Tα κορυφαία τετρακίνητα του VW Group φημίζονται πως φέρνουν στα όριά τους πολύ ανώτερα αυτοκίνητα, όταν αναμετρηθούν στο 400αρι. Ειδικά όταν μιλάμε για βελτιωμένα. Όμως αυτό που κάνει το εν λόγω Golf R, ομολογουμένως δεν το έχουμε ξαναδεί.
Όχι τόσο λόγω επιτεύγματος, όσο από πλευράς απόδοσης. Το λευκό γερμανικό χάτσμπακ αποδίδει 375 ίππους από τον 2λιτρο TSI, με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION και το 7αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG να φροντίζουν για την μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων επί της ασφάλτου. Όχι κάτι το ιδιαίτερο από θέμα ισχύος, καθώς υπάρχουν πολύ ισχυρότερα Golf R. Το ίδιο ισχύει και για την εμφάνιση, με το παρουσιαστικό να είναι εντελώς εργοστασιακό, με εξαίρεση την χαμηλωμένη ανάρτηση. Στην πράξη, όμως, η τιμωρία έχει την υπογραφή της.
Πρώτο θύμα το ομογάλακτο Audi RS3 Sedan, των 400 ίππων από τον πεντακύλινδρο 2.5αρη TFSI. Με μεγάλη άνεση κιόλας. Μια από τα ίδια και για την αναμέτρηση με τον «Godzilla», σε μια κόντρα της οποίας το αποτέλεσμα μας αφήνει εμβρόντητους. Ακόμα και στην εργοστασιακή του μορφή, το Nissan GT-R (η 1η εμφάνιση του R35, τουλάχιστον) αποδίδει 485 ίππους από τον twinturbo 3.5 V6. Σε βελτιωμένη, είναι ο απόλυτος βασιλιάς του dragstrip. Εδώ πάντως, είδε τα οικογενειακά οπισθοφάναρα του Golf R!
Η βραδιά συνεχίστηκε στο ίδιο μοτίβο, με τις BMW M5 Competition και δυο εκπροσώπους της βελτιωτικής σκηνής -ένα Subaru Legacy STI και ένα Mitsubishi Lancer Evo 9– να καταθέτουν τα σέβη τους. Το Golf έχασε μόνο από το Audi R8 V10 και την Lamborghini Huracan Performante, υπεραυτοκίνητα άνω των 600 ίππων και υπερ-πολλαπλάσιου κόστους αγοράς.
Τα εύσημα θα πρέπει να αποδοθούν στους χρόνους αντίδρασης του οδηγού, οι οποίοι σε συνδυασμό με το launch control και τις ταχύτατες αλλαγές του DSG να κάνουν τους 375 ίππους να φαίνονται…διπλοί. Ενδεικτικά, στην καλύτερη προσπάθεια, το Golf έφτασε στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 2,97 δλ. και το 400αρι σε 11,2 δλ!
{loadposition srp}