Το ζήτημα με τις Mercedes του Βορειοκορεάτη δικτάτορα πήρε τεράστιες διαστάσεις, προκαλώντας μέχρι την παρέμβαση του Ο.Η.Ε. και πυροδοτώντας ένα ντόμινο διπλωματικών εξελίξεων, το οποίο -ως φαίνεται- μας φέρνει στο κομμάτι που το ξεκίνησε.
Οι New York Times σε συνεργασία με την ερευνητική εταιρία C4DS, που ειδικεύεται στην παρακολούθηση και εξιχνίαση υποθέσεων του οργανωμένου εγκλήματος, ανακάλυψαν το μονοπάτι των ενεργειών που έφερε τις γερμανικές λιμουζίνες στο γκαράζ του Κιμ Γιονγκ Ουν. Και σαν γνήσιο κατασκοπευτικό θρίλερ που όφειλε να είναι, δεν θα μπορούσε να μην περιλαμβάνει Ρώσους! Να πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.
Η παρουσία των Mercedes S-Class και Maybach στην επικράτεια της Βορείου Κορέας, συνιστά παραβίαση του διεθνούς εμπάργκο που έχει επιβληθεί. Εξ ου και η παρέμβαση του O.H.E. Εκτός των αυτοκινήτων, όμως, τα Ηνωμένα Έθνη υποψιάζονται λαθρεμπόριο πετρελαίου και κάρβουνου. Εκτός των εμπορικών επεκτάσεων, σε ένα κράτος που ελλοχεύει τον κίνδυνο παγκοσμίου πυρηνικού ολέθρου, είναι ελαφρώς ανησυχητικό να μην γνωρίζουν οι δυτικές δυνάμεις τι μπαινοβγαίνει στην χώρα. Οπότε το θέμα των Mercedes ήταν η ιδανική αφορμή για να σφίξει ο κλοιός της παρακολούθησης. Αυτά για τα γεωπολιτικά συμφέροντα.
Στα δικά μας, έγγραφα και εικόνες από δορυφόρο αποκάλυψαν πως 2 θωρακισμένες Mercedes S-Class των 500.000 ευρώ βρίσκονταν στο λιμάνι του Ρότερνταμ, τον Ιούνιο του 2018. Τα αυτοκίνητα βρίσκονται σε κοντέινερ και είναι κανονικά δηλωμένα στο ημερολόγιο του πλοίου. Έπειτα από 41 ημέρες, φτάνουν στο λιμάνι της Ντάλιαν και την Κίνα. Εκεί αλλάζουν καράβι και μεταφέρονται στην Οζάκα της Ιαπωνίας, όπου μεταφέρονται εκ νέου σε άλλο πλοίο με προορισμό το λιμάνι του Μπουσάν, στην Νότιο Κορέα. Μέχρι στιγμής, όλα καλά κι όλα νομότυπα. Εκεί μπαίνουν στο κάδρο οι Ρώσοι.
Οι δορυφορικές εικόνες καταγράφουν ένα καράβι που παρακολουθείται γενικότερα, υπό την υποψία του λαθρεμπορίου στην Βόρειο Κορέα. Οι Mercedes φορτώνονται σε αυτό, το ταξίδι ξεκινά και λίγο μετά τον απόπλου, το καράβι χάνεται από τα ραντάρ. Φυσικά δεν βυθίστηκε, αλλά ο καπετάνιος απενεργοποίησε τον αναμεταδότη. 18 ημέρες αργότερα επανεμφανίζεται, μόνο που στην θέση των αυτοκινήτων, τα κοντέινερ έχουν κάρβουνο! Αυτή η «εξαφάνιση» προκαλεί ακόμα περισσότερες υποψίες, και φέρνει στο φως ύποπτες ενέργειες.
Το όνομα του πλοίου αρχικά ήταν «Xiang Jin». Λίγο πριν την φόρτωση των Mercedes, άλλαξε σε «DN5505» και ο τίτλος ιδιοκτησίας μεταβιβάστηκε στην Do Young Shipping, εταιρία-«βιτρίνα» με έδρα τις Νήσους Μάρσαλ. H οποία εταιρία ανήκει σε ρωσικά συμφέροντα. Αλλά τα πλοία της πλέουν με την σημαία του…Τόνγκο και ο υπεύθυνος ασφαλείας εμφανίζεται να βρίσκεται στο Χονγκ Κονγκ! Αν μπερδευτήκατε, είναι απολύτως λογικό καθώς αυτός είναι ο στόχος. Η ύπαρξη πολλαπλών αρμοδιοτήτων και αυξημένων γραφειοκρατικών διαδικασιών, είναι οι κατεξοχήν «μανούβρες αποφυγής» που χρησιμοποιούν επιχειρήσεις δραστηριοποιούμενες στο λαθρεμπόριο, το εμπόριο όπλων και ναρκωτικών, το ξέπλυμα μαύρου χρήματος και λοιπές έκνομες ενέργειες του είδους.
Το πλοίο-«φάντασμα» εμφανίζεται από τον δορυφόρο να παρακολουθεί το φορτίο, από την στιγμή που οι Mercedes μπήκαν σε κινεζικά χωρικά ύδατα. Το DN5505 επιχείρησε να παραλάβει τα αυτοκίνητα στην Κίνα και την Ιαπωνία, αλλά τελικά τα κατάφερε στην Νότιο Κορέα. Πού πήγε μετά; Στο Βλαδιβοστόκ! Η τελευταία τοποθεσία που καταγράφηκε, πριν απενεργοποιηθεί το GPS, ήταν ένα λιμάνι δίπλα σε αυτό, που δραστηριοποιείται στο εμπόριο κάρβουνου. Επίσης, ο κάτοχος του πλοίου -ονόματι Danil Kazachuk- διατηρεί την έδρα των επιχειρήσεών του στο Βλαδιβοστόκ, ενώ επιβεβαίωσε πως αγόρασε και μεταπώλησε τις S-Class. Σε ποιον, απέφυγε να απαντήσει στον δημοσιογράφο των Times.
4 μήνες μετά το εν λόγω περιστατικό, δυο πλοία του Kazachuk κατασχέθηκαν από τις αρχές της Νοτίου Κορέας, με την υποψία λαθρεμπορίου κάρβουνου και πετρελαίου. Πώς, όμως, ξέρουν οι Times και η C4DS ότι τα αυτοκίνητα κατέληξαν στην Βόρειο Κορέα; Και πάλι, οι δορυφόροι δίνουν την απάντηση. Μεταξύ 7 και 8 Οκτώβρη, 2 μεταγωγικά αεροσκάφη λείπουν από το αεροδρόμιο της Πιονγιάνγκ. Και εμφανίζονται σε αυτό του Βλαδιβοστόκ. Εντελώς τυχαία, την ίδια μέρα καταφθάνει και το πλοίο με τις S-Guard. Τον Ιανουάριο του 2019, μια ίδια θωρακισμένη S-Class εμφανίζεται στους δρόμους της Βορειοκορεατικής πρωτεύουσας. Κοντολογίς, «1+1=2».