Η τέταρτη σύγχρονη εκδοχή της Ανάβασης Διονύσου, την οποία καθιερώνει και στις μέρες μας η «Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής», ήταν ίσως και η καλύτερη
Xιλιάδες θεατές στην Πεντέλη, λαμπρός καιρός, εξαιρετικές συμμετοχές και συγκλονιστικές μάχες, συνέθεσαν το «σκηνικό» του αγώνα που άνοιξε την αυλαία του Valvoline Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αναβάσεων 2019.
Ανάμεσα στις εξαιρετικές επιδόσεις της πλειοψηφίας των αγωνιζόμενων, συγκαταλέγεται και το ρεκόρ χρόνου 2:13.67 που πέτυχε ο Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Focus ST170) στο δρόμο για τη νίκη στη Formula Saloon, η κυριαρχία του Πάνου Κύρκου (Mitsubishi Lancer EvoIX) και του Μιχάλη Ευθυμίου (Ford Escort RS Cosworth) στις κατηγορίες Ν και Α, όπως και του Γιώργου Κατσαρού (Ford Escort Mk1 RS1600) στα Ιστορικά, η μάχη της Ε που βρήκε νικητή τον Διονύση Τροβά (BMW M3), και φυσικά οι συναρπαστικές μονομαχίες στα εκατοστά του δευτερολέπτου του ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda, με νικητή τον Στάθη Κουκέα. Με εξαίρεση ορισμένες χρονοτριβές λόγω μηχανικών προβλημάτων, που πάντως ήταν πολύ λιγότερες σε σχέση με τις δοκιμές του Σαββάτου, η Ανάβαση Διονύσου 2019 κύλησε και φέτος χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο αέρας του Σαββάτου εξασθένησε λίγο, και το στρώσιμο της διαδρομής με γόμα βοήθησε, ειδικά στο δεύτερο πέρασμα, να πέσουν οι χρόνοι. Η τελετή απονομής των νικητών, σε μια κίνηση με ισχυρό συμβολισμό, φιλοξενήθηκε από το Ναυτικό Όμιλου του Ματίου.
Στη Formula Saloon, την κατηγορία των ισχυρότερων αυτοκινήτων, ο Μ. Ηλιόπουλος χρειάστηκε να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης που τον περιόρισε στο πρώτο σκέλος, και να καλύψει τη διαφορά των 55 εκατοστών του δευτερολέπτου με την οποία τον είχε κερδίσει ο «Samino», με την ηχηρότατη Lamborghini Huracan Super Trofeo. O πρωταθλητής το πέτυχε, και με διαφορά 2,0 δευτερολέπτων πήρε και τη νίκη στην Κατηγορία. Στην FST2 ο Γιώργος Περατινός (VW Golf 2.0) κυριάρχησε όλο το διήμερο, για να πάρει μια σχετικά εύκολη νίκη.
Το ίδιο ισχύει και για τον Πάνο Κύρκο στην κατηγορία Ν, που κέρδισε και τα τέσσερα ανεβάσματα του διημέρου, ενώ στο βάθρο της κατηγορίας τον ακολούθησε ο «Αμερικάνος» και ο Διονύσης Γιαννούλης, νικητής της Ν3. Στον υπέροχο συναγωνισμό των, κατά κύριο λόγο νεαρών, οδηγών της Ν2, νικητής βγήκε στο τέλος ο Δημήτρης Μπρίλλης (Peugeot 106 S16).
Ανάλογες μάχες έγιναν και στα μικρά κυβικά της κατηγορίας Α, στην οποία ο Βασίλης Ρέκκας (Citroen Saxo VTS) κερδίζοντας την Α6 ακολούθησε τον Μιχάλη Ευθυμίου και τον Ανδρέα Ντόφη (Mitsubishi Lancer EvoVI / A8) στο βάθρο! Αρκετά κοντά στον Ρέκκα βρέθηκε και ο Γιώργος Αναδιώτης (Renault Clio Sport 2.0 / πρώτος Α7), καθώς και στα δύο ανεβάσματα χωρίστηκαν από ακριβώς 24 εκατοστά του δευτερολέπτου!
Όσο για την κατηγορία Ε, εκεί η μάχη μεταξύ του Διονύση Τροβά και του Κωνσταντίνου Ντόφη (Ford Escort RS2000 / E11) κράτησε μέχρι τέλους, και χρειάστηκε μια εμπνευσμένη ανάβαση του πρώτου στο β’ σκέλος για να κερδίσει τελικά με διαφορά 1,89 δευτερόλεπτα. Η διαφορά των δύο στο πρώτο ανέβασμα ήταν 9 δέκατα, υπέρ του Ντόφη. Τρίτος και τέταρτος στο δεύτερο ανέβασμα -καθώς και στην τελική κατάταξη- ήταν οι Παντελής Βασιλειάδης (Citroen AX Sport 1.6 / Ε11) και Αθανάσιος Φάσσας (Peugeot 106 S16), καθώς ο τελευταίος κέρδισε τη μάχη της Κλάσης Ε10.
Αφήσαμε για το τέλος τον πιο απρόβλεπτο θεσμό, αυτόν των ίδιων αυτοκινήτων, Skoda Fabia 1.2 TSI, της κατηγορίας του ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda. Ο Στάθης Κουκέας κέρδισε και τους δύο αγώνες του Ενιαίου, καθώς κάθε σκέλος μετρά σαν ξεχωριστός αγώνας του θεσμού, και φυσικά τέθηκε επικεφαλής της βαθμολογίας. Πίσω του, όμως, έγινε κάτι αναπάντεχο: ο Κώστας Γιαννίκος, που ήταν πρώτος στο θεσμό των Νέων στον πρώτο αγώνα, μοιράστηκε ακριβώς αυτή τη διάκριση με τον Σπύρο Γαλεράκη στο δεύτερο αγώνα, καθώς οι δύο έκαναν πανομοιότυπο χρόνο (2:53.32)!
Η μάχη των Ιστορικών έφερε και φέτος στο Διόνυσο την «υπογραφή» του Γιώργου Κατσαρού, που έκανε στο bucket του εντυπωσιακού Ford Escort Mk1 RS1600 χρόνους μέσα στη δεκάδα των καλύτερων επιδόσεων της ημέρας! Ο οδηγός του Σωματείου ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. κέρδισε την κατηγορία εμπρός από τους Γιάννη Τσαλαματά και Γιάννη Κατσικά, με δύο Ford Escort Mk2 RS2000.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΝΙΚΗΤΩΝ
Μάριος Ηλιόπουλος (Ford Focus ST170) / 1ος Formula Saloon
«Καταρχήν είμαι πολύ χαρούμενος, γιατί στο πρώτο σκέλος έσπασε ο κεντρικός άξονας με αποτέλεσμα να ανέβει το αυτοκίνητο στο τελευταίο 1,5 χιλιόμετρο με πρόβλημα στη μετάδοση. Εξ αυτού του γεγονότος βρέθηκα στη δεύτερη θέση για μισό δευτερόλεπτο. Έτσι, στο δεύτερο σκέλος αναγκάστηκα να μπω σε μια διαδικασία τόνωσης του εαυτού μου προκειμένου να κάνω αυτό το ρεκόρ – το οποίο είναι μεγάλο ρεκόρ, περίπου τρία δευτερόλεπτα κάτω από το ρεκόρ που είχα κάνει εγώ. Είμαι ευχαριστημένος, είχαμε συναγωνισμό με το Lamborghini, ο Σάμι [Φάις] είναι φίλος από παλιά. Χαίρομαι πολύ που ήρθε στις Αναβάσεις και ξύπνησε λίγο τις διαδικασίες. Καλή σεζόν να έχουμε, και εύχομαι σε όλους τα καλύτερα».
Μιχάλης Ευθυμίου (Ford Escort RS Cosworth) / 1ος Κατηγορίας A
«Ο σημερινός αγώνας ήταν συναρπαστικός. Οδήγησα πολύ γρήγορα και το αυτοκίνητο ήταν αξιόπιστο. Έχω ένα πολύ δυνατό team με την Kyrkos Racing και έτσι έχω ένα αυτοκίνητο που είναι αξιόπιστο και ικανό να κάνει χρόνους, εφόσον το οδηγείς βέβαια. Ο χρόνος, το 2:25, είναι πολύ καλός, και πήγα 9/10. Θέλω να τονίσω ότι ο Διόνυσος είναι μια Ανάβαση που έχει Ιστορία και μπράβο στην πρόεδρό σας, και στο Σωματείο σας, γιατί έχει δείξει πλέον ότι μπορεί να ‘βάλει τα γυαλιά’ σε πολλά άλλα Σωματεία. Μπράβο της που πήρε την πίστα και αναστήθηκε η πίστα πάλι. Ο κόσμος από τώρα περιμένει πότε θα ξαναγίνει η πίστα, κι αυτό είναι το πιο σημαντικό που θα μπορούσε να έχει το άθλημά μας».
Πάνος Κύρκος (Mitsubishi Lancer EvoIX) / 1ος Κατηγορίας Ν
«Η σημερινή ημέρα ήταν καταπληκτική, όσον αφορά την ηλιοφάνεια, αν και είχε αρκετό αέρα – όμως αυτό δεν εμπόδισε τους θεατές να παραβρεθούν στην Ανάβαση. Τα Κ ήταν γεμάτα με κόσμο και τους ευχαριστούμε. Είμαι πολύ ικανοποιημένος με την απόδοσή μας και με το αποτέλεσμα».
Διονύσης Τροβάς (BMW M3) / 1ος Κατηγορίας E
«Έκανα πιστεύω μια καλή επίδοση για την ομάδα Ε, καθώς το 2:29 είναι ένας πολύ καλός χρόνος. Χθες ταλαιπωρηθήκαμε λίγο με τα ελαστικά, με το θέμα επιλογής τους, αλλά σήμερα βρήκαμε κάποια άλλα και ήταν καλύτερα. Ο αγώνας ήταν πολύ καλός και οι θεατές αρκετοί. Θέλω να ευχαριστήσω το μηχανικό μου, Αντώνη Μαρή, για την προετοιμασία του αυτοκινήτου, και την οικογένειά μου».
Γιώργος Κατσαρός (Ford Escort Mk1 RS1600) / 1ος Ιστορικών
«Είμαι ικανοποιημένος με τους χρόνους μας, και ειδικά το 2:32.61, που είναι σε γενικό επίπεδο καλοί. Μάλλον πρέπει να μας πήρε ο αέρας! Χάρηκα και φέτος την Ανάβαση Διονύσου, που ήταν και πάλι ένας πολύ καλός αγώνας άρτια οργανωμένος, και σε μια εξαιρετική διαδρομή».
Στάθης Κουκέας (Skoda Fabia 1.2 TSI) / 1ος Ενιαίου
«Ήταν ένα ωραίο διήμερο. Καταφέραμε να κάνουμε καλούς χρόνους και σήμερα και στα δοκιμαστικά του Σαββάτου. Ο καιρός ήταν καλύτερος σήμερα, και μας βοήθησε να πάνε όλα κατ’ ευχήν. Γενικά στα γρήγορα κομμάτια πιστεύω ότι έχω πλεονέκτημα, κι αυτό φάνηκε σήμερα και κατάφερα και κέρδισα».
Κώστας Γιαννίκος (Skoda Fabia 1.2 TSI) / 1ος Νέων Ενιαίου
«Όλα κύλησαν ομαλά. Με βοήθησε πολύ στην προετοιμασία εκείνος που με βοηθάει και την έχει αναλάβει, ο Χαραλαμπόπουλος. Ήταν λίγο δύσκολα για μένα εδώ, να συνηθίσω, διότι είναι η πρώτη Ανάβαση που κάνω και ο πρώτος μου αγώνας με αυτό το αυτοκίνητο. Πήγαμε πολύ καλά, ευελπιστούμε να πάμε και στη συνέχεια έτσι, και εύχομαι το καλύτερο για όλους».
Σπύρος Γαλεράκης (Skoda Fabia 1.2 TSI) / 1ος Νέων Ενιαίου
«Ομολογώ ότι αρχίσαμε λίγο νωθρά. Εντάξει, ήταν ο πρώτος αγώνας της χρονιάς, η πρώτη Ανάβαση, κι είναι λογικό να είμαστε κρατημένοι. Δεν μπορώ να πω ότι στο δεύτερο σκέλος κατέβασα όσο θα μπορούσα, αλλά ξεκινήσαμε σήμερα το πρωί με δύο εξόδους, που μου στέρησαν 2 με 2,5 δευτερόλεπτα – όσο χρόνο κέρδισα, δηλαδή, το μεσημέρι [στο δεύτερο σκέλος]. Με φυλαγμένη την τελευταία στροφή, διότι και πέρσι και φέτος είχα την ίδια έξοδο στο ίδιο σημείο, καταφέραμε και κάναμε δεύτερο χρόνο γενικής και πρώτο στους Νέους μαζί με τον φίλο μου τον Γιαννίκο. Πολύ ωραίος αγώνας, πολύ καλή διοργάνωση, ευτυχώς μας βοήθησε και ο πολύ καλός καιρός».