Νέα έρευνα της McKinsey δίνει μια αναλυτική απάντηση.
Εδώ και χρόνια, η κοινότητα του design φροντίζει να υπενθυμίζει με κάθε τρόπο ότι η δουλειά της έχει σημαντική επιχειρηματική αξία. Τώρα, μια πρωτοποριακή νέα μελέτη από την εταιρεία συμβούλων McKinsey & Company ποσοτικοποιεί την επίδραση της σχεδίασης στην επιχειρηματική δραστηριότητα.
Η McKinsey ανέλυσε 2 εκατομμύρια στοιχεία χρηματοοικονομικών δεδομένων και 100 «δράσεις» design – εκούσιες απόπειρες ενσωμάτωσης της σχεδίασης σε μια εταιρεία – σε 300 εισηγμένες εταιρείες σε βάθος πενταετίας. Το συμπέρασμα; Εκείνες οι εταιρείες με τη μεγαλύτερη εστίαση στο design και την πιο στοχευμένη εφαρμογή των αρχών της σχεδίασης είχαν 32% περισσότερα έσοδα και 56% υψηλότερη συνολική απόδοση για τους μετόχους.
Τα ευρήματα ισχύουν για τρεις διαφορετικούς κλάδους: ιατρική τεχνολογία, καταναλωτικά αγαθά, και λιανική τραπεζική.
«Τα τελευταία πέντε χρόνια πληθαίνουν οι περιπτώσεις ανώτερων στελεχών που έρχονται και λένε ‘Βοήθεια, πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας στον κλάδο της σχεδίασης προϊόντων και υπηρεσιών’» λέει ο Benedict Sheppard, εταίρος της McKinsey που ηγείται του τμήματος ανάπτυξης & σχεδίασης προϊόντων στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Καθίσταται ολοένα και πιο δύσκολο να καταφέρεις να φτιάξεις προϊόντα και υπηρεσίες που να ξεχωρίζουν από το ‘πλήθος’».
Ο Sheppard και οι άλλοι συντάκτες της έκθεσης αξιολόγησαν πώς διαφορετικές σχεδιαστικές δράσεις – όπως π.χ. η ενσωμάτωση ενός ειδικού σχεδίασης στην ανώτατη ομάδα διοίκησης της εταιρείας ή η σύνδεση των μπόνους των διευθυντών με τη χρηστικότητα των προϊόντων – είχε επίδραση στις οικονομικές επιδόσεις των 300 εταιρειών.
Οι εταιρείες αυτές συμμετείχαν εθελοντικά στη μελέτη, με στόχο να δουν πού βρίσκονται σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους σε σχέση με τη σχεδίαση.
Οι συγγραφείς εντόπισαν τέσσερις βέλτιστες πρακτικές που αφορούν το design και που, όταν υιοθετηθούν από μια εταιρεία, προσφέρουν αυξημένα έσοδα και αποδόσεις:
Η μέτρηση της επίδρασης της σχεδίασης, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που μια εταιρεία μετρά τα κόστη ή τα έσοδα.
Η έμφαση στον χρήστη μέσω της άμεσης επικοινωνίας μαζί του, εξαρχής.
Η ενσωμάτωση σχεδιαστών σε διαλειτουργικές εταιρικές ομάδες και η παροχή κινήτρων για την προσέλκυση ταλαντούχων σχεδιαστών στην εταιρεία.
Η ενθάρρυνση της έρευνας και η συνεχής βελτίωση. Με άλλα λόγια, η δουλειά του design δεν σταματάει με την παρουσίαση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας.
Οι εταιρείες που έχουν ενσωματώσει αυτά τα τέσσερα πράγματα στην καθημερινή τους λειτουργία εμφανίζουν υψηλά σκορ στον Δείκτη Σχεδίασης της McKinsey, ένα εξειδικευμένο εργαλείο μέτρησης που έχει υιοθετήσει η εταιρεία συμβούλων. Και, αντίστοιχα, οι εταιρείες που έχουν το υψηλότερο σκορ στον συγκεκριμένο Δείκτη εμφανίζουν υψηλότερους ρυθμούς αύξησης εσόδων και αποδόσεων, σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρείες της μελέτης.
«Οι άνθρωποι των επιχειρήσεων πρέπει να πάρουν μια απόφαση» λέει ο Sheppard. «Θέλουμε να ασχοληθούμε σοβαρά με το design ή μήπως δεν πρέπει να επενδύσουμε καθόλου; Ειλικρινά, αν θες να ενσωματώσεις τη σχεδίαση στη δουλειά σου, καν’ το σωστά και όχι επιπόλαια»