Ικέτεψε η Εμα Στόουν για το ρόλο; Δεν ήταν η Ρέιτσελ Βάις η πρώτη, ενώ η Ολίβια Κόλμαν υπήρξε η μοναδική επιλογή του; Το Ηοllywood Reporter δηλώνει ποιο είναι το δικό του οσκαρικό «Favourite» με τον Γιώργο Λάνθιμο και τις γυναίκες του σε πρώτο πλάνο.
To «The Favourite» ξεκινά δυναμικά την οσκαρική του καμπάνια με συνεντεύξεις και προώθηση στα μεγαλύτερα τηλεοπτικά σόου (ήδη οι πρωταγωνίστριες παρελαύνουν από τη late night TV) και τα κινηματογραφικά περιοδικά της Αμερικής.
Πριν από λίγες ώρες, το νέο Hollywood Reporter κυκλοφόρησε με τον Γιώργο Λάνθιμο να ποζάρει στο εξώφυλλο πλαισιωμένος από τις τρεις πρωταγωνίστριές του. Με χαρακτηρισμούς όπως «post-feminist», «blows up Gender Politics», «όχι η ταινία εποχής της μαμάς σου», η δημοσιογράφος του HR υμνεί το δυναμικό τρίο ηρωίδων και πρωταγωνιστριών και το πώς τις χειρίζεται μία «πολιτική κωμωδία του παραλόγου» που κυκλοφορεί στην Αμερική του Τραμπ και του #metoo: «Είμαστε απαίσιες και υπέροχες και δυνατές και αδύναμες και σιχαμένες και πανέξυπνες…» λένε οι κυρίες του Γιώργου Λάνθιμου.
Η Ολίβια Κόλμαν ήταν η πρώτη και μοναδική του επιλογή για τη Βασίλισσα Αννα «Για μένα το casting έχει να κάνει πολύ με το ένστικτο. Είναι μία επιλογή που αν νιώσεις ότι είναι σωστή για την ταινία σου, οφείλεις να επιμείνεις και να πιέσεις…» λέει ο Γιώργος Λάνθιμος.
Δε βαρέθηκε η Κόλμαν να παίζει Βασίλισσες; Εκτός του ότι παίζει την Ελισάβετ Β΄ στο νέο κύκλο του «The Crown», η Κόλμαν είχε εμφανιστεί και ως Βασιλομήτωρ στο «Hyde Park on the Hudson», πριν παίξει τώρα, στο «The Favourite» την Βασίλισσα Αννα. Με το φλεγματικό της χιούμορ εξηγεί τη διαφορά αυτής της ηρωίδας. «Η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι οι άλλες βασίλισσες δεν ερωτεύτηκαν δύο καυτές γυναίκες».
Mην ξαναπεί κανείς στην Κόλμαν ότι η ταινία είναι μισογυνική «Τι εννοείτε αν υπονομεύει τις γυναίκες; Πώς μπορεί μία ταινία που δείχνει ότι και οι γυναίκες κάνουν ό,τι ακριβώς κάνουν οι άντρες – κλάνουν και ξερνούν και μισούν και αγαπάνε και μηχανορραφούν και πληγώνονται – πώς μπορεί αυτό να υπονομεύει τις γυναίκες; Ολοι είμαστε ίδιοι. Εχουμε πολλαπλά πρόσωπα, πολλά επίπεδα. Αυτό είναι το υπέροχο με την ταινία. Δεν αποτυπώνει τις γυναίκες παλιομοδίτικα σαν να είναι έτοιμες να σπάσουν…»
Η Ρέιτσελ Βάις δικαιολογεί τη c-word που επαναλαμβάνεται στο σενάριο «Στην Αγγλία λέμε “cunt” συχνά – κι όχι με τη βαρύτητα που αποτελεί προσβολή στην Αμερική. Αν βρεθούμε Αγγλοι μεταξύ μας θα πούμε “ο τάδε είναι τόσο cunt” και θα γελάσουμε. Είναι κάτι το αγγλικό. Μέχρι κι ο Σαίξπηρ το λέει…»
Πώς η Εμα Στόουν ικέτεψε για το ρόλο, αλλά ο Λάνθιμος την πέρασε από ακρόαση «Αρχικά δεν ήμουν σίγουρη ότι ήθελα να παίξω στην ταινία. Σκεφτόμουν ότι θα με είχαν σκεφτεί σαν το “γλυκό κορίτσι”, το “θύμα”, “την υπηρέτρια” σε όλους αυτούς. Και μετά διάβασα τις πρώτες τριάντα σελίδες. Οσο το σενάριο εξελισσόταν, γινόταν όλο και περισσότερο μία ιστορία σαν του “Ολα για την Ευα”. Οταν το τελείωσα ΙΚΕΤΕΨΑ για το ρόλο. Ο Λάνθιμος που είπε ότι θα μπορούσα να περάσω από ακρόαση, αφού πρώτα έκανα μαθήματα αγγλικής προφοράς με καθηγητή. Δεν είχε Αμερικανίδα ηθοποιό στο μυαλό του για αυτό το ρόλο, ήταν ξεκάθαρο…»
Oύτε η Ρέιτσελ Βάις ήταν η πρώτη του επιλογή: Είναι γνωστό ότι είχε κλείσει την Κέιτ Γουίνσλετ. «Ηταν ξεκάθαρο ότι δε λειτουργούσε καλά». Μετά πρότεινε το ρόλο στην Κέιτ Μπλάνσετ («αλλά είχαμε προβλήματα timing με τα πρότζεκτ μας»). Και τέλος κατέληξε με την πρωταγωνίστριά του στον «Αστακο». «Ο Γιώργος ποτέ δεν ξεκαθαρίζει τα κίνητρα τον ηρώων του. Θα γελάσει αν τον ρωτήσεις “τι θέλει η Σάρα, ποια είναι;”..» λέει η Βάις που ήξερε πώς να συνεργαστεί με τον «quirky Greek director» όπως τον αναφέρει το HR.
Οι πρόβες ήταν «τυπικός Λάνθιμος» Οι πρωταγωνίστριες θυμούνται να παίζουν τυφλόμυγα, περπατώντας ανάποδα η μία προς την άλλη «για να δει ο Λάνθιμος αν θα πέσουν η μία πάνω στην άλλη», ή το πώς τις έβαλε να σχηματίζουν ένα ανθρώπινο pretzel με τα σώματά τους. «Υπήρχε μέθοδος στην τρέλα» επιμένει ο Γιώργος Λάνθιμος. «Με αυτά τα παιχνίδια έπαψαν να παίρνουν τους εαυτούς τους πολύ σοβαρά, έμαθαν τους ρόλους με σωματικό τρόπο, και κατάλαβαν πώς η ταινία απαιτεί να εκτίθενται και να μη φοβούνται να γίνουν ρεζίλι…»
Η μέρα που η Εμα Στόουν σόκαρε τον Λάνθιμο με έναν αυτοσχεδιασμό της «Σε μία κομβική σκηνή ήμουν τυλιγμένη με ένα σεντόνι. Δεν έβγαζε νόημα για μένα και μετά από μερικές λήψεις, αποφάσισα να το κατεβάσω και να βγω γυμνόστηθη στην κάμερα – για πρώτη φορά στην καριέρα μου. “Μπορώ παρακαλώ πολύ να είμαι γυμνή εδώ. Βγάζει νόημα να μην είμαι καλυμμένη”. Η Ολίβια ήταν αρνητική, να μην το κάνω, ο Γιώργος με ρώτησε πολλές φορές αν ήμουν σίγουρη ότι το θέλω. “Είμαι βέβαιη” του είπα. Ηταν η απόλυτη επιλογή μου….»