Το «Καλάθι των Χριστουγέννων» ξεκίνησε φέτος με έξι επιπλέον κατηγορίες προϊόντων προσφέροντας στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές για τις αγορές τους, ωστόσο η υπεύθυνη του Γραφείου Νομικής Προστασίας της ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει τους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν έρευνα αγοράς.
Συμβουλές για το πώς θα επιλέξουν τρόφιμα και παιχνίδια οι καταναλωτές τόσο για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι όσο και για τα δώρα που πρέπει να αντάλλαξουν με τους οικείους τους παρέχει μέσω του Newsbomb.gr η υπεύθυνη του Γραφείου Νομικής Προστασίας της Ενωσης Καταναλωτών Ποιότητας Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), Παναγιώτα Καλαποθαράκου.
Σύμφωνα με την ίδια, οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί προτού αγοράσουν τα απαραίτητα τόσο για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι όσο και για τα δώρα. Μάλιστα, η υπεύθυνη του Γραφείου Νομικής Προστασίας της ΕΚΠΟΙΖΩ στέκεται ιδιαίτερα στην έρευνα αγοράς τόσο για την καλύτερη τιμή όσο και για την ποιότητα των προϊόντων.
Αναφερόμενη δε στο «Καλάθι των Χριστουγέννων» κρατά επιφυλάξεις για το κατά πόσο θα είναι καλύτερες οι τιμές συγκριτικά με πέρυσι, όμως ελπίζει οι καταναλωτές να βγουν έστω και για λίγο κερδισμένοι στην τσέπη.
«Το ”Καλάθι των Χριστουγέννων” ευελπιστώ να αποδώσει και να ελαφρύνει τους καταναλωτές», αναφέρει χαρακτηριστικά η κυρία Καλαποθαράκου, επισημαίνοντας όμως ότι οι καταναλωτές θα κάνουν τις αγορές τους με βάση τις τιμές των προϊόντων και όχι απαραίτητα των προϊόντων αυτών που βρίσκονται στη λίστα με το «καλάθι των Χριστουγέννων».
Τι περιλαμβάνει το «Καλάθι των Χριστουγέννων»
Το καλάθι ξεκίνησε φέτος με έξι επιπλέον κατηγορίες προϊόντων προσφέροντας στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές για τις αγορές τους: Γλυκά όπως σοκολάτα, τσουρέκι, βασιλόπιτα, αλλά και κρέας όπως γαλοπούλα, αρνί και κατσίκι είναι μερικά από όσα περιλαμβάνει το φετινό καλάθι.
Το «Καλάθι των Χριστουγέννων» εφαρμόζεται για τρίτη συνεχή χρονιά, έχοντας ως στόχο να συγκρατηθούν οι τιμές σε βασικά τρόφιμα που συνθέτουν το χριστουγεννιάτικο τραπέζι των καταναλωτών. Tην Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, θα κάνει «πρεμιέρα» και το «Καλάθι του Άι Βασίλη» που εφαρμόζεται στα καταστήματα που δραστηριοποιούνται στην εμπορία παιδικών παιχνιδιών.
Η υπεύθυνη της ΕΚΠΟΙΖΩ μάλιστα δίνει 9 +1 συμβουλές για τις αγορές μας, ούτως ώστε να μην πέσουμε θύματα επιτήδειων, που αλωνίζουν στην αγορά ειδικά τις γιορτές. Ακολουθούν οι συμβουλές της προς τους καταναλωτές:
- Πολύ μεγάλη προσοχή στις ετικέτες των προϊόντων. Διαβάζουμε για να δούμε την σύνθεση και ελέγχουμε τις τιμές.
- Επιλέγουμε ποιοτικά προϊόντα καθώς αυτά έχουν και αντίκτυπο στην υγεία μας. Η χαμηλή ποιότητα στα προϊόντα που καταναλώνουμε, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στον οργανισμό μας.
- Αγοράζουμε εποχιακά προϊόντα και όχι εκτός εποχής φρούτα και λαχανικά καθώς είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένα σε φυτοφάρμακα αλλά και σε τιμή.
- Ιδιαίτερη βάση πρέπει να δώσουν οι καταναλωτές στα παιδικά παιχνίδια. Δεν αγοράζουμε από πλανόδιους καθώς πολλές φορές δεν τηρούν τους κανόνες ασφάλειας και να αποβούν επικίνδυνα για τα παιδιά.
- Οι καταναλωτές θα πρέπει να αγοράζουν από επώνυμα καταστήματα και να συγκρίνουν τις τιμές πραγματοποιώντας έρευνα αγοράς.
- Όταν κάποιο παιχνίδι είναι ελαττωματικό, οι καταναλωτές έχουν κάθε δικαίωμα να το επιστρέψουν.
- Όσοι πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τις αγορές τους, έχουν το δικαίωμα να το επιστρέψουν σε διάστημα 14 ημερών από τη στιγμή που θα το αγοράσουν, είτε γιατί το μετάνιωσαν είτε γιατί ήταν ελαττωματικά τα προϊόντα.
- Οι καταναλωτές πρέπει να κρατούν πάντα αποδείξεις από τις αγορές τους, για να μπορέσουν να έχουν αποδεικτικό ώστε να ζητήσουν ακόμη και τα χρήματα τους πίσω.
- Εάν κάποιος καταναλωτής δεν λάβει απόδειξη ή αντιληφθεί πως νοθεύεται ο ανταγωνισμός ενός προϊόντος πρέπει να προχωρήσει σε καταγγελία.
- Εάν η διαφήμιση για κάποιο προϊόν είναι παραπλανητική και ψεύτικη και δηλαδή το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του καταναλωτή, τότε πρέπει να προχωρά σε καταγγελία.