Πολλά χρόνια πριν την παρουσίαση της 4ης γενιάς Type R -και 9ης για το Civic γενικά- οι τουρμπίνες φώλιαζαν στα μηχανοστάσια Honda, σε αγαστή συνεργασία με το VTEC. Δεν μιλάμε βέβαια για εργοστασιακές εφαρμογές, αλλά τον μαγικά «κοφτιασμένο» κόσμο της βελτίωσης.
Ο B16A του Civic VTi έχει χορτάσει τούρμπισμα από τους ανά τον κόσμο tuners, φτάνοντας ακόμα και στα εξωπραγματικά επίπεδα των 700 και 800 ίππων. Ένα τέτοιο μεταλλαγμένο δείγμα θα παρακολουθήσουμε να τα βάζει με τον πρωτομάστορα της κόντρας και της βελτιωτικής σκηνής, το Nissan GT-R. Οι βελτιώσεις των δυο αυτοκινήτων παραμένουν άγνωστες, όμως το Civic δεν χρειάζεται παραπάνω από μια ματιά για να καταλάβεις πως δεν υπάρχει βίδα πάνω του από το εργοστάσιο. Τα αγωνιστικά ελαστικά για χρήση dragster και η θεόρατη τρύπα στον προφυλακτήρα, προς όφελος του αναλόγου μεγέθους τούρμπο, ξεκαθαρίζουν τις διαθέσεις του άλλοτε οικογενειακού τρίθυρου μικρομεσαίου.
Ο «Godzilla» από την άλλη, επίσης δεν είναι εργοστασιακός. Αλλά δεν ξέρουμε και πού βρίσκεται η απόδοσή του. Δεδομένου ότι κανονικά αποδίδει 570 ίππους και ότι ο twinturbo 3.5 V6 παίρνει άλογα με την σκέψη, μπορούμε να υποθέσουμε πως βρίσκεται κάπου στην περιοχή των 650-700 ίππων. Συν το πλεονέκτημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης τετρακίνησης. Παρόλα αυτά, το Civic καταφέρνει να «ξυρίσει» τον συμπατριώτη του στην εκκίνηση και να ανοίξει μια μικρή διαφορά, χάνοντας τελικά την νίκη στο 400αρι για μερικά δέκατα. Αλλά έφτασε ένα πολύ πιο σύγχρονο και προηγμένο supercar στα όριά του για να γίνει αυτό.
{loadposition srp}