Για τους περισσότερους ο χρόνος κυλά σε κλίμα διακοπών. Οι προορισμοί έχουν επιλεγεί, τα απαραίτητα ψώνια είτε έχουν ολοκληρωθεί είτε οδεύουν προς ολοκλήρωση, τα μπάτζετ έχουν υπολογιστεί (ποτέ με ακρίβεια, αλλά η προσπάθεια μετράει). Το μόνο που λείπει είναι το φόρτωμα των αποσκευών στο αυτοκίνητο, η επιβίβαση και η αποχώρηση.
Πολλές φορές παραλείπουμε την σημασία του πρώτου σκέλους και βλέπουμε αυτοκίνητα – «καρμανιόλες», λόγω άτακτης εναπόθεσης μπαγκαζιών. Η εικόνα πακτωμένων πορτμπαγκάζ, που κρύβουν την ορατότητα προς τα πίσω, είναι εκ των πλέον ενδεικτικών του ελληνικού θέρους. Σχάρες οροφής που μετατρέπουν αυτοκίνητα πόλης σε φορτηγά, από πλευράς ύψους, αποτελούν εξίσου κοινό τόπο. Τακτικές που κρύβουν αμέτρητους κινδύνους για την οδική ασφάλεια. Το Autogreeknews.gr παραθέτει μια λίστα με τα απαραίτητα βήματα, ώστε το ταξίδι να είναι αρμονικό και διασκεδαστικό, γλιτώνοντας παράλληλα χρήματα από την εξοικονόμηση καυσίμου.
Τοποθετούμε τα βαριά αντικείμενα και τις βαλίτσες χαμηλά
Όσο πιο ψηλά τοποθετούνται οι βαριές αποσκευές, τόσο ανεβάζουν το κέντρο βάρους. Αντιστοίχως, άλλο τόσο επηρεάζουν αρνητικά την οδική συμπεριφορά του οχήματος. Σε περίπτωση που κουβαλάμε τενεκέδες λάδι/φέτας και λοιπά «βαρέα μπαγκάζια», τα βάζουμε αυστηρά στο πορτμπαγκάζ – ει δυνατόν ξαπλωμένα, ώστε να αποφύγουμε μετακίνησή τους στις στροφές και τα φρεναρίσματα. Ομοίως για τις βαλίτσες.
Στις σχάρες οροφής μόνο τα ελαφριά και συμπαγή αντικείμενα
Λογική συνέχεια του πρώτου βήματος. Οι σχάρες οροφής, μετά των ειδικά διαμορφωμένων αεροδυναμικών καλυμμάτων, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για ό,τι περισσεύει. Κοινώς, τα «χοντρά» οφείλουν να παραμένουν στο πορτμπαγκάζ και τακτοποιημένα. Στην οροφή μπορούν να πάρουν θέση ρούχα, παιδικά παιχνίδια, αξεσουάρ παραλίας κλπ. Εκτός από την καλύτερη συμπεριφορά, συνεισφέρουν στην βελτίωση της αεροδυναμικής και την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Αποφεύγουμε τα γυάλινα μπουκάλια
Νερά, χυμοί και λοιπά ροφήματα υπάρχει λόγος που τοποθετούνται σε πλαστικές/χάρτινες συσκευασίες (πέραν του κόστους). Τα γυάλινα μπουκάλια είναι εν δυνάμει μαχαίρια, ειδικά σε περίπτωση σύγκρουσης/πρόσκρουσης. Προφανώς το ίδιο ισχύει για τα πιάτα, σε περίπτωση που οι επιβάτες θελήσουν να κορέσουν κάποια «λιγουρίτσα» καθ’ οδόν.
Καλύπτουμε τις αποσκευές με σεντόνι ή κουβέρτα και τις ασφαλίζουμε
Συνδυασμός ασφαλείας, ώστε να μην πηγαίνουν πέρα-δώθε τα πράγματα στο πορτμπαγκάζ. Το σεντόνι λειτουργεί ως μανδύας συγκράτησης, τον οποίο «πατάμε» στις άκρες του ώστε να μένει στην θέση του. Καλύτερα, βέβαια, είναι να υπάρχουν κανονικοί ιμάντες.
Αφήνουμε τον εξοπλισμό αναψυχής εκτός αυτοκινήτου
Ποδήλατα, σανίδες σερφ και παρεμφερή αθλητικά/ψυχαγωγικά είδη, παίρνουν θέση στις κατάλληλες θήκες/σχάρες εκτός αυτοκινήτου. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε την αναστάτωση που μπορεί να προκληθεί σε τυχόν απότομο φρενάρισμα και ποδήλατα ή σανίδες να φεύγουν μέσα στην καμπίνα.
Απαγορεύονται τα υπέρβαρα και υπερμεγέθη αντικείμενα
Το αυτονόητο, τις περισσότερες φορές στην χώρα μας είναι και το πιο δύσληπτο. «Μπούκωμα» του αυτοκινήτου με αποσκευές ή και επιβάτες, που έχει ως αποτέλεσμα να «κάθεται» η ανάρτηση και να μην βλέπει ο οδηγός τίποτα, απαγορεύεται δια ροπάλου. Το αυτό και για μακριά αντικείμενα, που προκειμένου να χωρέσουν μένει ανοιχτή η πόρτα του πορτμπαγκάζ και χρησιμοποιούνται οι γνωστές «πατέντες» με σχοινιά, λουριά και δεν συμμαζεύεται.
Το εγχειρίδιο χρήσης αναφέρει λεπτομερώς το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του αυτοκινήτου, αλλά και το ωφέλιμο φορτίο. Επίσης, η υπερφόρτωση του οχήματος διώκεται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.