Το μετρό της Θεσσαλονίκης, που εγκαινιάστηκε πρόσφατα, έχει χαρακτηριστεί από γερμανικά μέσα ενημέρωσης ως ένα από τα ομορφότερα στον κόσμο. Το δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο ZDF επεσήμανε τις υπερσύγχρονες στάσεις του, οι οποίες είναι εντυπωσιακές και ενσωματωμένες μέσα σε αρχαιολογικά μνημεία. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος, με έκταση 3.500 τετραγωνικών μέτρων, μοιάζει περισσότερο με μουσείο παρά με στάση μετρό, καθώς φιλοξενεί αρχαίους δρόμους, πύλες, καταστήματα και κίονες.
Ωστόσο, η κατασκευή του μετρό αντιμετώπισε σημαντικές προκλήσεις, κυρίως λόγω των πολυάριθμων αρχαιολογικών ευρημάτων που ανακαλύπτονταν κατά τη διάρκεια των εργασιών. Αυτό οδήγησε σε επανειλημμένες διακοπές των έργων, με αποτέλεσμα το αρχικό κόστος των 500 εκατομμυρίων ευρώ να εκτοξευθεί σε περίπου 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Το Γερμανικό Δίκτυο Συντακτών (RND) χαρακτήρισε το μετρό ως ένα “ακριβό χριστουγεννιάτικο δώρο” που οι πολίτες της Θεσσαλονίκης περίμεναν για πολύ καιρό.
Η ιστορία του μετρό ξεκινά από το 1917, μετά την καταστροφική πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης, όταν υπήρξαν οι πρώτες σκέψεις για την κατασκευή ενός υπόγειου σιδηροδρόμου. Ωστόσο, η έλλειψη πόρων και οι πολιτικές διαφωνίες καθυστέρησαν την υλοποίηση του έργου για δεκαετίες. Οι εργασίες ξεκίνησαν ξανά το 2003, αλλά η οικονομική κρίση του 2010 προκάλεσε νέες καθυστερήσεις.
Παρά τις προκλήσεις, το μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί πλέον ένα σύγχρονο και εντυπωσιακό έργο υποδομής, που συνδυάζει την αρχαία κληρονομιά με τη σύγχρονη τεχνολογία, προσφέροντας στους πολίτες και τους επισκέπτες μια μοναδική εμπειρία μετακίνησης.