Οι Άγγλοι, και συγκεκριμένα αυτοί του carwow.com, έχουν την τάση να συγκρίνουν το Suzuki Jimny με…τα πάντα. Συνήθως τον ρόλο του ανταγωνισμού αναλαμβάνει η Mercedes-AMG G63, ελέω και της ομοιότητας στον χαρακτήρα και το σχήμα με το ιαπωνικό 4×4. Εκτός δρόμου, λοιπόν, ας πούμε πως έχει κάποιο νόημα η σύγκριση ενός μοντέλου 102 ίππων και 18.000 ευρώ με ένα 585 και 253.000 (τιμές Ελλάδας). Στην ασφάλτινη ευθεία, όμως;
Από ό,τι φαίνεται, το Jimny ταιριάζει παντού. Στην προκειμένη, εμφανίστηκε για ένα «guest» στην κόντρα για την ανάδειξη του ταχύτερου πολυτελούς SUV. Η Bentley Bentayga Speed ήδη κατέχει τον εν λόγω τίτλο, με τα 306 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας. Όμως θα πρέπει να πράξει τα δέοντα και στην επιτάχυνση. Ο twinturbo W12 των 6 λίτρων αποδίδει 635 ίππους και 900 Nm ροπής, υποσχόμενος 3,9 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση.
Απέναντί της η διαχρονική αξία στα «πυραυλοκίνητα» SUV, που ακούει στο όνομα Porsche Cayenne Turbo. Μπορεί να είναι 2 λίτρα, 4 κυλίνδρους, σχεδόν 100 ίππους και πάνω από 100 Nm «κάτω» (4λιτρος V8, επίσης twinturbo, 550 ίππων και 770 Nm), όμως αντίστοιχο έλλειμμα σημειώνεται στο βάρος, με την Cayenne να είναι περισσότερο από 300 κιλά ελαφρύτερη της Bentayga (2.175 έναντι 2.495 κιλών). Εξ ου και ο ταυτόσημος χρόνος για το 0-100 χλμ./ώρα (3,9 δλ.).
Κάπου ενδιάμεσα τοποθετείται η G63. Ισχυρότερο από την Cayenne Turbo, αλλά στα ίδια κιλά με την Bentayga, το «θωρηκτό» από την Στουτγκάρδη αξιοποιεί 585 ίππους και 850 Nm από τον 4λιτρο twinturbo V8, ούσα μακράν το πιο ικανό πολυτελές SUV εκτός δρόμου. Στον μόνο τομέα, δηλαδή, όπου μπορεί να συγκριθεί μαζί της το Suzuki Jimny.
Τα 4 αυτοκίνητα (τα 3, βασικά) δοκιμάστηκαν στις επιταχύνσεις από στάση και εν κινήσει, αλλά και το φρενάρισμα. Ποιο δεν κέρδισε, το ξέρουμε. Ποιο κέρδισε; Ένα κλικ μακριά.