Ο Μηχανολόγος – Μηχανικός, Μηχανικός Καύσεων και Αναφλέξεων, Κώστας Κάπος, εκτίμησε για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη ότι «το Γενικό Χημείο του Κράτους βρήκε κάποια ίχνη από ξυλόλιο και έστησαν αυτό το φαντασιακό σενάριο», απορρίπτοντας την παρουσία εύφλεκτου υλικού στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Ο Μηχανολόγος – Μηχανικός, Μηχανικός Καύσεων και Αναφλέξεων, Κώστας Κάπος, χαρακτήρισε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το δυστύχημα στα Τέμπη ως «κατώτερο των περιστάσεων», ενώ, μιλώντας για το φαινόμενο της πυρόσφαιρας, υποστήριξε ότι δεν ευσταθούν οι θεωρίες περί παρουσίας τόνων εύφλεκτου υλικού στην εμπορική αμαξοστοιχία.
«Στο πρώτο βίντεο που ήρθε στη δημοσιότητα, φαίνονται δύο – τρεις γαλάζιες λάμψεις, οι οποίες είναι καθαρά από βραχυκυκλώματα μέσης τάσης και αμέσως μετά, να δημιουργείται αυτή η πυρόσφαιρα. Αντί, λοιπόν, να ψάξουν τι έγινε με τα λάδια του μετασχηματιστή, φαντάζονται από το τρίτο ή το τέταρτο ή το πέμπτο βαγόνι πήδησε ξαφνικά μία δεξαμενή με ξυλόλιο κι έπεσε ακριβώς πάνω στη μηχανή της επιβατικής αμαξοστοιχίας και πήρε φωτιά.
Δηλαδή, προτιμούν να φαντάζονται ένα τελείως αβάσιμο σενάριο, παρά να εξετάσουν τα δεδομένα του τι ήταν η μηχανή του τρένου και πώς μπορούσε να συμπεριφερθεί. Ο μόνος που –κατά τη γνώμη μου– έδωσε μία σωστή εξήγηση και είναι ο πλέον αρμόδιος πραγματογνώμονας σε θέματα σιδηροδρομικών ατυχημάτων, ήταν ο Βέλγος τεχνικός από τον οποίο είχε ζητήσει η Hellenic Train τις υπηρεσίες. Αυτός ο άνθρωπος παρουσίασε την κατάσταση όπως ακριβώς πιστεύω ότι είναι», ανέφερε αρχικά, μιλώντας στο STATUS FM 107.7.
«Ο χώρος του χειρισμού του τρένου, είναι περίπου όσο μία μεγάλη τουαλέτα σπιτιού. Θα μπορούσαν ποτέ οι ίδιοι μηχανοδηγοί να έχουν δίπλα τους αυτά τα εύφλεκτα στοιχεία, μπροστά στο τρένο; Όταν το τρένο μεταφέρει εύφλεκτα υλικά, τα κουβαλά σε δεξαμενές στη μέση της αμαξοστοιχίας, ακριβώς για τον λόγο μίας πιθανής σύγκρουσης και να μην εμπλακούν όλα αυτά τα υλικά στο ατύχημα.
Προσωπικά, δεν μπορώ να δεχθώ φαντασιακά σενάρια», επεσήμανε ακόμη.