Η κουβέντα γύρω από το κορυφαίο Scala καλά κρατεί, με το επικρατέστερο σενάριο να θέλει το γρήγορο μικρομεσαίο χάτσμπακ της Skoda να εξοπλίζεται με υβριδικό σύνολο.
Μια φημολογία που έχει κάθε δικαίωμα να στηρίζεται σε ρεαλιστικά θεμέλια, ελέω ύπαρξης Vision RS. Το πρωτότυπο των Τσέχων, δηλαδή, που παρουσιάστηκε στην περασμένη Έκθεση Παρισιού και μας έδωσε μια πολύ καλή ιδέα από το επερχόμενο Scala RS. Το σύστημα αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. TSI ισχύος 150 ίππων και ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 102 ίππων, συνδυασμένο με μια μπαταρία χωρητικότητας 13 kWh. Συνολικά η ισχύς φτάνει τους 245 ίππους, με την Skoda να ανακοινώνει 7,1 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 219 χλμ./ώρα. Παράλληλα οι εκπομπές CO2 περιορίζονται στα 33 γρ./χλμ. και η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 70 χιλιόμετρα, ενώ η μπαταρία ιόντων λιθίου φορτίζει πλήρως σε 2,5 ώρες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά που μπορεί να απαρτίζουν την περιγραφή του Vision, αλλά είναι τόσο λεπτομερή που ουσιαστικά «φωτογραφίζουν» το Scala RS. H ύπαρξη του οποίου ακόμα δεν έχει επιβεβαιωθεί, αλλά ο υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετιγνκ της τσέχικης εταιρίας, Alain Favey, εμφανίζεται σχεδόν βέβαιος για την εξέλιξή του: «Το Octavia RS είναι μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες μας, ενώ και το Kodiaq RS πιάνει τους στόχους με το παραπάνω. Οπότε δεν βλέπω λόγο να μην παρουσιάσουμε αντίστοιχη έκδοση για το Scala, ειδικά από την στιγμή που το προορίζουμε για άμεσο ανταγωνιστή του VW Golf. Αλλά ενδεχόμενο Scala RS θα πρέπει να αποφέρει κέρδη και να βρίσκεται εντός του εταιρικού ορίου των εκπομπών CO2». Τι κάνει «νιάου» στα κεραμίδια, εν ολίγοις.
Περισσότερα θα γνωρίζουμε προς το τέλος του έτους, όταν και οι marketeers της Skoda θα έχουν σαφή εικόνα για την απήχηση του νέου τους μοντέλου.