Κατεστραμμένη αρχικά από τους Ναζί και μετά από τις δημοσιονομικές περικοπές, μια σιδηροδρομική γραμμή τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία χάρη στη δουλειά νοσταλγών της ατμομηχανής που προτείνουν ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο με ένα παλιό επισκευασμένο τραίνο, διασχίζοντας τη χιονισμένη περιφέρεια Αμπρούτσο στην κεντρική Ιταλία.
Τα κομψά βαγόνια έχουν ηλικία σχεδόν εκατό ετών και αποστολή να μεταφέρουν τους τουρίστες από τη Ρώμη έως το χιονοδρομικό κέντρο του Ροκαράζο, στην καρδιά της Ιταλίας, διασχίζοντας 120 χλμ. σιδηροτροχιάς και μια σειρά από γέφυρες που προκαλούν ίλιγγο.
Η αμαξοστοιχία, ένα «Μουσείο μικρής ταχύτητας» όπως χαρακτηρίζεται, διασχίζει πολλές σήραγγες, περνά από παγωμένες λίμνες και χιονισμένα δάση, τοπία μέσα στα οποία διακρίνονται, μερικές φορές, λύκοι ή καμιά αρκούδα.
Η μικρή σιδηροδρομική γραμμή καταστράφηκε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο από έναν γερμανικό στρατό που υποχωρούσε απέναντι στους παρτιζάνους που υποστηρίζονταν από τους συμμάχους.
Επαναλειτούργησε το 1960. Ωστόσο, με την πάροδο του χρόνου, τη βελτίωση των οδικών δικτύων και την απουσία επενδύσεων στις σιδηροτροχιές, η γραμμή σιγά σιγά απαρχαιώθηκε ώσπου εγκαταλείφτηκε το 2011, έπειτα από δεκαετίες δημοσιονομικών περικοπών.
«Αυτή η γραμμή πήγαινε έως το λιμάνι της Νάπολης», εξηγεί ο Κλαούντιο Κολάιτσο, μέλος της ένωσης και ταξιδιωτικός πράκτορας. «Από εκεί πολλοί χωρικοί από το Αμπούτσο μπάρκαραν για την Αμερική. Η γραμμή ήταν, επίσης, πολύ σημαντική για τους κατοίκους της περιοχής, γιατί τους επέτρεπε να πάνε στο σχολείο ή στη δουλειά ακόμη και με κακοκαιρία όταν υπήρχαν δύο μέτρα χιόνι».
Σε κάθε στάση οι επιβάτες μπορούν να κατεβούν για να αγοράσουν τοπικά τυριά και λουκάνικα, μια πηγή εσόδων για τα χωριά που παραμένουν απομονωμένα.