Έχουμε ήδη αναλύσει τους λόγους για τους οποίους τα επικουρικά συστήματα ασφαλείας, δεν αποτελούν πανάκεια. Κι από ό,τι φαίνεται, αρκετοί οδηγοί συμμερίζονται αυτή την άποψη σύμφωνα με έρευνα της J.D. Power που διενεργήθηκε στις Η.Π.Α.
Το δείγμα αφορούσε 20.000 νέους αγοραστές για το 2019 και την αλληλεπίδρασή τους με 38 διαφορετικά συστήματα ασφαλείας, κατά τους πρώτους 3 μήνες συμβίωσης με το νέο τους αυτοκίνητο. Τα αποτελέσματα δεν ήταν ιδιαιτέρως ενθαρρυντικά, καθώς ένας ανησυχητικά υψηλός αριθμός ερωτηθέντων δεν θέλει την συνδρομή ηλεκτρονικών στον χειρισμό των αυτοκινήτων τους. Συγκεκριμένα, το 61% απενεργοποιεί το σύστημα ενεργής διατήρησης λωρίδας με το που ενεργοποιεί τον κινητήρα! Κατά τις αναφορές, βρίσκουν την λειτουργία του ενοχλητική, ενώ δεν λείπουν και αυτές που την κατατάσσουν ως προβληματική για την διαδικασία της οδήγησης.
Ακόμα και ένα 21%, που δεν την βρίσκει ενοχλητική, την απενεργοποιεί πάραυτα καθώς δεν την εμπιστεύεται.
Σύμφωνα με την υπεύθυνη διεξαγωγής ερευνών της J.D. Power, Kristin Kolodge, υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις από εταιρία σε εταιρία: «ο τρόπος λειτουργίας του εκάστοτε συστήματος καθορίζει εν πολλοίς και την γενική εικόνα. Για την περίπτωση της ενεργής διατήρησης λωρίδας, σε μοντέλα κάποιων εταιριών το ποσοστό ικανοποίησης φτάνει το 70%. Σε άλλα, το ίδιο ποσοστό αντιστοιχεί στην απενεργοποίησή της. Παίζει πρωταρχικό ρόλο η αλληλεπίδραση με τον οδηγό. Αν ένα σύστημα παρεμβαίνει απότομα, ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι αισθάνεται πως χάνει τον έλεγχο. Κάτι που μπορεί να συμβεί κυριολεκτικά, αν αντιδράσει απότομα προκειμένου να αντισταθμίσει το input των ηλεκτρονικών».
Πρώτο στην ικανοποίηση των οδηγών ήρθε το Kia Stinger, με σκορ 834/1000. Ακολούθησε το Toyota C-HR, το Kia Forte συμπλήρωσε το βάθρο, ενώ Chevrolet Blazer, Porsche Cayenne και Ford Expedition ολοκλήρωσαν την πρώτη εξάδα.