, παρήγαγε για πρώτη φορά το μοντέλο Pepita για πελάτες τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους. Οι πρώτες Porsche που χρησιμοποίησαν το σχέδιο Pepita ήταν τελευταία μοντέλα της 356C. Ακολούθησαν οι Porsche 901/911 και Porsche 912.
Η Recaro παρουσίασε για πρώτη φορά το Recaro Sportsitz στην ΙΑΑ του 1956, στη Φρανκφούρτη, και η Porsche έβαλε στάνταρ τα Recaro Sportsitz στην 911S το καλοκαίρι του 1966. Οι πελάτες μπορούσαν να παραγγείλουν την ταπετσαρία Pepita ως έξτρα.
Η τελευταία χρήση των επενδύσεων Pepita από την Recaro γίνεται στην πρώτη γενιά του Recaro Idealsitz το 1970-71. Το Pepita μάλιστα θα μπορούσε να μην είναι μόνο σε ασπρόμαυρο, αλλά και σε καφέ-μπεζ, μπλε-πράσινο και κόκκινο-μπεζ.
Η Porsche διέθεσε και πάλι καθίσματα Pepita ως έξτρα για τη γενέθλια 911 των 50 χρόνων, το 2013. Αυτά τα καθίσματα δεν κατασκευάστηκαν από τη Recaro.
Στη SEMA 2017 στο Las Vegas, τον Νοέμβριο του 2017, η Recaro είχε ανακοινώσει την παραγωγή καθισμάτων «Recaro Expert Houndstooth», τα οποία συνδύαζαν ρετρό στιλ με σύγχρονες λειτουργίες άνεσης και απόδοσης. Και με το «Houndstooth», η Recaro δεν εννοούσε ούτε Houndstooth ούτε καν Pepita.
«Το Recaro Houndstooth 2017-18 δεν χρησιμοποιεί την παραδοσιακή σχεδίαση Pepita από τη δεκαετία του ’60 έως τη δεκαετία του ’70», λέει ο Andree. «Είναι ένα ειδικό και εξειδικευμένο κάθισμα που έγινε με την παράδοση των πρώιμων καθισμάτων της Recaro, αλλά κατασκευάζεται ως αυτόνομο προϊόν».
Τα καθίσματα Pepita δεν τοποθετήθηκαν μόνο στις Porsche 911, 912, 914 και 356C από το ’63 έως το ’73, αλλά και σε σημαντικό αριθμό muscle cars της περιόδου 1970–80: AMC AMX, Buick Grand National, Chevrolet Camaro, Chevelle SS, El Camino SS, Impala SS και Nova SS, Chrysler 300, Dodge Challenger, Charger, Coronet και Dart, Oldsmobile 442 και Toronado, Plymouth ’Cuda, Duster και GTX, Pontiac Firebird και Grand Prix GTO.