Όταν η Alfa Romeo αποφάσισε να αναβιώσει το όνομα «Giulia», το στοίχημα δεν ήταν μόνο εμπορικό. Πιο σημαντική ακόμα και από την οικονομική εξασφάλιση της εταιρίας, η συνέχιση μιας βαρύτατης κληρονομιάς. Μια κληρονομιά που «έχτισαν» μοντέλα, σαν αυτό που θα απολαύσουμε εντός ολίγου.
Η Giulia GT Sprint Veloce διαδέχθηκε την Giuletta Sprint και αποτέλεσε την βάση για την θρυλική GTA. Εν έτει 1962, οι Ιταλοί είχαν στις τάξεις τους αλουμινένιο μοτέρ 1.6 λίτρων, με διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής. Ένα σύνολο που 3 χρόνια μετά, βρήκε την θέση του κάτω από το καπό και της δίθυρης Giulia – πέρα από την Berlina, όπου ντεμπούταρε. Τα 1.570 κ.εκ. έχαιραν του προνομίου -και ήχου- δυο διπλών καρμπιρατέρ Weber και μεγαλύτερου downpipe σε σχέση με την απλή Sprint, φτάνοντας συνολικά τα 125 άλογα. Που γίνονταν 150 στην αγωνιστική έκδοση.
Οι επιδόσεις ήταν εξαιρετικές με τα δεδομένα της εποχής, καθώς τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονταν σε 9,5 δλ. και η τελική ξεπερνούσε τα 185 χλμ./ώρα. Εκτός της ισχύος, οι Μιλανέζοι προίκισαν την μούσα τους με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς και σερβό, από κοινού με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Επαναλαμβάνουμε: το 1962 (για την ακρίβεια τότε παρουσιάστηκε η τετράθυρη Giulia, με τα ίδια μηχανικά χαρακτηριστικά. Η Sprint ήρθε έναν χρόνο μετά και η Veloce το ’65). Το αποτέλεσμα ήταν ένα έξοχα στημένο κουπέ, το οποίο στην μορφή της GTA κυριάρχησε σε πάσης φύσεως αγώνες πίστας, αναβάσεων και ασφάλτινων ράλλυ. Όχι ότι η Veloce είχε να ζηλέψει πολλά από πλευράς παλμαρέ. Ή ήχου.