1989. Η σειρά που θα γινόταν σήμα κατατεθέν των καλοκαιριών μας κάνει την εμφάνισή της στους τηλεοπτικούς μας δέκτες και σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής όσον αφορά στις παραγωγές που θα τολμούσαν να παρουσιάσουν το γυναικείο κορμί με έναν τόσο απροκάλυπτα… καυτές
Και ο τίτλος αυτής, Baywatch. Ένας τίτλος που στο μυαλό όλων φέρνει τα χαρακτηριστικά κατακόκκινα ολόσωμα μαγιό που εξελίχθηκαν σε απόλυτη τάση των ‘90s, έχοντας φορεθεί από την Πάμελα Άντερσον, την Γιασμίν Μπλιθ, τη Νικόλ Έγκερτ, την Κάρμελ Ηλέκτρα, την Κέλλυ Πάκαρντ, την Έρικα Ελένιακ, τη Τζίνα Λι Νολίν και τα άλλα κορίτσια που αποτέλεσαν τις μεγαλύτερες ανδρικές φαντασιώσεις τις δεκαετίας.
Το Baywatch είχε πετύχει ήδη και μόνο από την επιλογή των συγκεκριμένων μαγιό. Οι τηλεοπτικές ναυαγοσώστριες, βλέπετε, κατάφεραν να κάνουν τα αρσενικά να ξεχάσουν τα μπικίνι και να παραδεχτούν πως όλα είναι θέμα attitude.
Ένα attitude που οι πρωταγωνίστριες της πιο καλοκαιρινής σειράς που έχουμε να θυμόμαστε, είχαν και με το παραπάνω. Και ανταμείφθηκαν γι’ αυτό.
Ωστόσο, όλα είχαν το τίμημά τους. Και οι ίδιες το γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα. Στις 11 σεζόν και τα 242 συνολικά επεισόδια που απολαύσαμε στους δέκτες μας είδαμε πολλές γυναίκες να ρίχνονται στη μάχη με τα κύματα.
Κάποιες από αυτές συνέδεσαν άρρηκτα το όνομα και το πρόσωπό τους με το Baywatch. Δυστυχώς, το όνομά τους δεν ακούστηκε τότε μόνο για τις υποκριτικές ικανότητες και την επιτυχία που γνώρισαν…
Τα εξαντλητικά castings
Το να κερδίσεις έναν ρόλο στο Baywatch δεν ήταν απλή υπόθεση. Και οι τρεις πρώτες οντισιόν από τις οποίες καλούνταν να περάσουν οι επίδοξες ναυαγοσώστριες, καθιστούσαν σαφές πως μόνο οι ωραιότερες εκ των ωραιοτέρων είχαν θέση στο πλευρό του Ντέιβιντ Χέισελχοφ με μια σανίδα στο χέρι.
Εκατοντάδες γυναίκες έδιναν το «παρών» σε κάθε casting. Μετά το πρώτο ξεσκαρτάρισμα, όσες είχαν καταφέρει να ξεχωρίσουν, έκαναν την πρώτη τους οντισιόν. Στόχος, να πείσουν τους παραγωγούς για τις υποκριτικές τους ικανότητες.
Έπειτα, στη δεύτερη οντισιόν, καλούνταν να εντυπωσιάσουν και με το κορμί τους κάνοντας πασαρέλα μία και δύο (και τρεις!) φορές, φορώντας τα χαρακτηριστικά κόκκινα μαγιό της σειράς, προκειμένου οι αρμόδιοι να κρίνουν αν τα κορμιά που είχαν μπροστά τους μπορούσαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της κάμερας.
Τα καλύτερα, όμως, θα έρχονταν στην τρίτη οντισιόν, όταν όσες ξεχώρισαν θα έπρεπε να κάνουν ένα δοκιμαστικό γύρισμα –με μαγιό φυσικά- τρέχοντας στην άμμο και κολυμπώντας στα ανοιχτά, με την κάμερα να καταγράφει κάθε κίνηση του κορμιού τους, προκειμένου να εξεταστεί με κάθε λεπτομέρεια αν οι γυναίκες αυτές θα κατάφερναν να αγγίξουν (ή μήπως απλά να πλησιάσουν;) την τελειότητα της Πάμελα στον φακό.
Ποιος, άλλωστε, ξεχνά τα αξεπέραστα slow motion πλάνα των πρωταγωνιστριών που αποτέλεσαν έμπνευση για δεκάδες μετέπειτα κινηματογραφικές και τηλεοπτικές παραγωγές;
Από τις οντισιόν αυτές πέρασαν από άσημες ηθοποιοί μέχρι διάσημες Playmate. Όσες κατάφεραν να μπουν στη σειρά και να ξεχωρίσουν δέχτηκαν προτάσεις για φωτογραφίσεις στα μεγαλύτερα ανδρικά περιοδικά του κόσμου, ενώ κατάφεραν να βγάλουν εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια από τη φήμη τους που εκτοξεύτηκε στα ύψη.
Όχι άκοπα σαφώς.
Ο άγνωστος όρος του συμβολαίου που έθετε τις πρωταγωνίστριες σε καθεστώς πείνας
Τα κατάφεραν. Κέρδισαν μια θέση στο cast του Baywatch. Και μετά τι; Θα επαναπαύονταν; Μάλλον όχι!
Οι παραγωγοί της σειράς, γνωρίζοντας τη σημασία της εικόνας των πρωταγωνιστριών για την επιτυχία της σειράς, είχαν προνοήσει προκειμένου εκείνες να μην χάσουν ίχνος της τελειότητας που τις διέκρινε. Όπως έγινε αργότερα γνωστό, όλες ανεξαιρέτως είχαν υπογράψει στα συμβόλαιά τους πως δεσμεύονταν να μην πάρουν πάνω από δύο κιλά όσο έπαιζαν στη σειρά.
Η απόλυση, πάντως, αν η εικόνα τους δεν ανταποκρινόταν πλέον στις προσδοκίες ιθυνόντων και τηλεθεατών, ήταν το πιθανότερο σενάριο.
Ζήλεια, ξύλο, ναρκωτικά και απολύσεις
Λίγο απ’ όλα είχαν να αντιμετωπίσουν οι γυναίκες που γνώρισαν επιτυχία φορώντας το κόκκινο μαγιό. Τα μαγιό που –αξίζει να σημειωθεί- οι εταιρείες έστελναν κατά δεκάδες προκειμένου να επιλεγούν για τη σειρά. Με διόλου ευκαταφρόνητα ποσά ως αμοιβή για τη διαφήμιση φυσικά.
Για ορισμένες πρωταγωνίστριες, πάντως, δεν αποδείχτηκαν ιδιαιτέρως τυχερά. Με πρώτη και καλύτερη την Πάμελα Άντερσον.
Μπορεί η συμμετοχή της στο Baywatch να έλαβε χώρα τρεις σεζόν μετά την προβολή του πρώτου επεισοδίου και να διήρκησε συνολικά έξι, ωστόσο μέχρι σήμερα το δικό της όνομα είναι που φέρνει κάποιος στο μυαλό του κάθε φορά που γίνεται λόγος για τη συγκεκριμένη σειρά.
Η ίδια μπήκε στη σειρά το 1991, σε ηλικία 24 ετών. Αποχώρησε στα 30. Το ροζ βίντεο με τον σύζυγό της, Τόμι Λι, είχε ήδη κυκλοφορήσει σε ολόκληρο τον κόσμο, με την εμφάνισή ης ως C. J. Parker να απογειώνει τη φήμη της. Κάτι που ο οξύθυμος ντράμερ των Motley Crue, δεν διαχειρίστηκε με τον καλύτερο τρόπο.
Οι συμπρωταγωνιστές της δεν ξέχασαν ποτέ τις σκηνές ζηλοτυπίας που της έκανε στα γυρίσματα κάθε φορά που είχε κάποια πικάντικη σκηνή με συνάδελφό της ή το μαγιό της έδειχνε… λίγο περισσότερα από το δικό του «επιτρεπτό». Τι κι αν όλοι τους είχαν δει έτσι κι αλλιώς τα πιο «απαγορευμένα» της Πάμελα στο ροζ περιεχομένου βίντεό τους; Ο ίδιος δεν το διαπραγματεύονταν.
Κάποια στιγμή έφτασε λόγω ζήλιας στο σημείο ακόμα και να τη χτυπήσει πολύ άσχημα, με τη σχέση τους να φτάνει στο τέλος της έναν χρόνο μετά την αποχώρηση της Πάμελα από τη σειρά, το 1998. Το διαζύγιο έμοιαζε μονόδρομος.
Έκτοτε, δεκάδες κορίτσια προσπάθησαν να την αντικαταστήσουν, αλλά το κοινό θα αργούσε πολύ να ξεχάσει την Άντσερσον. Κάτι που φάνηκε και στα νούμερα τηλεθέασης τα οποία μετά την «εξαφάνισή» της άρχισαν να πέφτουν.
Η μοναδική που κατάφερε να πλησιάσει τη γοητεία της ξανθιάς μπίμπο ήταν η Κάρμεν Ηλέκτρα που μπήκε στο Baywatch το 1998 μόνο και μόνο για να απολυθεί λίγο αργότερα.
Όχι, φυσικά, λόγω του ότι απογοήτευσε το ανδρικό κοινό από άποψη εμφάνισης, μα λόγω… αταλαντοσύνης! «Είναι τόσο κακή ηθοποιός που δεν αντέχεις ούτε να την κοιτάς», φέρεται να είπε κάποιος από τους παραγωγούς.
Η μοναδική ίσως που μπήκε στην καρδιά του κοινού και κέρδισε τον ανδρικό θαυμασμό κοντράροντας την Πάμελα Άντερσον στα ίσα ήταν η Γιασμίν Μπλιθ. Για πολλούς ήταν η «μελαχρινή Πάμελα». Δεν είχαν άδικο, αφού το κορίτσι εκείνο υπήρξε από τις ωραιότερες γυναίκες που πέρασαν από τη συγκεκριμένη παραγωγή.
Δυστυχώς, ήταν περισσότερο όμορφη παρά καλή συνεργάτις. Αυτό τουλάχιστον υποστήριζαν οι συνάδελφοί της, οι οποίοι σε αντίθεση με όσα έλεγαν για την Άντερσον, στην περίπτωση της Μπλιθ έμοιαζαν από κάποιο σημείο και μετά εξαιρετικά θυμωμένοι.
Αιτία; Ο εθισμός της Γιασμίν στα ναρκωτικά που είχε οδηγήσει πολλάκις σε αναστάτωση στα γυρίσματα.
Η τηλεοπτική Καρολάιν στην πραγματικότητα δεν ήταν παρά ένα εξαρτημένο πλάσμα που πολλές φορές ξεχνούσε ακόμα και να εμφανιστεί στο γύρισμα. Ούτε οι λιποθυμίες έλειπαν, φυσικά. Τελικά, απολύθηκε το 1997, έναν χρόνο πριν την αποχώρηση της Πάμελα. Δυστυχώς, καμία άλλη επαγγελματική της προσπάθεια δεν γνώρισε την ίδια επιτυχία.
Το όνομά της ήρθε ξανά στο προσκήνιο μερικά χρόνια πριν, όταν κυκλοφόρησαν φωτογραφίες που την απεικονίζουν με πολλά παραπάνω κιλά και μια συνολική εικόνα που σε τίποτα δεν θύμιζε το κορίτσι του τότε.
Το κοινό της δήλωσε τόσο έκπληκτο όσο και απογοητευμένο με το πόσο η ίδια είχε αφήσει τον εαυτό της «να ρημάξει» όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν τα διεθνή Μέσα. Ύστερα από συλλήψεις για κατοχή ναρκωτικών ουσιών, πληθώρα αποτυχημένων προσπαθειών απεξάρτησης και μπες – βγες σε κέντρα αποτοξίνωσης, τίποτα πια δεν ήταν το ίδιο.
Η ίδια, κλήθηκε να παλέψει και με τη γάγγραινα στη μύτη, ως συνέπεια της επί ετών χρήσης κοκαΐνης.
Σήμερα, στα 50 της χρόνια, απέχει συνειδητά από τον κόσμο των φώτων, υποστηρίζοντας πως ξεπέρασε τον εθισμό της στις ουσίες.
Μετά από όλα αυτά πιστεύεις ακόμα στη «λάμψη» του θρυλικού Baywatch;