Το VW Golf R τρέφει ιδιαίτερη αγάπη προς τις κόντρες. Είτε σε εργοστασιακή μορφή -όπου «φορτώνει» την νέα Toyota Supra-, είτε σε βελτιωμένη -όπου τα βάζει με θρύλους, όπως το Ford Escort Cosworth.
Όταν μάλιστα αντικαταστήσεις τον 2λιτρο TSI με τον V6 των 3.2 λίτρων του R32, προσθέτοντας δυο τούρμπο, τότε το R μπορεί να ισοπεδώσει οτιδήποτε σταθεί δίπλα του. Ή καλύτερα, σχεδόν οτιδήποτε, καθώς μια Mercedes-AMG CLS 63 αποδεικνύεται εξόχως δυσκολοκατάβλητη αντίπαλος. Ο εξακύλινδρος αποδίδει 700 ίππους και συνδυάζεται με 6άρι DSG, συνδράμοντας τα δέοντα στον εκπληκτικό ρυθμό επιτάχυνσης του hot hatch από το Βόλφσμπουργκ. Εδώ οι αναμετρήσεις έχουν να κάνουν με τον χρόνο κάλυψης του 1 χιλιομέτρου από στάση και της ταχύτητας εκεί, οπότε μην σας προξενεί εντύπωση όταν βλέπετε αυτοκίνητα να περνάνε πρώτα την γραμμή του τερματισμού αλλά να χάνουν την αναμέτρηση.
Ένα Audi RS 4 B9 πήρε θέση δίπλα στο μεταλλαγμένο Golf. Υπό εργοστασιακές συνθήκες, αποδίδει 450 ίππους και 660 Nm ροπής από τον διτούρμπινο V6 2.9 TFSI. Δεδομένου του πώς εκτοξεύεται στην εκκίνηση και του event, κατά πάσα βεβαιότητα πρόκειται για βελτιωμένο με την απόδοση να βρίσκεται στην περιοχή των 600+ ίππων. Όσα και να βγάζει, δεν στάθηκαν αρκετά για να κερδίσουν το R, καλύπτοντας το χιλιόμετρο σε 19,488 δλ. έναντι 19,247 δλ., με ταχύτητα εξόδου 226,41 χλμ./ώρα αντί 231,5 χλμ./ώρα.
Ένα κτηνώδες Jeep Grand Cherokee SRT8 -λογικά στα 800 άλογα+, όπου κυμαίνονται συνήθως τα βελτιωμένα SRT8- κατέβηκε στα 19,239 δλ., όμως το Golf απάντησε με 18,699 δλ!
Ο «δάσκαλος» ήρθε με την μορφή πολυτελούς κουπέ-σεντάν από την Στουτγκάρδη, με μια Mercedes-AMG CLS 63 –επίσης λογικά τριγύρω στα 800 άλογα- να «χτυπάει» 18,147 δλ. και να αφήνει το Golf σχεδόν 1 δευτερόλεπτο πίσω (19,013 δλ).
Τέλος, ένα Seat Leon Cupra R 1ης γενιάς δοκίμασε την τύχη του, αλλά πιθανόν ήξερε και το ίδιο ότι δεν θα έχει πολλή απέναντι στο λευκό Golf.