Black Friday έλεγχοι, πρόστιμα αλλά και ακρίβεια τα θέματα στα οποία αναφέρθηκαν ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος και ο σύμβουλος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, Δημήτρης Θεοφάνους, μιλώντας στο ΕΡΤΝews και την εκπομπή «Συνδέσεις».
Ενδιαφέρουσα χαρακτήρισε ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος την κριτική της αντιπολίτευσης περί ακρίβειας, επισημαίνοντας ότι έχουν επιβληθεί πολύ αυστηρά μέτρα, «τα βαρύτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ακριβώς επειδή είμαστε μια μικρή αγορά και υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος να ξεφύγουν τα πράγματα από άλλες μεγαλύτερες αγορές». Από τον πληθωρισμό αποδεικνύεται ότι έχουμε μια πολύ καλύτερη εικόνα.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα βλέπετε ότι δεν υπάρχουν πάρα πολλά πρόστιμα, ακριβώς επειδή πλέον έχουν αποδεχθεί όλες οι μεγαλύτερες και οι μεσαίες επιχειρήσεις ότι ελέγχονται διαρκώς και άρα δεν το τολμούν στην πραγματικότητα να ξεφύγουν. Έχουν προσαρμόσει τελείως τους αλγόριθμους με τους οποίους ετοιμάζουν τις τιμές τους. «Προφανώς αλλάζει τελείως το παιχνίδι με το οποίο δουλεύουν ουσιαστικά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, η δυνατότητα με τα ηλεκτρονικά εργαλεία και μάλιστα με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης που μπορούν γρήγορα να εντοπίζουν τέτοιες πρακτικές, χωρίς καν η ελεγχόμενη επιχείρηση να γνωρίζει ότι ελέγχεται. Και αυτό είναι κάτι το οποίο είναι πρωτοποριακό.
Προφανώς αλλάζει τελείως το παιχνίδι με το οποίο δουλεύουν ουσιαστικά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και κάνει και τις επιχειρήσεις να γνωρίζουν ότι μπορεί να ελέγχονται ανά πάσα στιγμή. Τώρα ο έλεγχος είναι συνεχής, άρα δεν υπάρχει κανένας τρόπος κανείς να ξεφύγει», ανέφερε.
Εν αναμονή για το καλάθι των Χριστουγέννων
Ο κ. Αναγνωστόπουλος υπενθύμισε ότι ο στόχος ήταν 600 κωδικοί και μέχρι τώρα έχουν ανακοινωθεί 523. «Είναι μια ιδιωτική πρωτοβουλία η οποία γίνεται σε ανταπόκριση του καλέσματος του υπουργού Ανάπτυξης προς τις εταιρείες προκειμένου να ανακτήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών. Ελπίζουμε ότι θα υπάρξουν και άλλοι κωδικοί τις επόμενες εβδομάδες, προκειμένου οι καταναλωτές να επωφεληθούν κάποιων εκπτώσεων, σε μια δύσκολη συγκυρία σε ότι αφορά τις τιμές.
Δ. Θεοφάνους: Το παζάρι της Black Friday και η «ίδια έκπτωση»
Το παράδειγμα με ένα laptop που από 500 ευρώ βρίσκεται στα 380 ευρώ και ακριβώς αυτή είναι η έκπτωση παντού, όπως παρατήρησε ο Κώστας Παπαχλιμίντζος, ήταν αφορμή για να εξηγήσει ο κ. Θεοφάνους τα εξής:
«Το λάπτοπ είναι συγκεκριμένα brand τα οποία έχουν συγκεκριμένη μεικτή κερδοφορία. Άρα λοιπόν βγαίνουν μαζικά στους μεγάλους λιανεμπόρους για την Black Friday. Το αν πάει κάποιος να δώσει μια έκπτωση παραπάνω σημαίνει ότι τρώει από το μικτό του κέρδος. Άρα υπάρχει άγραφος κανόνας ότι σέβομαι εκείνη τη στιγμή την προσφορά που μου δίνει μια μεγάλη εταιρεία.