Νέες ταινίες: Δύο ξαδέλφια παλεύουν στο ταξίδι τους στην Πολωνία με έναν «Αληθινό πόνο»


Ο «Αληθινός πόνος» του Τζέσι Αϊζενμπεργκ και το «Queer» του Λούκα Γκουαντανίνο είναι οι ταινίες που ξεχωρίζουν ανάμεσα στις πρεμιέρες της εβδομάδας

Ο «Αληθινός πόνος» του Τζέσι Αϊζενμπεργκ και το «Queer» του Λούκα Γκουαντανίνο είναι οι ταινίες που ξεχωρίζουν ανάμεσα στις σημερινές πρεμιέρες στις κινηματογραφικές αίθουσες και πιθανότατα θα απασχολήσουν τους περισσότερους. Στην πρώτη περίπτωση ο γνωστός Αμερικανός ηθοποιός, στη δεύτερη σκηνοθετική του προσπάθεια, υπογράφει ένα γλυκόπικρο φιλμ με απολαυστικές ερμηνείες και μεγάλες αλήθειες της ζωής που δίνονται όμως με εύπεπτο τρόπο που «δεν βαραίνουν στο στομάχι». Στη δεύτερη, ο Ντάνιελ Κρεγκ υποδύεται τον «καταραμένο» συγγραφέα Γουίλιαμ Λι, στη μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του Γουίλιαμ Μπάροουζ, ο οποίος γίνεται χίλια κομμάτια από τον έρωτα και την αυτοκαταστροφή. Και οι δύο ταινίες αναμένεται να αποσπάσουν κάποιες υποψηφιότητες στα Όσκαρ.

ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΠΟΝΟΣ ***1/2

(A REAL PAIN)

ΗΠΑ, 2024

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ

ΤΖΕΣΙ ΑΪΖΕΝΜΠΕΡΓΚ, ΚΙΡΑΝ ΚΑΛΚΙΝ

Δυο ξαδέλφια, εκ διαμέτρου αντίθετοι χαρακτήρες, ο Ντέιβιντ και ο Μπέντζι, ταξιδεύουν μαζί στην Πολωνία με σκοπό να εντοπίσουν το σπίτι της γιαγιάς τους που πέθανε πρόσφατα. Όμως η αφιλτράριστη και απρόβλεπτη συμπεριφορά του Μπέντζι δημιουργεί μια σειρά από απρόοπτα επεισόδια που σφραγίζουν το ταξίδι τους αλλά και εκείνο του ολιγομελούς γκρουπ με το οποίο έχουν φτάσει στην Πολωνία.

Γλυκόπικρη γεύση αφήνει αυτή η ταινία που αποτελεί τη δεύτερη σκηνοθετική υπογραφή του Τζέσι Αϊζενμπεργκ ο οποίος έχει γράψει και το σενάριο και διεκδικεί, από ότι φαίνεται, υποψηφιότητες στα επερχόμενα Όσκαρ. Ο γνωστός ηθοποιός έχει στήσει μια πολύ εύστοχη ιστορία που παρά τα σοβαρά ζητήματα με τα οποία καταπιάνεται, καταφέρνει να μην βαραίνει την ατμόσφαιρα. Η ταινία έχει μια πολύ καλή ισορροπία ανάμεσα στο τραγικό και στο κωμικό και παρόλο που το πρώτο στοιχείο είναι αρκετά έντονο, ο Αϊζενμπεργκ έχει φροντίσει αυτό να μην «καπελώνει» το δεύτερο αλλά να υπενθυμίζεται διαρκώς με πλάγιο τρόπο. Σεναριακά η ταινία ρέει πολύ αρμονικά και όμορφα, ενώ οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών είναι σα να συμπληρώνει ιδανικά η μία την άλλη. Ξεχωρίζει ασφαλώς εκείνη του Κίραν Κάλκιν, στο ρόλο του «απρόβλεπτου» Μπέντζι, ο οποίος δεν διστάζει για ακόμη μια φορά να εκτεθεί πλήρως και να υπηρετήσει άριστα τις ανάγκες του ρόλου του. Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία του.

QUEER ***

(ΗΠΑ, 2024)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

ΛΟΥΚΑ ΓΚΟΥΑΝΤΑΝΙΝΟ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ

ΝΤΑΝΙΕΛ ΚΡΕΓΚ, ΝΤΡΟΥ ΣΤΑΡΚΙ

Στη δεκαετία του ’50, ο Αμερικανός συγγραφέας Γουίλιαμ Λι έχει καταφύγει στην Πόλη του Μεξικού όπου περνάει το χρόνο του μαζί με άλλους συμπατριώτες του πίνοντας μέχρι τελικής πτώσης και αναζητώντας νεαρά αγόρια για «ανώνυμο» σεξ πριν τον ύπνο. Μέχρι που συναντά τον πρώην στρατιωτικό, Γιουτζίν Αλερτον τον οποίο ερωτεύεται αστραπιαία και ακραία.

Ο Ντάνιελ Κρεγκ σε μια ερμηνεία που δεν έχει καμία σχέση με όσα έχει κάνει έως σήμερα και ιδίως με τον πράκτορα Τζέιμς Μποντ, με το κοστούμι του οποίου γύρισε πέντε ταινίες. Το προσωπείο του ατσαλάκωτου πράκτορα σπάει και στη θέση του βλέπουμε έναν άνθρωπο που πάσχει, πονάει, ταπεινώνεται από έρωτα και θρηνεί για αυτόν. Το πλαίσιο βέβαια είναι εξαρχής προσδιορισμένο, καθώς μιλάμε για τη μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Γουίλιαμ Μπάροουζ και κάπου εκεί παρεμβάλλεται ο Λούκα Γκουαντανίνο που στο δεύτερο μέρος, μας καθοδηγεί σε ένα «κολασμένο» ταξίδι στη ζούγκλα του Αμαζονίου προς αναζήτηση του υπέρτατου «high» που ο Μπάροουζ αναζητούσε. Κι εκεί είναι που ο Ιταλός σκηνοθέτης αφήνει τη φαντασία του να οργιάσει και να φτιάξει ένα περιβάλλον που εξυπηρετεί ιδανικά την αφήγηση της ιστορίας του. Εκεί είναι που η δράση «ξεπαγώνει», αναπνέει και αποκτά ξεχωριστό ενδιαφέρον, σε αντίθεση με το πρώτο μέρος που είναι στοχοπροσηλωμένη στις ερωτικές περιπέτειες του ήρωα και κάπως στατική και επαναλαμβανόμενη.

Η ΛΗΣΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ 2

(DEN OF THIEVES 2: PANTERA)

ΗΠΑ, 2024

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

ΚΡΙΣΤΙΑΝ ΓΚΙΝΤΕΓΚΑΣΤ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ

ΤΖΕΡΑΡΝΤ ΜΠΑΤΛΕΡ, Ο’ ΣΙ ΤΖΑΚΣΟΝ

Ο Μπιγκ Νικ επιστρέφει στο κυνήγι του Ντόνι και τον εντοπίζει στην Ευρώπη, όπου είναι μπλεγμένος στον ύπουλο και απρόβλεπτο κόσμο της κλοπής διαμαντιών και της διαβόητης μαφίας Πάνθερ, καθώς σχεδιάζουν μια τεράστια ληστεία στη μεγαλύτερη ανταλλαγή διαμαντιών στον κόσμο.

Πρόκειται για τη συνέχεια της ομώνυμης ταινίας του 2018.

ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ

Νίκος Καβουκίδης-Η δύναμη της εικόνας **1/2. Ντοκιμαντέρ του Μενέλαου Κυρλίδη

Ντοκιμαντέρ αφιερωμένο στην τεράστια πορεία του διευθυντή φωτογραφίας Νίκου Καβουκίδη στο ελληνικό σινεμά που όμως αποτελεί μια χαμένη ευκαιρία να ακούσουμε άκρως ενδιαφέρουσες ιστορίες από τα παρασκήνια των γυρισμάτων των ταινιών της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου. Δυστυχώς, ο Μενέλαος Κυρλίδης περιορίζεται στη στείρα καταγραφή των σπουδαιότερων σταθμών της πορείας του Νίκου Καβουκίδη με κάποια, λιγοστά εμβόλιμα σχόλια προσωπικοτήτων όπως ο Κώστας Βουτσάς, η Μάρθα Καραγιάννη ή ο Μίμης Πλέσσας. Ο ίδιος ο Νίκος Καβουκίδης φαίνεται πως είναι εξαιρετικός αφηγητής και δίνει πνοή στο εγχείρημα κάνοντάς μας να αναρωτιόμαστε πως θα ήταν μια πιο επιλεκτική αναφορά στο έργο του με λεπτομέρειες που κανείς ή ελάχιστοι γνωρίζουν.

Ο Πάντιγκτον στο Περού. Του Ντόγκαλ Γουίλσον με τους Χιου Μπονβίλ, Εμιλι Μόρτιμερ, Τζούλι Γουόλτερς

Oταν ο Πάντινγκτον ανακαλύπτει ότι η αγαπημένη του Θεία Λούσι έχει εξαφανιστεί από τον οίκο για συνταξιούχες αρκούδες, φεύγει μαζί με την οικογένεια Μπράουν για το Περού για να την αναζητήσουν, έχοντας ως μοναδικό στοιχείο ένα σημάδι σε έναν αινιγματικό χάρτη. Αποφασισμένος να λύσει το μυστήριο, ο Πάντινγκτον ξεκινά μια περιπετειώδη αναζήτηση μέσα στα τροπικά δάση του Αμαζονίου για να βρει τη θεία του, ανακαλύπτοντας παράλληλα έναν από τους μεγαλύτερους θησαυρούς του κόσμου.

Μην πετάξεις τίποτα. Της Λούνα Κάρμουν με τους Χέιλι Σκουάιρς, Τζόζεφ Κουίν, Σόρα Λάιτφουτ Λίον

Η 10χρονη Μαρία ζει με τη μαμά της στο Λονδίνο του 1984, σε ένα σπίτι γεμάτο σκουπίδια και αγάπη. Παρά την ψύχωση που ορίζει τη ζωή της, η Σύνθια είναι αφιερωμένη στην κόρη της, μαζεύοντας άχρηστα αντικείμενα για να της τα προσφέρει σε ένδειξη απόλυτης αφοσίωσης. Μέχρι που μια μέρα η Μαρία ξεριζώνεται βίαια από το ονειρικό σκουπιδοφρούριο της παιδικής της ηλικίας, για να παραδοθεί στα χέρια μιας τρυφερής θετής μητέρας και μιας πιο φυσιολογικής ενηλικίωσης. Όταν όμως ένας παλιός γνώριμος εμφανίζεται από το παρελθόν, οι κρυφές πληγές έρχονται ξανά στην επιφάνεια.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ