Η μεγαλύτερη «πληγή» που συνοδεύει τη χρήση ενός Mazda RX-8, δεν είναι άλλη από την ακατάσχετη «βενζινορραγία» του 1.300άρη RENESIS. Όπως όλα τα περιστροφικά μοτέρ, έχει ιδιαίτερη έφεση στην κατανάλωση καυσίμου -πέρα από την πατροπαράδοτη του λαδιού- και προκαλεί πονοκέφαλο στον οδηγό του με τις συχνές επισκέψεις που επιτάσσει στο βενζινάδικο. Πόσα χιλιόμετρα, ωστόσο, μπορεί να διανύσει με ένα φουλάρισμα;
Οι φίλοι μας στο CarThrottle αποφάσισαν να απαντήσουν στο στοιχειωμένο ερώτημα, παίρνοντας το ιδιόκτητο RX-8 των 192 ίππων σε ένα ταξίδι από το Λονδίνο στο Εδιμβούργο. Μια απόσταση 646 ολόκληρων χιλιομέτρων! Όποιος έχει έστω συμμετάσχει ή ακούσει συζητήσεις περί RX-8, αντιλαμβάνεται ότι αυτονομία τέτοιου επιπέδου δεν μπορεί να επιτευχθεί ούτε με το αυτοκίνητο… σβηστό. Οπότε το πείραμα παίρνει τη μορφή της μέγιστης δυνατής απόστασης που μπορεί να καλύψει το τετράθυρο κουπέ της Mazda, μέχρι να μη μείνει σταγόνα στο ντεπόζιτο.
Όταν παρουσιάστηκε το 2003, οι Ιάπωνες ανακοίνωναν μέση τιμή 11,4 λτ./100 χλμ. για το RX-8 των 231 ίππων. Αργότερα, με το λανσάρισμα του Challenge των 192 ίππων, η απαίτηση για καύσιμο εμφανίστηκε μειωμένη στα 10,8 λτ./100 χλμ. Η πραγματικότητα, φυσικά, απέχει κατιτίς από τα χαρτιά, με το «μικρό» να μην κατεβαίνει κάτω από τα 13 λτ./100 χλμ. -ακόμα και σε χαλαρούς ρυθμούς και το Cosmo να κυμαίνεται πάνω από 15 λτ./100 χλμ., ελέω και της κοντύτερης κλιμάκωσης του 6τάχυτου κιβωτίου (5αρι με πιο μακριές σχέσεις το Challenge). Σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των 60 λίτρων, η ρεαλιστικά ανώτερη αυτονομία που μπορεί να επιτύχει κάποιος με το «ΡοΧι» των 192 ίππων -και έχοντας πάντα ένα αβγό κάτω από το δεξί πόδι- δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 420 χιλιόμετρα.
Δεν θα κάνουμε spoiler, αλλά δεν μπορούμε παρά να συγχαρούμε τον Άγγλο πίσω από το τιμόνι του Mazda, που είχε το κουράγιο να κινηθεί ψυχαναγκαστικά αργά και να γράψει 9,05 λτ./100 χλμ!