Η ενσάρκωση του απόλυτου αισθησιασμού ως μοιραία χήρα Malena στην ομώνυμη ταινία του Tornatore (2000) καθιέρωσε στη συνείδηση όλων ότι η Monica Bellucci είναι γέννημα-θρέμα Σικελιανή. Στην πραγματικότητα, η κοπέλα γεννήθηκε στην Ούμπρια της Ιταλίας. Όμως η δύναμη του ρόλου της ως κατ’ ανάγκην ιερόδουλης με σκοπό την επιβίωση σε μια μικρή πόλη της Σικελίας και το θρυλικό λίκνισμα των γοφών της περπατώντας στην πλατεία, την σφήνωσε στη μνήμη όλων ως φλογερή Σιτσιλιάνα.
Η καθαρή δύναμη της θηλυκότητάς της, το εσωτερικό πάθος, η διάχυτη σαγήνη, αλλά και η τρυφερότητα, η συναισθηματική αδυναμία, η λαχτάρα για επιβίωση, όλα αυτά μαζί, μεταφέρθηκαν τόσο ηχηρά όσο και ανθρώπινα στο ρόλο της ως Malena. Μετά από αυτό, η Monica Bellucci μεταμορφώθηκε σε θεά της σεξουαλικότητας.
Μaggiorate είναι ο τίτλος που είχαν δώσει οι Ιταλοί στις εγχώριες ηθοποιούς οι οποίες συνδύαζαν όλες αυτές τις ιδιότητες από τη δεκαετία του ’50 και μετά (Sophia Loren, Silvana Mangano, Anna Magnani, Gina Lollobrigida). Pin ups έλεγαν τις δικές τους οι Αμερικανοί (Bettie Page, Betty Grable, Diana Dors, Marilyn Monroe). Σεξοβόμβες τις λέμε εμείς. Στην κορυφή όλων, η Monica Bellucci.
Ο φωτογράφος Frederic Meylan ήταν ο πρώτος που είχε το προνόμιο να την φωτογραφίσει στα μέσα της δεκαετίας του ’90, εποχή που η Monica εργαζόταν ως μοντέλο. Ειδικά εκείνη η πόζα καβάλα στο θαλασσί ποδήλατο, που αποτέλεσε το ισχυρότερο σεξουαλικό είδωλο όλων των εποχών, τσίγκλισε το ενδιαφέρον του Coppola, ο οποίος έψαχνε αγωνιωδώς μια σούπερ σέξι εκδοχή γυναίκας-βαμπίρ για την ταινία Δράκουλας (1992). Και έγινε χαλασμός. Στα δοκιμαστικά, τα κατάμαυρα μαλλιά, το εκρηκτικό βλέμμα, το χρυσό δέρμα, τα κόκκινα σαρκώδη χείλη, το μπούστο που έμοιαζε έτοιμο να εκραγεί σαν το ηφαίστειο της Αίτνας, τα αγαλματένια πόδια και εκείνο το μυθικό σπάσιμο της μέσης σε κάθε περπατησιά της στα πλατό, έκαναν τον Coppola να νομίζει ότι βλέπει μπροστά του -με σάρκα και οστά- ζωγραφιά του Michelangelo. Ακριβώς όπως ο Θεός οραματίστηκε και δημιούργησε τη Γυναίκα. Και όλοι, κοινό και κριτικοί συμφώνησαν μαζί του μετά την προβολή της ταινίας.
Σήμερα, στα 54 της, η Monica εξακολουθεί να είναι ίδια με κείνη τη κοπέλα με το υπερήφανο στήθος να ξεχειλίζει καβάλα στο ποδήλατο. Ζει στη Γαλλία, μιλά τα Γαλλικά σαν δεύτερη μητρική γλώσσα (πιο σέξι συνδυασμός, πεθαίνεις), αλλά η καρδιά της ανήκει στην Ιταλία και στα σπαγγέτι. Ναι, η πεμπτουσία της σεξουαλικότητας έχει δηλώσει -σαν τη Sophia Loren κάποτε- ότι οφείλει τις λαχταριστές καμπύλες της στα μακαρόνια. Για τις περισσότερες γυναίκες του πλανήτη, η ιταλική κουζίνα είναι απαγορευτική, αλλά για τη Monica είναι ακριβώς το αντίθετο: όσο περισσότερες μακαρονάδες καταναλώνει, τόσο πιο σκανδαλιστικές φωτογραφίες βγάζει.
Ο Coppola νόμιζε ότι είδε μπροστά του ζωγραφικό πίνακα του Michelangelo
Το 2016, στα 52 της χρόνια, φωτογραφίζεται ολόγυμνη μέσα σε μια πισίνα στην Città di Castello, στην πόλη που γεννήθηκε από τον αγαπημένο της φωτογράφο Meylan, για ένα αφιέρωμα του Paris Match. Με την άδεια της, ο φωτογράφος ανέβασε αυτή την συγκεκριμένη πόζα στο Instagram, αφήνοντας τον πλανήτη άλαλο –ανάμεσά τους, πιθανώς και το σύνολο των καρδιναλίων της καθολικής εκκλησίας.
Μετά τον τεράστιο ντόρο που έγινε στα κοινωνικά δίκτυα, η Bellucci δήλωσε ότι κολακεύτηκε ιδιαίτερα από τους εκατομμύρια followers της εν λόγω πόζας, προσθέτοντας τα εξής: “Eίναι ωραίο να ανακαλύπτεις ότι ο κόσμος αντιλαμβάνεται πως η αγάπη, η σεξουαλικότητα και ο αισθησιασμός είναι ζήτημα ενέργειας και όχι ηλικίας. Είναι σημαντικό να βλέπουμε ότι μια γυναίκα 50 ετών μπορεί να είναι εξίσου ενδιαφέρουσα και ελκυστική με μια 30άρα. Δεν θα πρέπει να κρίνουμε κάποιον μόνο σύμφωνα με τον βαθμό εξωτερικής ομορφιάς. Η κοινωνία έχει θέσει πολύ συγκεκριμένα στερεότυπα ομορφιάς, κάτι που οι νέες κοπέλες αδυνατούν να προσπεράσουν, αλλά εγώ έχω να πω ότι δεν πρέπει να σταματάμε να είμαστε ελκυστικοί επειδή μεγαλώνουμε”.
Ένα χρόνο πριν αυτή τη φωτογράφιση, η Monica έγινε κορίτσι του Bond-Daniel Craig (Spectre, 2015). Ένα κορίτσι, βέβαια, τέσσερα χρόνια μεγαλύτερα από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή, ωστόσο απέδειξε και εκεί ότι η γριά κότα έχει το ζουμί. Στην ταινία, η Bellucci, χωρίς δίαιτες και γυμναστήρια έκανε πολλά παλιότερα κορίτσια του Bond να μοιάζουν με …θείες της.
Και όσο πιο πίσω γυρίζουμε στο χρόνο, τόσο αποδεικνύεται ότι αυτή η γυναίκα ήταν (και είναι) το πρότυπο του γυναικείου σώματος, η μόνιμη πρωταθλήτρια της γυναικείας σεξουαλικότητας, η βασίλισσα του πόθου. Ακόμη και όταν πόζαρε έγκυος. Ολόγυμνη. Ήταν Ιούλιος του 2004. Στον όγδοο μήνα κύησης της κόρης της Deva πόζερε για το Vanity Fair με σκοπό όχι απλά να καταπλήξει τα πλήθη, αλλά για να αποδείξει παντού πόσο αληθινά όμορφο μπορεί να είναι το σώμα μιας εγκύου γυναίκας.
Αφού γέννησε, συμμετείχεστην ταινία του Mel Gibson Τα Πάθη του Χριστού παίζοντας -χωρίς ίχνος μακιγιάζ- το ρόλο της Μαρίας της Μαγδαληνής.
Εκεί επιβεβαίωσε ότι πόρνη και αγία μπορούν να είναι ένα. Οι πιο αδιάκριτοι Καθολικοί, βεβαιώνουν ότι σε αυτή την ταινία ο πραγματικός Σατανάς δεν ήταν η Rosalinda Celentano (κόρη του παλιού Ιταλού τραγουδιστή Adriano Celentano), η οποία υποδύθηκε το Διάβολο, αλλά η Monica Bellucci. Το λάθος τους ήταν ότι δεν κατάλαβαν ποτέ ότι η Monica είναι Θεά. Το ίδιο λάθος έκαναν και οι αρχιερείς, που καταδίκασαν τον Ιησού -τον ίδιο το Θεό.
Άφες αυτοίς, ου γάρ οίδασι τί ποιούσι…