Τα κέρδη των αυτοκινητοβιομηχανίων είναι απίστευτα. Όπως απίστευτες είναι και οι διαφορές που υπάρχουν από κατασκευαστή σε κατασκευαστή.
Του Γιάννη Σκουφή
Μόνο στις ΗΠΑ πέρυσι πωλήθηκαν περισσότερα από 17 εκατομμύρια νέα οχήματα με τα περισσότερα να είναι SUV και ημιφορτηγά, ενώ όπως λένε όσο μεγαλύτερο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο μεγαλύτερο είναι και το κέρδος του κατασκευαστή του. Άλλωστε, δεν είναι μυστικό πως τα αυτοκίνητα πόλης έχουν πολύ μικρό περιθώριο κέρδους και για αυτό τα επόμενα χρόνια θα αντικατασταθούν ηλεκτρικά.
Μια μελέτη του VisualCapitalist μας δείχνει το κέρδος που έχουν από τις πωλήσεις τους 19 κατασκευαστές με συνολικά πάνω από 92 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.
Όλα τα νούμερα αφορούν το κέρδος των κατασκευαστών το δευτερόλεπτο και δύο είναι αυτά που πραγματικά ξεχωρίζουν: του ομίλου Volkswagen με 9.202 δολάρια και της Toyota με 8.946 δολάρια (πάντα ανά δευτερόλεπτο). Το νούμερο της Toyota είναι πραγματικά εξαιρετικό αν σκεφτεί κανείς πως στο γερμανικό όμιλο ανήκουν πολλές μάρκες (Lamborghini, VW, Audi, Skoda, Porsche, Bentley, Bugatti κ.α.).
Στο άτυπο βάθρο ανεβαίνει και η Ford με 4.946 δολάρια, ακολουθεί η Honda με 4.537 δολάρια και οι General Motors (4.351), FCA (3.856), BMW (3.708), Mercedes (3.316), Nissan (2.918), Hyundai (2.879), PSA (2.664) και Renault (1.979).
Στο τέλος της λίστας βρίσκεται η Tesla με 780 δολάρια, κάτι που βέβαια έρχεται σε αντίθεση με τη χρηματιστηριακή της αξία που κυμαίνεται σε υψηλότατα επίπεδα.