Δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχετε βιώσει την κλασική ακολουθία συντήρησης ελληνικού δρόμου: άνοιγμα τρύπας – πρόχειρο μπάλωμα με χαλίκι ή -στην καλύτερη- άσφαλτο – διάρκεια το πολύ δίμηνο – νέο άνοιγμα τρύπας – επανάληψη διαδικασίας ες αεί. Μια πατέντα εξ Αμερικής, όμως, έρχεται να λύσει τα χέρια Δήμων και Περιφερειών.
Η American Road Patch υποστηρίζει πως εξέλιξε μια τεχνολογία επικάλυψης οδοστρώματος, που μπορεί να αντέξει μέχρι 10 χρόνια. Στα τυπικά μπαλώματα, με το που εισχωρήσει νερό ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για άνοιγμα τρύπας. Όσο πιο πρόχειρη η εργασία, τόσο γρηγορότερα επανεμφανίζεται η λακκούβα. Η ARP προσφέρει ένα είδος «κουβέρτας», η οποία λειτουργεί ως μονωτικό και συγκρατεί νερό και υγρασία μακριά από το μπάλωμα, με τον ορίζοντα αντοχής να εκτείνεται μέχρι την περάτωση δεκαετίας. Η εν λόγω τεχνολογία τοποθετείται ήδη σε δρόμους των Η.Π.Α. και του Καναδά, με την εταιρία να συνεχίζει τις δοκιμές για προσφορά σε ψυχρότερα κλίματα.
Σύμφωνα με τους ίδιους, όταν η θερμοκρασία οδοστρώματος πέσει κάτω από τους 21 βαθμούς Κελσίου το μονωτικό πρέπει να θερμανθεί, προκειμένου να παρέχει ομοιογενές επίπεδο πρόσφυσης. Επίσης, τονίζουν πως η σωστή χρήση του προϊόντος του αφορά τοπικές ανωμαλίες και όχι κατεστραμμένους δρόμους. Δεν μπορεί, δηλαδή, να πάρει κάποιος μια τεράστια επιφάνεια και να την απλώσει σε ένα «σπασμένο» οδόστρωμα, εν είδει χλοοτάπητα σε αγωνιστικό χώρο.
Καταλαβαίνει κανείς εύκολα την θραύση που θα κάνει, εφόσον έρθει προς τα μέρη μας…