Οι τιμές των καυσίμων έχουν εκτιναχθεί, τα διόδια ήταν ήδη ακριβά οπότε ένα ταξίδι με το αυτοκίνητο στη χώρα μας θέλει δεύτερη και τρίτη σκέψη.
Του Γιάννη Σκουφή
Η περίοδος που διανύουμε δεν είναι οι πλέον κατάλληλες για μετακινήσεις με το αυτοκίνητό μας μιας και το κόστος έχει αυξηθεί κατά πολύ σε σχέση με λίγους μήνες πριν όταν δεν είχε ξεκινήσει το ράλι των τιμών όλων των ειδών της ενέργειας.
Έτσι αν εξαιρέσουμε τα απολύτως απαραίτητα ταξίδια αυτά που είναι καθαρά εκδρομικά επανεξετάζονται από όλες τις πλευρές, μιας και στο κόστος της μετακίνησης προστίθενται και αυτά της διαμονής και της διατροφής.
Πόσο είναι όμως πλέον το κόστος μετακίνησης; Ας δούμε μερικά παραδείγματα με διαφορετικούς προορισμούς και αφετηρία την πρωτεύουσα της χώρας. Εννοείται πως το κόστος είναι διπλάσιο για ταξίδι μετ’ επιστροφής.
Ας υποθέσουμε λοιπόν πως τα ταξίδια γίνονται με ένα μικρο-μεσαίο αυτοκίνητο -κατηγορίας που είναι η πιο δημοφιλής στη χώρα μας- που καταναλώνει κατά μέσο όρο 8,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και πως η τιμή του λίτρου της αμόλυβδης είναι 2,10 ευρώ.
Η Αθήνα απέχει από τη Θεσσαλονίκη περίπου 500 χιλιόμετρα και το κόστος των διοδίων είναι κοντά στα 32 ευρώ. Για αυτή την απόσταση το αυτοκίνητο θα χρειαστεί περίπου 40 λίτρα βενζίνης που με την τιμή που προαναφέραμε κοστίζουν 84 ευρώ. Οπότε το κόστος της απλής μετάβασης φτάνει τα 116 ευρώ, ενώ με επιστροφή σκαρφαλώνει στα 232 ευρώ.
Σε ένα ταξίδι από την Αθήνα στο Βόλο καλύπτονται 324 χιλιόμετρα για τα οποία απαιτούνται 54 ευρώ για καύσιμο και 20 ευρώ για διόδια. Εδώ το σύνολο είναι στα 74 ευρώ για απλή μετάβαση και στα 148 ευρώ για ταξίδι μετ’ επιστροφής.
Αντίστοιχα για ένα ταξίδι μέχρι την Πάτρα όπου η απόσταση είναι 210 χιλιόμετρα για τα καύσιμα θα πληρώσει κανείς 36 ευρώ και για τα διόδια 12 ευρώ. Εδώ το σύνολο είναι στα 48 ευρώ για την απλή διαδρομή και λίγο κάτω από τα 100 ευρώ για το αλέ-ρετούρ.
Πριν από ένα χρόνο, όταν η τιμή της αμόλυβδης ήταν 1,60 ευρώ ανά λίτρο, το ταξίδι στη Θεσσαλονίκη κόστιζε 95 ευρώ, στο Βόλο 61 και στην Πάτρα 39 ευρώ.