Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μπορεί να προέλθει από πολλές αιτίες: βιασύνη, αμέλεια ελέγχου των αντίστοιχων πινακίδων, έκτακτη ανάγκη, χαμηλό όριο. Ας είμαστε ειλικρινείς μεταξύ μας, όμως. Η συνηθέστερη αιτία παράβασης είναι απλά το γεγονός, ότι θέλουμε να «τρέξουμε». Και κάποια αυτοκίνητα γεννούν αυτή την επιθυμία. Κάποια άλλα όχι τόσο, αλλά και πάλι πέφτουν στα «πλοκάμια» των ραντάρ της τροχαίας.
Το Insurify.com ανέλυσε τα στοιχεία των ασφαλιστικών, ώστε να διαπιστώσει ποια μοντέλα έχουν βεβαρυμένο ιστορικό υπερβολικής ταχύτητας. Για την ακρίβεια, οι οδηγοί ποιων έχουν καταγραφεί στα κιτάπια της τροχαίας για παραβίαση του ορίου ταχύτητας τουλάχιστον μια φορά. Και τα αποτελέσματα προκαλούν εντύπωση, καθώς συναντάμε αυτοκίνητα που δεν φημίζονται για την έφεσή τους στα γκάζια. Ο μέσος όρος των Η.Π.Α. είναι 11.28% (που έχουν δεχτεί, δηλαδή, τουλάχιστον μια κλήση), με τον «νικητή» της έρευνας να σημειώνει σχεδόν το διπλάσιο ποσοστό.
Πάμε να τα δούμε, λοιπόν.
10. Hyundai Veloster – 14.48%
Το κορεατικό hot hatch ξεκινά από τα 147 άλογα (με τον 2λιτρο MPI που δεν αγοράζει σχεδόν κανείς), συνεχίζει στα 201 του πιο καλοπουλημένο 1.6 Τ-GDI και καταλήγει στα 250/275 του N/N Performance. Οπότε η παρουσία του είναι φυσιολογική, αν όχι χαμηλότερα από εκεί που θα το περιμέναμε.
9. Subaru Impreza – 14.66%
To Impreza, αντίθετα, δεν θα το περιμέναμε καθόλου. Η βασική του έκδοση βρίσκεται στους 152 ίππους, ωστόσο αυτό δεν το εμποδίζει να μπει στην δεκάδα.
8. Infinity G37 – 14.72%
Η πολυτελής εκδοχή του Nissan 370Z δεν θα μπορούσε να λείπει. 320 άλογα από 3.7 ατμοσφαιρικά λίτρα σε διάταξη V6 είναι αυτά. Αν, και σε αυτή την περίπτωση, θα το περιμέναμε ψηλότερα.
7. Dodge Dart – 14.86%
Τουλάχιστον πάνω από το Dart, για παράδειγμα. Το αμερικανικό «αδερφάκι» της Alfa Romeo Giulietta, βρέθηκε πάνω από 3 μοντέλα με σαφώς μεγαλύτερη ροπή στις…παρανομίες.
6. RAM 2500 – 15.32%
Μιλώντας για ροπή…Μπορεί να πρόκειται για ένα μεγάλο pick up, όμως το RAM 2500 μέχρι πέρσι ξεκινούσε από τα 383 άλογα και 542 Nm ροπής του 5.7 V8 Hemi, ενώ το ντίζελ Cummins έχει έναν 6κύλινδρο εν σειρά 6.7 λίτρων, με απόδοση 350 ίππους και 883 Nm. Το νέο μοντέλο ανέβηκε στα 6.4 λίτρα και 410 άλογα, μαζί με 582 Nm, από τον βενζινοκίνητο V8, τη στιγμή που ο Cummins επίσης βελτιώθηκε, στα 370 άλογα και τα 1.084 Nm! Κοντολογίς, δεν ζορίζεται ιδιαίτερα -κυριολεκτικά- να μπει στα ραντάρ των αστυνομικών.
5. Jeep Wrangler Unlimited – 15.35%
Εξίσου απρόσμενη παρουσία, στη μέση της κατάταξης κιόλας, για το μεγάλο Wrangler. Αδύναμο δεν το λες, καθώς ξεκινά από τα 197 άλογα του ντίζελ 2.8 CRDi και φτάνει μέχρι τα 280 του Pentastar 3.6 V6. Όμως περισσότερη δουλειά κάνουν μάλλον τα χαμηλά όρια ταχύτητας στους αμερικανικούς δρόμους, που είναι πανεύκολο να τα παραβείς – ακόμα και κατά λάθος.
4. Hyundai Genesis Coupe – 15.75%
Η τάξη αποκαθίσταται με το κουπέ της Hyundai, επιστρέφοντας στα σπορ μοντέλα. Τα 260 άλογα από τον 2λιτρο τούρμπο φτάνουν και περισσεύουν, αλλά υπάρχουν και εκδόσεις 303, 315 και 347 ίππων από τον 3.8 V6 GDI.
3. VW Golf GTI – 16.92%
Συνέχεια στην κανονικότητα με άλλο ένα hot hatch. Το Golf GTI από το εργοστάσιο είναι ήδη δυνατό (210/245 ίπποι από τον 2λιτρο TSI), ενώ τα περισσότερα εξ αυτών έχουν περάσει από συνεργείο βελτιώσεων. Οπότε η τρίτη θέση του βάθρου ήρθε φυσιολογικά.
2. Scion FR-S – 19.09%
Μια ανάσα από την κορυφή, ένα μοντέλο που έχει ακούσει τα εξ αμάξης για την ιπποδύναμή του. Τα Scion FR-S/Toyota GT86/Subaru BRZ πρωταγωνιστούν ανελλιπώς σε συζητήσεις για το πόσο περισσότερη ισχύ χρειάζονται. Πάντως και τα 197 (ή 205, μετά το facelift του 2016) άλογα του 2λιτρου boxer, μια χαρά κλήσεις εξασφαλίζουν.
- Subaru WRX – 20.12%
Οπότε τα 268 του 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου boxer κερδίζουν «με το σπαθί τους», καθότι το 20.12% των οδηγών του WRX έχουν πάρει τουλάχιστον μια κλήση για υπερβολική ταχύτητα.