Παρά τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος κατά 28,38% από το 2010 έως το 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, ο τζίρος των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 28% την περίοδο 2007-2024. Αυτή η αύξηση συνοδεύτηκε από μια μικρή μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 2%, όπως ανέφερε ο Βάιος Δημοράγκας, διευθύνων σύμβουλος της NielsenIQ, στο 15ο Συνέδριο του ΙΕΛΚΑ.
Η σταθερότητα της ζήτησης στα σούπερ μάρκετ αποδίδεται σε αλλαγές στην αγοραστική συμπεριφορά, με αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που κατέχουν μερίδιο αγοράς 24,7%, και ενίσχυση των προωθητικών ενεργειών, οι οποίες φτάνουν το 57,9%.
Για το 2024, από 1 Ιανουαρίου έως 3 Νοεμβρίου, καταγράφηκε αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 3,7% και εσόδων κατά 3,9%, με κλαδικό πληθωρισμό στο 0,2%. Στο διάστημα 1 Οκτωβρίου έως 3 Νοεμβρίου, οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν κατά 4,5% και σε όγκο κατά 4,8%, με αρνητικό πληθωρισμό 0,3%.
Ανά κανάλι, από 1 Ιανουαρίου έως 6 Οκτωβρίου, τα cash and carry παρουσίασαν μείωση 2,4% σε αξία και 3,6% σε όγκο, ενώ η παραδοσιακή λιανική σημείωσε αύξηση 4,3% σε αξία και 0,3% σε όγκο. Η οργανωμένη λιανική κατέγραψε αύξηση εσόδων 2,9% και όγκου 3,2%.
Όσον αφορά τις τιμές το 2025, η Circana παρουσίασε τρία σενάρια: μείωση τιμών 1,3% ανά τεμάχιο, σταθερότητα τιμών και αύξηση τιμών 2,9% ανά τεμάχιο. Η πλειονότητα των συνέδρων στο 15ο Συνέδριο του ΙΕΛΚΑ προέβλεψε σταθερότητα τιμών. Με βάση αυτό το σενάριο, η αγορά αναμένεται να παρουσιάσει αύξηση 3,2% σε αξία, ενώ ο όγκος πωλήσεων προβλέπεται να κινηθεί οριακά αυξητικά. Στο σενάριο αύξησης τιμών κατά 2,9%, η αγορά εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 3,8%.