Στο συνέδριο NEXTGen που πραγματοποίησε η BMW, πέρα από το ενδιαφέρον Vision M Next που έκανε την εμφάνισή του, καθώς και το πρόγραμμα παρουσίασης των νέων 25 ηλεκτρικών μοντέλων που αναμένουμε από τη μάρκα έως το 2023, είχαμε και ενδιαφέρουσες δηλώσεις από υψηλόβαθμα στελέχη της μάρκας για το μέλλον των κινητήρων diesel και βενζίνης!
Ολοένα και αυξάνονται οι εταιρείες που προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, δείχνοντας έτσι ξεκάθαρα ότι οδεύουμε προς ένα ηλεκτρικό αυτοκινητιστικό μέλλον. Αυτό σημαίνει ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης οδεύουν προς συνταξιοδότηση;
Όχι! Κάτι που ξεκαθάρισε ο Τεχνικός Διευθυντής της μάρκας, κ. Klaus Froelich, ο οποίος τόνισε πως οι κινητήρες πετρελαίου έχουν τουλάχιστον 20 χρόνια ζωής ακόμα, όποτε έως και το 2040 σίγουρα θα μπορείτε να αγοράσετε ένα πετρελαιοκίνητο μοντέλο της BMW. Αντίστοιχα ο Froelich, ήταν σαφώς πιο αισιόδοξος για τη μακροζωία των κινητήρων βενζίνης, για τους οποίους ανέφερε ότι σίγουρα θα βλέπουμε βενζινοκίνητα μοντέλα της BMW έως και το 2050.
Παρόλο που η BMW έχει ένα πλήρες πρόγραμμα παρουσιάσεων ηλεκτρικών μοντέλων, ο Froelich δήλωσε με έκπληξη ότι «η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση είναι υπερβολική». Εξήγησε ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα είναι τρομερά πιο δαπανηρά στην κατασκευή τους λόγω των πρώτων υλών που χρειάζονται για τις μπαταρίες και πιστεύει ότι η κατάσταση ενδεχομένως να επιδεινωθεί τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα χρειαστούν όλο και περισσότερα από αυτά τα υλικά για να αυξήσουν την παραγωγή ηλεκτροκίνητων μοντέλων.
Παρά τη μακροζωία των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ο Froelich ανέφερε ότι μερικοί φτάνουν προς το τέλος ζωής τους. Ένας εξ΄ αυτών φαίνεται ότι είναι ο γνώριμος 1.5 turbodiesel που κινεί μοντέλα BMW και MINI, μιας και η μάρκα δεν θα μπει στην διαδικασία να τον αναβαθμίσει για να πετύχει τις νέες νόρμες ρύπων, κάτι που είναι εξαιρετικά δαπανηρό!