Όλοι θα γνωρίζετε, θα θυμάστε και κάποιοι θα έχετε οδηγήσει το δημοφιλές «φθηνό» σπορ αυτοκίνητο της δεκαετίας 1990 και του 2000, το Citroen Saxo VTS, το οποίο μαζί με το Peugeot 106 Rallye (κοινώς τα Σαξόραλα) μεσουρανούσαν και είχαν πολύ φανατικό κοινό. Σήμερα για να βρει κανείς ένα τέτοιο μοντέλο εργοστασιακό και… ατρακάριστο μάλλον σπανίζει.
Μπορεί η «μπογιά» τους να έχει περάσει, όμως ακόμα και τώρα ένα περιποιημένο και προσεγμένο Citroen Saxo VTS τραβάει το ενδιαφέρον και παραμένει ευχάριστο στα χέρια ενός έμπειρου οδηγού. Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι την κίνησή του αναλάμβανε ο 16βάλβιδος 1.600άρης των 120 ίππων (πολλοί για την εποχή εκείνη) και 145 Nm ροπής, ο οποίος ήταν αρκετός για να επιταχύνει το αμάξωμα των 910 κιλών στα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 205 χλμ./ώρα.
Η πρώτη βελτίωση που έκαναν όσοι το είχαν στην κατοχή τους, ήταν να αλλάξουν την εξάτμιση και να βάλουν ένα μεγάλο… μπουρί, που θα έκανε όσο πιο πολύ θόρυβο μπορούσε. Επίσης, η αντικατάσταση του εργοστασιακού φίλτρου αέρα με ελευθέρας ήταν επιβεβλημένη. Οι πιο ψαγμένοι θα άλλαζαν και τους εκκεντροφόρους επικεφαλής για να ανεβάζουν και άλλο τα ατμοσφαιρικά άλογα, αλλά και για να αγριέψουν πιο πολύ τον ήχο του κινητήρα.
Αυτές τις «τυπικές» βελτιώσεις φέρει προ ετών και το Saxo VTS με τους 147 ίππους και τα 176 Nm ροπής, το οποίο μετριέται στο δυναμόμετρο:
loadposition srp