Η κινεζική κυβέρνηση προχωρά στη συγχώνευση των κρατικών αυτοκινητοβιομηχανιών Changan και Dongfeng, σχηματίζοντας έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Η κινεζική κυβέρνηση βρίσκεται στη διαδικασία διαμόρφωσης μιας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών μέσων ενημέρωσης, οι δύο κρατικές εταιρείες Changan και Dongfeng βρίσκονται στα πρόθυρα συγχώνευσης. Και οι δύο έγραψαν σε ανακοινώσεις στο χρηματιστήριο την Κυριακή ότι υπάρχουν σχέδια αναδιάρθρωσης με άλλους ομίλους της κεντρικής κυβέρνησης, αλλά δεν κατονόμασαν την άλλη εταιρεία. Η τιμή της μετοχής της Dongfeng στο Χονγκ Κονγκ αυξήθηκε περισσότερο από το ένα τέταρτο, ενώ οι μετοχές της Changan κέρδισαν σχεδόν πέντε τοις εκατό στη Shenzhen.
Οι δύο εταιρείες είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστες εκτός Κίνας, αλλά συγκαταλέγονται μεταξύ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών στη Λαϊκή Δημοκρατία. Σύμφωνα με τα δικά της στοιχεία, η Dongfeng πούλησε λίγο κάτω από 2,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, ενώ η Changan πούλησε λίγο κάτω από 2,7 εκατομμύρια. Ωστόσο, οι κοινοπραξίες με ξένους κατασκευαστές αντιπροσωπεύουν ένα σημαντικό ποσοστό αυτών των πωλήσεων. Η Dongfeng συνεργάζεται με τη Nissan, τη Honda και την Peugeot-Citroën, ενώ η Changan με τη Ford και τη Mazda.
Μαζί, οι εταιρείες θα αντιπροσωπεύουν σχεδόν 5,2 εκατομμύρια οχήματα, καθιστώντας τις τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα, μπροστά από την κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD.
Στην παγκόσμια κατάταξη, η εταιρεία, η οποία θα υπάγεται απευθείας στην κεντρική κυβέρνηση στο Πεκίνο, θα βρίσκεται στην έκτη θέση ακριβώς πίσω από τον ευρωπαϊκό όμιλο Stellantis, λίγο πριν από τη Ford.
Οι δύο εταιρείες πάσχουν από το γεγονός ότι, όπως και πολλές δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες με τις οποίες έχουν κοινοπραξίες, δεν είδαν να έρχεται ο γρήγορος θρίαμβος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πέρυσι, ο Zhang Yuzhou, επικεφαλής της Επιτροπής Εποπτείας και Διαχείρισης Κρατικών Περιουσιακών Στοιχείων, η οποία είναι υπεύθυνη για τις Dongfeng και Changan, επέκρινε δημοσίως το γεγονός αυτό. Ο Zhang προειδοποίησε ότι οι κρατικές εταιρείες δεν αναπτύσσουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αρκετά γρήγορα και ανακοίνωσε μια αναθεώρηση.
Σε αντίθεση με τους περισσότερους άλλους κρατικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων στη Λαϊκή Δημοκρατία, η Dongfeng και η Changan αναφέρονται απευθείας στην επιτροπή του Zhang, η οποία είναι υπεύθυνη για τις μεγάλες κρατικές εταιρείες. Αυτό θα μπορούσε να «αναγκάσει την ενοποίηση των εταιρειών», δήλωσε ο σύμβουλος αυτοκινήτων της Σαγκάης και πρώην διευθυντής της Chrysler Bill Russo.
Πολλές άλλες μεγάλες πόλεις όπως η Σαγκάη, το Πεκίνο και η Γκουανγκζού έχουν τις δικές τους αυτοκινητοβιομηχανίες. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Russo, η κεντρική κυβέρνηση δεν μπορεί να ασκήσει άμεση επιρροή σε αυτές. Η αναδιάρθρωση, εάν υλοποιηθεί, θα είναι ένα «μεγάλο βήμα» προς την κατεύθυνση της ενοποίησης και πολύ σημαντικό για την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, έγραψε η επενδυτική τράπεζα Morgan Stanle