Κάθε αυτοκίνητο αποτελείται από χιλιάδες εξαρτήματα, τα οποία όλα μαζί πρέπει να λειτουργούν και να συνδυάζονται άψογα μεταξύ τους, από την παραμικρή βίδα που υπάρχει στην ανάρτηση έως το κουμπί του air condition. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν γίνει πολύ πιο πολύπλοκα και πολυσύνθετα από τα παλαιότερα, αφού για παράδειγμα τη δεκαετία του ’90 πολλά μικρά και μικρομεσαία μοντέλα δεν περιλάμβαναν ούτε καν ηλεκτρικά παράθυρα στον στάνταρ εξοπλισμό τους.
Αυτή η πολυπλοκότητα τα έχει κάνει πιο ευαίσθητα, με αποτέλεσμα να έχουν αυξηθεί οι βλάβες και τα προβλήματα. Μεταξύ αυτών οι συνηθέστερες «ασθένειες» εμφανίζονται στα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Πλέον κάθε καινούργιο αυτοκίνητο εξοπλίζεται με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, οθόνη αφής, ραντάρ για τα συστήματα ασφαλείας, κάμερες, πολλούς αισθητήρες κ.λπ.
Ποιες μάρκες όμως εμφανίζουν τα λιγότερα και ποιες τα περισσότερα προβλήματα στα ηλεκτρονικά τους συστήματα; Μια εικόνα μας δίνει η εταιρεία βρετανική Reliability Index με βάση τα αποτελέσματα που έχει αναλύσει μέσα από 50.000 οχήματα και έχει δημιουργήσει μια αξιολόγηση στον τομέα των ηλεκτρικών τμημάτων (βλ. παρακάτω πίνακα).
Η αξιολόγηση έχει γίνει με βάση τα προβλήματα που έχουν καταγραφεί στη μίζα, στον εναλλάκτη, το διανομέα, το μοτέρ των υαλοκαθαριστήρων, το βεντιλατέρ, την κόρνα, τις ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές, τα ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, τη ρύθμιση της δέσμης των φώτων, το trip computer, τις καλωδιώσεις, το στροφόμετρο, το καλοριφέρ, τα φλας και πολλά ακόμα τμήματα ελέγχου που προέρχονται από τον κατασκευαστή.