Με υπουργική απόφαση τα ΚΤΕΟ βάζουν στο «στόχαστρο» τα οχήματα με παραποιημένη αναγραφή διανυθέντων χιλιομέτρων, όπως προκύπτει από την εγκύκλιο του Χρήστου Σπίρτζη που δημοσιεύτηκε στο Φ.Ε.Κ. 1003.
Σύμφωνα με αυτή, ο τεχνικός έλεγχος δύναται να ελέγξει την συνάφεια των αναγραφόμενων και των πραγματικών χιλιομέτρων, μέσω της διασταύρωσης στοιχείων μεταξύ προηγούμενων ελέγχων ΚΤΕΟ. Όπου προκύπτει ότι ο αριθμός χιλιομέτρων είναι μικρότερος από τον αριθμό που είχε σημειωθεί σε προγενέστερους ελέγχους (εμφανής παραποίηση μετρητή), σημειώνεται σοβαρή έλλειψη σε συγκεκριμένους κωδικούς. Στην περίπτωση αυτή το ΚΤΕΟ αποστέλλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του δελτίου ελέγχου προκειμένου να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις. Στο μικροσκόπιο και τα οχήματα που βρίσκονται σε ακινησία εξαιτίας κατάθεσης ή παρακράτησης της άδειας κυκλοφορίας.
Η αποκατάσταση της έλλειψης πραγματοποιείται με διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε:
500 χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες.
1.000 χιλιόμετρα για τα επιβατικά Ι.Χ.
3.000 χιλιόμετρα για φορτηγά και λεωφορεία.
5.000 χιλιόμετρα για τα επιβατικά Δ.Χ.
Στην περίπτωση που έχει γίνει μηδενισμός και επανεκκίνηση της καταγραφής του αριθμού των χιλιομέτρων ή αντικατάσταση του μετρητή με άλλον, θα πρέπει να αποδειχτεί με την προσκόμιση νόμιμων παραστατικών, δηλαδή απόδειξη ή τιμολόγιο αγοράς και τοποθέτησή του, ενώ τα αντίγραφα αυτά διατηρούνται στο αρχείο του ΚΤΕΟ.
Επιπλέον, η απόφαση περιλαμβάνει και την πρόβλεψη ακινητοποίησης του οχήματος σε περίπτωση εντοπισμού σοβαρών ελλείψεων -στις οποίες συγκαταλέγεται το γύρισμα των χιλιομέτρων- κατά τη διάρκεια του τεχνικού ελέγχου: «Σε περίπτωση διαπίστωσης επικίνδυνων ελλείψεων που καθιστούν το όχημα επικίνδυνο για την οδική ασφάλεια, το όχημα ακινητοποιείται, δηλαδή του αφαιρείται επιτόπου η άδεια κυκλοφορίας και οι πινακίδες».