Τα υπεραυτοκίνητα δεν σχεδιάζονται με σκοπό να πουλάνε, αλλά εμπορικοί στόχοι υπάρχουν. Όχι τόσο για να είναι κερδοφόρα, όσο να μην παρουσιάζονται ζημιογόνα – ή στην χειρότερη, να βάζουν «μέσα» τον κατασκευαστή στον μικρότερο δυνατό βαθμό. Η Honda έχει ένα τέτοιο πρόβλημα με το NSX και αποφάσισε να λάβει δραστικά μέτρα.
Στις Η.Π.Α. η ναυαρχίδα της Honda -ή καλύτερα της Acura- ξεκινά από τις 159.300 δολάρια. Τιμή που το φέρνει ευθέως αντιμέτωπη με το βασικό Audi R8 και σχεδόν 30.000 πάνω από την κορυφαία Corvette ZR1 των 660 ίππων. Όσο κι αν τεχνολογικά φαίνεται σαν αυτοκίνητο από το μέλλον συγκρινόμενο με τα 2 προαναφερθέντα μοντέλα -ειδικά με την Corvette-, με την υβριδική του τεχνολογία και το 9αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 160.000 για ένα Acura πέφτουν πολλά για το κοινό της Β. Αμερικής. Ενδεικτικό είναι ότι πέρυσι πουλήθηκαν μόλις 170 NSX εκεί, την στιγμή που το 2017 είχαν πουληθεί 580.
Οι Ιάπωνες ανέλαβαν δράση, προκειμένου να προλάβουν την εμπορική κατρακύλα του halo car τους και ενέκριναν έκπτωση ύψους 20.000 δολαρίων από το εργοστάσιο! Όπερ σημαίνει πως οι υποψήφιοι αγοραστές του New Sportscar eXperimental, γλιτώνουν 20 χιλιάρικα άμα τη αποφάσει τους να μπουν στην τοπική αντιπροσωπεία. Από εκεί και πέρα, επαφίεται στις διαπραγματευτικές ικανότητες του καθενός και την ευελιξία του εκάστοτε ντίλερ, ώστε η τιμή να κατέβει ακόμα περισσότερο. Μάλιστα η έκπτωση πλασάρεται ως εξοικονόμηση ενός ακόμα αυτοκινήτου: με το ποσό της έκδοσης, δηλαδή, αγοράζεις ένα supercar 580 ίππων και σου μένουν για ένα HR-V και τις καθημερινές σου μετακινήσεις.
Μπορεί όλα αυτά να ακούγονται περιττά για ένα αυτοκίνητο άνω των 100.000, όμως οι προωθητικές ενέργειες ήδη αποδίδουν. Από τα 72 αυτοκίνητα που είχαν πουληθεί στο περσινό διάστημα Ιανουαρίου – Απρίλη, φέτος είμαστε στα 102. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο πως μέχρι το τέλος του έτους θα διατεθούν κοντά στα 400 NSX, σχεδόν 3πλάσιος αριθμός συγκριτικά με πέρσι. Οπότε, όπως βλέπουμε, μια γενναία έκπτωση πάντα κάνει καλό.
Να θυμίσουμε πως το NSX χρησιμοποιεί έναν twinturbo V6 3.5 λίτρων απόδοσης 507 ίππων και 550 Nm ροπής, σε συνδυασμό με 3 ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 122 ίππων και 147 Nm. Συνδυαστικά, στους τέσσερις τροχούς του ιαπωνικού supercar φτάνουν 581 ίπποι και 645 Nm, αριθμοί ικανοί να κινήσουν το αμάξωμα των 1.861 κιλών με ρυθμό 2,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 308 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.