Δεν αποτελεί δα και κανένα τρομερό μυστικό, πως τα plug-in υβριδικά και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον της αυτοκίνησης. Ένα μέλλον για το οποίο, όμως, φαίνεται πως δεν είμαστε έτοιμοι.
Σε έρευνα του οργανισμού προστασίας καταναλωτή Electrical Safety First, όπου συμμετείχαν 1.500 ιδιοκτήτες ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων, το 75% των ερωτηθέντων παραδέχθηκε πως έχει χρησιμοποιήσει μέσα πέραν των κατάλληλων καλωδίων του εκάστοτε αυτοκινήτου, προκειμένου να τα φορτίσουν. Ποια είναι τα μέσα αυτά; Προεκτάσεις του εμπορίου, κοινώς μπαλαντέζες και πολύμπριζα! Η συντριπτική πλειοψηφία μάλιστα, δήλωσε πως χρησιμοποιούν και συνδυασμούς (όσοι έχουν κάνει στρατό, νιώθουν πολύ οικεία) προεκτάσεων, αυξάνοντας κατακόρυφα τον κίνδυνο ηλεκτροπληξίας και φωτιάς – χώρια το γεγονός της ελλειμματικής και αργής φόρτισης της μπαταρίας.
Οι συμμετέχοντες δήλωσαν πως αναγκάζονται να καταφεύγουν σε «πατέντες», καθώς ενόσω βρίσκονται καθ’ οδόν το δίκτυο φορτιστών δεν επαρκεί (και μιλάμε για έρευνα στην Μεγάλη Βρετανία, οπότε φανταστείτε εδώ), ενώ στα σπίτια τους πολλοί δεν έχουν χώρο στάθμευσης ή έχουν και δεν διαθέτει πρίζα, με αποτέλεσμα να τραβάνε καλώδιο για φόρτιση μέσα από το σπίτι!
Τα εγχειρίδια των κατασκευαστών τονίζουν αυστηρά πως τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα θα πρέπει να φορτίζουν μέσα από ειδικά καλώδια, που σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για αυτό το σκοπό και προσφέρουν προστασία από τα καιρικά φαινόμενα.
Ο Martyn Allen, τεχνικός διευθυντής του Electrical Safety First, προειδοποίησε τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων να μην χρησιμοποιούν τις προεκτάσεις καλωδίων ρεύματος του εμπορίου για να φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους και ποτέ να μην συνδυάζουν περισσότερα από ένα στη σειρά.
Στη Μεγάλη Βρετανία, τα ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκαν από 25.983 το 2014 σε 156.386 το 2018, ενώ την ίδια περίοδο τα σημεία φόρτισης αυξήθηκαν από 3.251 σε 6.669. Αυτό σημαίνει πως ο ρυθμός αύξησης του αριθμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι έξι φορές μεγαλύτερος από τον ρυθμό αύξησης των σταθμών φόρτισης μέσα στα τελευταία 5 χρόνια. Oπότε γίνεται άμεσα αντιληπτή η δυσαναλογία προσφοράς με ζήτηση φορτιστών, δημιουργώντας προβλήματα ακόμα και σε μια χώρα με υποδομές για την νέα τάση στην αυτοκίνηση.