Η KLM συνεισφέρει στην ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού αεροσκάφους ιπτάμενης πτέρυγας


Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM, μέλος του ομίλου Air France-KLM, έχει υπογράψει συμβόλαιο για να υποστηρίξει την ανάπτυξη ενός νέου επιβατικού αεροσκάφους με μορφή ιπτάμενης πτέρυγας, που υπόσχεται έως 20% καλύτερη απόδοση καυσίμου σε σύγκριση με ένα Airbus A350.

Η ιδέα, που αναπτύχθηκε από το Πολυτεχνείο Delft (TU Delft) της Ολλανδίας βασίζεται σε ένα σχέδιο σχήματος V, στο οποίο ενσωματώνονται η καμπίνα των επιβατών, οι δεξαμενές καυσίμου κι οι ίδιες οι πτέρυγες.

Θα διαθέτει δυο κινητήρες σε ξεχωριστά ατρακτίδια στο πίσω κι άνω μέρος της πτέρυγας. Εκτός από την εξοικονόμηση καυσίμων, υπολογίζεται ότι θα είναι περίπου 15% πιο αεροδυναμικά αποδοτικό σε σύγκριση με τα συμβατικά αεροσκάφη.

Όπως αναφέρει το FlightGlobal, το TU Delft και η KLM υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας στο περιθώριο της ετήσιας γενικής συνέλευσης της IATA στη Σεούλ για να συνεργαστούν στη χρηματοδότηση και υποστήριξη αυτής της ιδέας.

Ο επικεφαλής της KLM Pieter Elbers αρνήθηκε να αποκαλύψει με τι ποσό θα συνεισφέρει η KLM, αλλά τόνισε ότι η εταιρεία του πάντα υποστήριζε τις βιώσιμες αεροπορικές πρωτοβουλίες.

Ένα μοντέλο της ιπτάμενης πτέρυγας υπό κλίμακα καθώς και ένα τμήμα πλήρους μεγέθους της εσωτερικής καμπίνας του νέου αεροσκάφους προβλέπεται να παρουσιαστούν κατά τους εορτασμούς της 100ης επετείου της KLM.

Ο Κοσμήτορας της τμήματος αεροδιαστημικής μηχανικής του TU Delft καθηγητής Henri Werij ανέφερει ότι στην αρχική του διαμόρφωση, το νέο αεροσκάφος θα μπορούσε να μεταφέρει περίπου 314 επιβάτες σε διαμόρφωση δυο θέσεων.

Με συνολικό πλάτος περίπου 65 μέτρα και μήκος 55 μέτρα, θα ήταν εφικτή η προσαπογείωσή του από τα περισσότερα υπάρχοντα αεροδρόμια. Προσθέτει ότι ο σχεδιασμός θα μπορούσε να μεγεθυνθεί ή σμικρυνθεί εύκολα με την εισαγωγή ή την αφαίρεση κύριων απαρτίων και θα μπορούσε να προσαρμοστεί για πτήσεις μακρινών αποστάσεων.

Στην παρούσα φάση, το πρωτότυπο ανάπτυξης προβλέπεται να εφοδιαστεί με υπάρχοντες κινητήρες turbofan, αλλά ο Werij επισήμανε ότι θα μπορούσε να τροποποιηθεί για να ληφθούν υπόψη και μελλοντικές εξελίξεις και νέα μοντέλα κινητήρων.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ