Πολλά από τα παραδοσιακά εξαρτήματα αρχίζουν σταδιακά να εξαφανίζονται από πολλά νέα μοντέλα που πωλούνται στην αγορά.
Του Γιάννη Σκουφή
Θυμάστε τα κλασικά χειρόφρενα; Αυτά με την χειρολαβή; Πλέον, ακόμη και μικρά αυτοκίνητα πόλης δεν έχουν αυτά που είχαμε συνηθίσει αλλά αυτόματα ηλεκτρομηχανικά που ενεργοποιούνται με το πάτημα ενός διακόπτη.
Και αυτό μπορεί να μην είναι κάτι που προκαλεί ιδιαίτερη έκπληξη, αφού με τα χρόνια αρκετά είναι τα παραδοσιακά στοιχεία που εκλείπουν από ένα αυτοκίνητο. Τι λέτε όμως όταν πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά εξαρτήματα; Όπως είναι το χειροκίνητο κιβώτιο και το τρίτο πεντάλ του συμπλέκτη;
Ήδη πολλά σπορ και πολυτελή αυτοκίνητα διαθέτουν από τις βασικές τους εκδόσεις αυτόματα κιβώτια και σε αρκετές περιπτώσεις ούτε καν ως προαιρετικό το χειροκίνητο. Ειδικότερα η επόμενη γενιά οδηγών που θα μάθει να οδηγεί σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έχει μία πλήρη άγνοια για τα χειροκίνητα κιβώτια, καθώς η ηλεκτροκίνηση έχει πλήρως αυτόματη μετάδοση της ισχύος.
Μάλιστα, το φαινόμενο της κατάργησης των χειροκίνητων κιβωτίων θα ξεκινήσει από τις μικρές κατηγορίες όπου θα δούμε τα συμβατικά μοντέλα πόλης να αντικαθίσταται από ηλεκτρικά αυτόματα αυτοκίνητα.
Ωστόσο, στον αντίποδα θα υπάρξουν και κατασκευαστές που για τους δικούς τους λόγους θα κρατήσουν τα manual κιβώτια. Μια από αυτές είναι και η BMW που πρόσφατα παρουσίασε τη νέα Μ2 με προαιρετικό (και ακριβότερο!) το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο.
Μάλιστα, οι ιθύνοντες της βαυαρικής εταιρίας υπόσχονται να κρατήσουν την επιλογή του χειροκίνητου κιβωτίου για τις M2, M3 και M4 έως το 2030.