Αλλάζει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας – Αυστηρότερες ποινές, νέα όρια ταχύτητας


Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, αποκάλυψε όλες τις αλλαγές που έρχονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Για τις αλλαγές που θα υπάρχουν στον νέο ΚΟΚ μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της βουλευτή Α’ Αθηνών της Νέας Δημοκρατίας, Φωτεινής Πιπιλή.

Ο κύριος Καραμανλής υπογράμμισε πως η μεγάλη αλλαγή του νέου Κώδικα είναι οι ποινές, δηλαδή οι κλήσεις, θα αποδίδονται στον οδηγό και όχι στο όχημα.

«Πρέπει να αποβλέπουμε στη συμμόρφωση των οδηγών, γι’ αυτό, οι ποινές πρέπει να είναι δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και επικινδυνότητα της κάθε παράβασης», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Αυστηροποίηση των ποινών

Όπως σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, θα έχουμε αυστηρές ποινές για παραβάσεις που μπορεί να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα όπως παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, αντικανονική προσπέραση, οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι υπήρχαν αυτά, αλλά δεν ήταν αρκετά αυστηρά: Υπήρχε ένας εξισωτισμός προς τα κάτω. Τιμωρούνταν το ίδιο με παραβιάσεις λιγότερο επικίνδυνες ή, πολλές φορές στο παρελθόν, είχαμε φαινόμενα, μερικές ποινές να είναι εξοντωτικές, με αποτέλεσμα αστυνομικοί να έχουν δεύτερες σκέψεις να τις επιβάλουν.

Για το σβήσιμο κλήσεων

Από την πλευρά της, η κ. Πιπιλή έθιξε το ζήτημα της παραβατικότητας και της αντικοινωνικής συμπεριφοράς οδηγών, ζήτησε να καταργηθεί το μονοπρόσωπο δικαίωμα των διοικητών Τροχαίας να σβήνουν κλήσεις, ενώ κάλεσε το υπουργείο αφενός να συνεργαστεί με τους συναρμόδιους φορείς και αφετέρου να κόβει τη χρηματοδότηση σε όσους δεν τηρούν τα προβλεπόμενα, πχ στους δήμους, των οποίων οι δημοτικές αστυνομίες δεν επιβλέπουν την τήρηση του ΚΟΚ.

Απαντώντας στην κ. Πιπιλή για τις σχετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, ο κ. Καραμανλής είπε ότι θα εισαγάγουμε το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ, τα οποία και θα τα κατανέμει στους δήμους, αλλά «αποκλειστικά για δράσεις οδικής ασφάλειας. Εάν όμως οι δήμοι, δεν θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν, δεν θα τα παίρνουν».

Νέα όρια ταχύτητας

Παράλληλα, ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε μια σειρά άλλων μέτρων, που θα ενταχθούν στην επερχόμενη νομοθετική ρύθμιση για τον ΚΟΚ. «Θα προτείνουμε συστηματικές επεμβάσεις όπως, η δημιουργία ζωνών με όριο 30 χλμ σε συγκεκριμένες αστικές περιοχές, θα επανασχεδιάσουμε πολλές διασταυρώσεις σε συνεργασία με τους δήμους, θα προχωρήσουμε σε διαπλάτυνση πεζοδρομίων, θα προβλέπουμε την αναβάθμιση οδοστρωμάτων και σήμανσης και θα υιοθετήσουμε μέτρα ήπιας κυκλοφορίας στα ιστορικά κέντρα, προς όφελος των πεζών αλλά του τουρισμού», τόνισε.

Μητροπολιτικός φορέας

Τέλος, είπε ότι πρέπει να γίνει το «προφανές», να δημιουργηθεί ένας μητροπολιτικός φορέας – ώστε να μην μπορεί κάθε αρμόδιος «να πετά το μπαλάκι» στον άλλο – υπό την αιγίδα του υπουργείου Μεταφορών και τη συμμετοχή όλων των φορέων.

Ως παράδειγμα έφερε το ζήτημα της τροφοδοσίας: «Είμαστε η μόνη πόλη στη Ευρώπη που τροφοδοτούμε τα εμπορικά καταστήματα, σχεδόν 12 ώρες την ημέρα. Δεν μπορεί να γίνεται αυτό. Πρέπει να κάτσουμε, με σοβαρότητα, όλοι οι φορείς να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα. Αλλιώς, θα κάνουμε αυτό που κάνουμε συνήθως, θα φέρουμε έναν ωραίο νόμο προς ψήφιση και (σ.σ. μετά) θα έχει πρόβλημα εφαρμογής», είπε ο υπουργός.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ